Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1,8 GDI Wahające się obroty na postoju...
Autor Wiadomość
Pinin
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2012, 19:05   1,8 GDI Wahające się obroty na postoju...

Witam,

pisalem o tym posta w dziale Pajero pinin, ale tam ruch słaby...

Silnik ten sam w carismach 1.8 GDI wiec chcialem zapytac tutaj, moze ktos mial podobnie :)


Sprawa jest taka: niezaleznie czy zimny czy gorący silnik na postoju mialem myszkujące obroty (od jakis 500 do 900). Podczas jazdy silnik chodził bardzo dobrze, nie mial wahan obrotów.

Auto generalnie nie gasło, chociaż ze 2 razy sie zdarzyło.

Podejrzewalem, ze mogly to byc:

- przepustnica
- przeplywomierz
- czujnik nie wiem... polozenia wału?
- cewka / cewki

wkurzylem sie i wyczyscilem przeplywomierz... specjalnej poprawy nie bylo, pomyslalem ze to jakas cewka (bo moze iskra slaba) i ze zwroce sie do serwisu, gdyz czasami mozna wymieniac po kolei niepotrzebnie dobre rzeczy, tam w serwisie po diagnozie punktowej stwierdzono, ze cewka i nic wiecej. Komputer nie wykazal zadnych bledow.

wzialem auto z serwisu, wymienilem sam cewke na inna i nastapila znaczna poprawa, ale jednak auto nie jest idealne, w tej chwili delikatnie myszkuje tak od 500 do 600 obrotow.

Ale dalej ta praca nie jest taka jaka wymagam od japonskiego motoru.

Czy moje dalsze przypuszczenia co do:

- świec,
- a może jakiś kabli

maja uzasadnienie?

w serwisie powiedzieli mi ze to nie ma nic wspolnego ze swiecami... ale juz im nie wierze.

Aha, auto ma udokumentowany przebieg 82 tys km i 2 tys km temu zrobiony zostal rozrząd....


Prosze o wasze sugestie! :)
Dziekuje z gory

Pozdrawiam
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 05-01-2012, 19:00   

Witam, odnosnie GDI przesledz moje tematy z ktorymi dalej nie moge sie uporac. Falowanie obrotow ? Przewija sie przez forum co moment , mysle ze nie ma konkretnej odpowiedzi - kazdy z tym walczy, jedni mowia ze tak ma byc .

W zwiazku z moimi problemami , falowanie tez wystepuje ... co zrobilem w poszukiwaniu przyczyn ?
Zmiana swiec - nic nie zmienia , PRZEPUSTNICA ! ( faktycznie widze ze po czyszczeniu przy wrzuceniu na luz obroty stoja rowno na bacznosc , jednak przy dojedzcie czy postoju - dalej sie wahają ) Dobra konfriguracja komputera !

Moja rada - czyszczenie przepustnicy i krokowca + poprawna konfiguracja komputera ktora znajdziesz tutaj.
Co sadza inni bardziej doswiadczeni ?

http://forum.mitsumaniaki...wanie+obrot%F3w

Przetlumaczone:
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.