Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] Problemy z uruchomieniem silnika
Autor Wiadomość
dub4 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX, 1.6B, 117KM, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 10
Skąd: Jedlicze
  Wysłany: 05-09-2020, 10:50   [1.6] Problemy z uruchomieniem silnika

Kupiłem ASXa miesiąc temu, jeżdżę dopiero drugi tydzień i od razu pojawił się nieregularny problem z uruchomieniem auta. Kręcę i kręcę, w końcu załapuje i jedzie jak gdyby nigdy nic. Najgorzej jest po zrobieniu krótkiego odcinka i krótkim postoju, ok 15-30 min. Bywają dni, że nic się nie dzieje, a co pewien czas podnosi mi ciśnienie. Podłączenie do komputera nic nie dało, 0 błędów. Proszę o wszelkie sugestie i pomysły.
 
 
michaltalerz 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2019
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2020, 18:58   

Cześć, od jakiegoś czasu też mam taki problem.
Rozmawiałem z mechanikiem i opcji jest kilka. Slaby akumulator - u mnie odpada, bo mam nowy i raczej doładowany zawsze bo dobrze kręci. Kolejna opcja jaka usłyszałem jest rozrusznik, że już może się kończyć. No i ostatnia opcja, to czujnik ustawienia wału.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-09-2020, 19:54   Re: Problemy z uruchomieniem silnika

dub4 napisał/a:
Kupiłem ASXa miesiąc temu, jeżdżę dopiero drugi tydzień i od razu pojawił się nieregularny problem z uruchomieniem auta. Kręcę i kręcę, w końcu załapuje i jedzie jak gdyby nigdy nic. Najgorzej jest po zrobieniu krótkiego odcinka i krótkim postoju, ok 15-30 min. Bywają dni, że nic się nie dzieje, a co pewien czas podnosi mi ciśnienie. Podłączenie do komputera nic nie dało, 0 błędów. Proszę o wszelkie sugestie i pomysły.

Jaki przebieg masz? Kiedy wymieniane były świece? Przyjrzyj się wariatorowi.
_________________
piotr57
 
 
dub4 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX, 1.6B, 117KM, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 10
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 07-09-2020, 08:57   Re: Problemy z uruchomieniem silnika

pitt63 napisał/a:
dub4 napisał/a:
Kupiłem ASXa miesiąc temu, jeżdżę dopiero drugi tydzień i od razu pojawił się nieregularny problem z uruchomieniem auta. Kręcę i kręcę, w końcu załapuje i jedzie jak gdyby nigdy nic. Najgorzej jest po zrobieniu krótkiego odcinka i krótkim postoju, ok 15-30 min. Bywają dni, że nic się nie dzieje, a co pewien czas podnosi mi ciśnienie. Podłączenie do komputera nic nie dało, 0 błędów. Proszę o wszelkie sugestie i pomysły.

Jaki przebieg masz? Kiedy wymieniane były świece? Przyjrzyj się wariatorowi.



Przebieg to 100 tys, świec nie sprawdzałem. Przewaliłem całe forum i rzeczywiście kilka lat wstecz dużo było pisane o wariatorze. W serwisie usłyszałem, że to nie mozliwe, bo nie stuka...
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 07-09-2020, 09:13   

Ja bym wymienił świece i przewody WN. Koszt niewielki i będziesz miał jedną rzecz mniej jako potencjalnego sprawcę usterki. A kto wie, może to pomoże ...
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1923
Skąd: Staniszów
Wysłany: 07-09-2020, 09:46   

A luzy zaworowe sprawdzone?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-09-2020, 10:03   

Laknat napisał/a:
Ja bym wymienił świece i przewody WN. Koszt niewielki i będziesz miał jedną rzecz mniej jako potencjalnego sprawcę usterki. A kto wie, może to pomoże ...

Ten silnik nie ma przewodów WN. Zawory można sprawdzić aczkolwiek ten silnik jest pancerny i jeśli nie jeździ na LPG to raczej nie ma co tam grzebać bo to nie sa tanie rzeczy.
Skoro masz przebieg 100 tkm to warto przeanalizować historię serwisową, jeśli takową posiadasz, w kwestii wymiany świec. Moje miały ponad 40 tkm i kupiłem irydowe i wymieniłem. Z tego co wyczytałem zwykłe właśnie na 40 a irydowe na 100 tysięcy mają wystarczać.
_________________
piotr57
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1923
Skąd: Staniszów
Wysłany: 07-09-2020, 10:08   

Przy 100 tyś. sprawdzenie luzów to czynność serwisowa. Przy LPG trzeba to robić częściej.
 
 
dub4 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX, 1.6B, 117KM, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 10
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 07-09-2020, 10:45   

pitt63 napisał/a:
Laknat napisał/a:
Ja bym wymienił świece i przewody WN. Koszt niewielki i będziesz miał jedną rzecz mniej jako potencjalnego sprawcę usterki. A kto wie, może to pomoże ...

Ten silnik nie ma przewodów WN. Zawory można sprawdzić aczkolwiek ten silnik jest pancerny i jeśli nie jeździ na LPG to raczej nie ma co tam grzebać bo to nie sa tanie rzeczy.
Skoro masz przebieg 100 tkm to warto przeanalizować historię serwisową, jeśli takową posiadasz, w kwestii wymiany świec. Moje miały ponad 40 tkm i kupiłem irydowe i wymieniłem. Z tego co wyczytałem zwykłe właśnie na 40 a irydowe na 100 tysięcy mają wystarczać.


Nie, nie mam LPG. Książka serwisowa jest, chociaż trudno to nawet próbować tłumaczyć, tak czy inaczej, mało pozycji. Dzisiaj jadę do kolejnego serwisu, dzięki za podpowiedzi.

[ Dodano: 08-09-2020, 12:12 ]
Tak jak wczoraj pisałem byłem w kolejnym serwisie. Okazało się, że wariator przesunięty o 10 stopni...Jest nadzieja, że to jednak to. Mam jeszcze problemy z wysokimi obrotami przy zmianie biegów. Tutaj podobno ma pomóc czyszczenie przepustnicy, ale tutaj wątpię, czy to pomoże. Po naprawie dam znać jak się sprawy mają, czy pomogło, czy nie, może komuś to się przyda.

[ Dodano: 13-10-2020, 09:46 ]
Chyba mogę zakończyć ten temat. W aucie został wymieniony wariator (w tej chwili w PL nie ma dostępnych zamienników, mój jedyny dostępny jest oryginalny i ściągany przez Mitsubishi z Holandii) i problem ustąpił. Samochód za każdym razem uruchamia się identycznie. Zauważyłem też dużo cichszą i równiejszą pracę silnika.
Poruszałem też temat podbijania obrotów. Trafił mi się dociekliwy mechanik którego też to zaciekawiło. W Mitsubishi dowiedział się, że ten silnik jest tak skonstruowany, że jeżeli zmiana biegu jest poniżej 3 tys obr, to auto samo sobie podbija żeby oszczędzać sprzęgło. I rzeczywiście, próbowałem, to prawda, ale taka jazda jest nie realna. Niech podbija, trudno, przyzwyczaiłem się :biggrin:
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 14-10-2020, 06:42   

Na te wariatory była akcja serwisowa. Mi wymienili a też czasami nie zapalał. Może u Ciebie został nie wymieniony ?
 
 
osabzyk 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2020
Posty: 18
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16-10-2020, 08:54   

A jak to sprawdzić w aucie sprowadzonym z zagranicy ? Niby książki mam ale oprócz pieczątek to za dużo nie ma informacji w tej książce serwisowej
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-10-2020, 15:31   

Najprościej w ASO się sprawdza ale widziałem, gdzieś w sieci wykazy aut podlegających akcjom serwisowym.
_________________
piotr57
 
 
bob1969 
Forumowicz


Auto: ASX MY'19 [4A92]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 123
Skąd: BL
Wysłany: 16-10-2020, 19:32   

https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php

Ale nie zawsze są nr VIN. Najlepiej więc w ASO.
 
 
PTE 
Forumowicz


Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-10-2020, 22:35   

Nie było ogólnej akcji serwisowej związanej z tym problemem, przynajmniej w ASX.
dub4, możesz napisać, ile kosztowała wymiana?
 
 
dub4 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX, 1.6B, 117KM, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 10
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 14-12-2020, 13:55   

Całkowity koszt wymiany to ok 3 tys zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.