Wymiana filtra paliwa |
Autor |
Wiadomość |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 08-01-2012, 10:28 Wymiana filtra paliwa
|
|
|
Proszę o instrukcję krok po kroku, co najpierw zdemontować i jak żebym nie musiał odkręcąć niepotrzebnych części. Wiem, że siedzi pod butlą od płynu do spryskiwaczy, chciałbym to szybko przeprowadzić. Dzięki |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-01-2012, 13:53
|
|
|
1. Wyjąć zbiorniczek płynu od spryskiwaczy oraz zdjąć przewód prowadzący płyn, najlepiej przy masce na trójniku.
2. 2 klucze płaskie rozmiar 19 w dłoń i odkręcić przewód paliwowy od filtra.
3. Wyjąć filtr z obejmy, pewnie trzeba poluzować obejmę, ale nie pamiętam jak, pewnie jakaś płaska 12/14, albo coś w tym stylu |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 08-01-2012, 15:47
|
|
|
Kup sobie klucz oczkowy rozcięty ("wężykowy") rozmiar 14, a będziesz miał "gwarancję" że operacja się powiedzie |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 08-01-2012, 18:39
|
|
|
Przepraszam, że zadam głupie pytanie. Do czego głównie będzie ten klucz przydatny? Dość ciężki dostęp jest do dolnej śruby od zbiornika płynu do spryskiwaczy, przeszkadzają różne przewody, a śruba jest mocno zapieczona. Muszę zaopatrzyć się w komplet porządnych kluczy i wkrętaków. Sory, robię komputery, na samochodach nie znam się - próbuję po prostu sił z samochodami. Dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-01-2012, 00:15
|
|
|
Spróbuj bez odkręcania tej śruby, dolne mocowanie jest jakby przecięte, da radę zsunąć ten zbiornik bez odkręcania, przynajmniej u mnie tak było... |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-01-2012, 09:05
|
|
|
DanielBogusz napisał/a: | Do czego głównie będzie ten klucz przydatny? |
Jak zaczniesz odkręcać wężyk paliwowy od filtra (cienki stalowy wężyk wchodzący od dołu do filtra paliwa) to zrozumiesz Na górze jest łatwiej bo jest duża śruba i zupełnie inny przewód. Płaskimi kluczami jeszcze sobie rękę rozwalisz (jak się ześlizgnie). Bez odkręcenia zbiorniczka spryskiwaczy też da radę, bo sam tak robiłem |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-01-2012, 04:51
|
|
|
Pamiętaj o uszczelce i sprawdż szczelność połaczeń po wymianie. |
|
|
|
 |
|