 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] gaśnie na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
wieli
Nowy Forumowicz 8798
Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: łódź
|
Wysłany: 21-12-2011, 14:44 [3.2 DID] gaśnie na wolnych obrotach
|
|
|
Witam Panowie moje Pajero 3,2 Did z 2000 roku ,automat, po nagrzaniu się do około 70 stopni gaśnie na wolnych obrotach ma ktoś pomysł? pozdrawiam wszystkich art |
_________________ Pozdrawiam świeżak |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 21-12-2011, 15:17
|
|
|
przyczyn może być wiele między innymi:
wadliwa masa silnika,czujnik temp. silnika, czujnik temp. paliwa, nastawnik dawki wtrysku, nastawa kąta wtrysku, pedał gazu, błędy ECU, uszkodzenie ECU, jakiś problem ze skrzynią. Kolego zgraj logi i wtedy będzie można coś powiedzieć.
powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-12-2011, 15:47 Re: gaśnie na wolnych obrotach
|
|
|
wieli napisał/a: | Witam Panowie moje Pajero 3,2 Did z 2000 roku ,automat, po nagrzaniu się do około 70 stopni gaśnie na wolnych obrotach ma ktoś pomysł? pozdrawiam wszystkich art |
Brak błędu lub błąd 48 GE |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 21-12-2011, 21:29
|
|
|
W pompie vp37 czyli bliźniaczej naszego misia bardzo częstym powodem był problem z czujnikiem temp. paliwa. W pajero czujnik jest w tej czarnej kostce z boku pompy i jest wlutowywany (termistor), kiedy silnik osiąga nominalną temp. pracy, to paliwo ma około 40 stopni i taką wartość podaje czujnik do ECU. Jeżeli zaczyna szwankować w całym zakresie pomiarowym, to jest problem z uruchomianiem zimnego silnika, jeżeli wartość rezystancji spada skokowo do kosmicznych wartości w dół lub w górę("zaczyna się psuć") np. przy 70 stopniach na silniku info do ECU z czujnika spowoduje zmianę nastawy dawki wtrysku i silnik dławi się lub gaśnie. Jeżeli czujnik padnie do końca to będzie tak za każdym razem. W samochodach wszystkie czujniki termistorowe zachowują się w taki sposób. (czujnik temp. silnika, temp. paliwa, czujniki halla, czujnik pedału gazu oraz indukcyjny czujnik nastawy dawki paliwa).
[ Dodano: 21-12-2011, 21:31 ]
oczywiście analogicznie jest z czujnikiem temperatury silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|