Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Linka hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
lukasz3112 
Forumowicz

Auto: Octavia II FL RS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 42
Skąd: Legionowo
Wysłany: 14-08-2013, 20:30   [CY8A 2.0DID] Linka hamulca ręcznego

gdzie w lancerze x sedanie reguluje się linkę hamulca ręcznego? bo wymieniałem tarcze i klocki z tyłu i teraz łapie na samej górze.
 
 
mrsoon 
Nowy Forumowicz

Auto: Poszukiwania Lancera SB LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2013, 21:48   

No jak patrzę w instrukcję to nie taka łatwa sprawa, trzeba zdjąć ze środkowej konsoli uchwyt na kubek następnie poluzować linkę ręcznego, zdjąć koła i wyregulować ucisk na tarczo-bębnie powinna być jakaś zaślepka przez którą wkłada się śrubokręt i naciąga szczęki. Na mój gust pewnie wystarczy podciągnąć linkę:P




Proszę;)
_________________
Kupię Lancera X SB 1.8 z fabrycznym LPG! 2009+ Cena do ustalenia max 40k.... PW
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 14-08-2013, 22:20   

Mialem identyczny problem, jakis czas temu w ASO wymieniali mi tarcze, klocki oraz czyscili caly uklad hamulcowy. Po dotarciu do domu okazalo sie ze postojowy bierze za wysoko, na drugi dzien pojechalem z reklamacja, regulacja trwala 5 min., tak wiec nie jest to chyba zbyt skomplikowane.
 
 
mrsoon 
Nowy Forumowicz

Auto: Poszukiwania Lancera SB LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2013, 22:51   

Edit by nie mylić sposobu działania- czytaj post poniżej by naciągnąć samodzielnie linkę ręcznego kręcąc w kierunku widocznym na zdjęciu podglądowym w 2 poście:))
_________________
Kupię Lancera X SB 1.8 z fabrycznym LPG! 2009+ Cena do ustalenia max 40k.... PW
Ostatnio zmieniony przez mrsoon 17-08-2013, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-08-2013, 12:02   

Tarczo bęben ma otworek, przez który koryguje się zacisk czy co tam jest. Mechanicy podkręcają linkę (jedna na stronę) bez rozbierania tapicerki od spodu auta.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26-09-2013, 18:28   

Mój problem był odwrotny, tj. hamulec łapał za nisko. Wystarczyło wyjąc element 4, potem, nie łamiąc niczego element 5 i pojawia się śruba regulacyjna. wystarczyły mniej więcej 3-4 obroty i linka jak w nówce. Oczywiście, po wymianie klocków,tarcz itp. może okazać się koniecznym grzebanie przy kołach. Ale zacząłbym od konsoli środkowej.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-02-2014, 21:36   

Regulacja linki w tunelu od środka raczej służy napięciu wajchy od ręcznego, gdy przed przeskoczeniem na pierwszy ząbek ta ma duży luz. Właściwa regulacja ręcznego powinna odbywać się poprzez podkręcenie zębatki znajdującej się przy tarczobębnie. Dojście przez otworek zaślepiony gumową uszczelką. Po wyjęciu zaślepki z tarczobębna ustawiamy go mniej więcej w takiej pozycji, aby znajdował się u dołu. Wtedy zobaczymy w środku zębatkę, którą śrubokrętem należy obracać w górę lub w dół - w zależności czy chcemy poluzować ręczny czy go naciągnąć. Regulując w jedną lub w drugą stronę, szczęki hamulcowe zbliżają się do obudowy tarczy lub oddalają.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.