[CY8A 2.0DID] Linka hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
lukasz3112
Forumowicz
Auto: Octavia II FL RS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 42 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 14-08-2013, 20:30 [CY8A 2.0DID] Linka hamulca ręcznego
|
|
|
gdzie w lancerze x sedanie reguluje się linkę hamulca ręcznego? bo wymieniałem tarcze i klocki z tyłu i teraz łapie na samej górze. |
|
|
|
 |
mrsoon
Nowy Forumowicz
Auto: Poszukiwania Lancera SB LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2013, 21:48
|
|
|
No jak patrzę w instrukcję to nie taka łatwa sprawa, trzeba zdjąć ze środkowej konsoli uchwyt na kubek następnie poluzować linkę ręcznego, zdjąć koła i wyregulować ucisk na tarczo-bębnie powinna być jakaś zaślepka przez którą wkłada się śrubokręt i naciąga szczęki. Na mój gust pewnie wystarczy podciągnąć linkę:P
Proszę;) |
_________________ Kupię Lancera X SB 1.8 z fabrycznym LPG! 2009+ Cena do ustalenia max 40k.... PW |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 14-08-2013, 22:20
|
|
|
Mialem identyczny problem, jakis czas temu w ASO wymieniali mi tarcze, klocki oraz czyscili caly uklad hamulcowy. Po dotarciu do domu okazalo sie ze postojowy bierze za wysoko, na drugi dzien pojechalem z reklamacja, regulacja trwala 5 min., tak wiec nie jest to chyba zbyt skomplikowane. |
|
|
|
 |
mrsoon
Nowy Forumowicz
Auto: Poszukiwania Lancera SB LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2013, 22:51
|
|
|
Edit by nie mylić sposobu działania- czytaj post poniżej by naciągnąć samodzielnie linkę ręcznego kręcąc w kierunku widocznym na zdjęciu podglądowym w 2 poście:)) |
_________________ Kupię Lancera X SB 1.8 z fabrycznym LPG! 2009+ Cena do ustalenia max 40k.... PW |
Ostatnio zmieniony przez mrsoon 17-08-2013, 22:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-08-2013, 12:02
|
|
|
Tarczo bęben ma otworek, przez który koryguje się zacisk czy co tam jest. Mechanicy podkręcają linkę (jedna na stronę) bez rozbierania tapicerki od spodu auta. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26-09-2013, 18:28
|
|
|
Mój problem był odwrotny, tj. hamulec łapał za nisko. Wystarczyło wyjąc element 4, potem, nie łamiąc niczego element 5 i pojawia się śruba regulacyjna. wystarczyły mniej więcej 3-4 obroty i linka jak w nówce. Oczywiście, po wymianie klocków,tarcz itp. może okazać się koniecznym grzebanie przy kołach. Ale zacząłbym od konsoli środkowej. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-02-2014, 21:36
|
|
|
Regulacja linki w tunelu od środka raczej służy napięciu wajchy od ręcznego, gdy przed przeskoczeniem na pierwszy ząbek ta ma duży luz. Właściwa regulacja ręcznego powinna odbywać się poprzez podkręcenie zębatki znajdującej się przy tarczobębnie. Dojście przez otworek zaślepiony gumową uszczelką. Po wyjęciu zaślepki z tarczobębna ustawiamy go mniej więcej w takiej pozycji, aby znajdował się u dołu. Wtedy zobaczymy w środku zębatkę, którą śrubokrętem należy obracać w górę lub w dół - w zależności czy chcemy poluzować ręczny czy go naciągnąć. Regulując w jedną lub w drugą stronę, szczęki hamulcowe zbliżają się do obudowy tarczy lub oddalają. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|