Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] układ chłodniczy
Autor Wiadomość
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 24-02-2012, 12:18   [2.5 TD] układ chłodniczy

Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki w moim aucie, mianowicie robi się ciśnienie w chłodnicy, węże twarde. Samochód jest po wymianie pompy wody, termostatu, uszczelki pod głowicą, głowica sprawdzana i planowana. Dodam iż przy zdejmowaniu głowicy było małe odkrycie związane z zatkanym kanałem wodnym w turbinie, wężyk i śrubka była zatkana syfem. Czy może być zatkana chłodnica i takie będą objawy ?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-02-2012, 12:51   

pewnie że może
przepłucz cały układ kilka razy wodą ze środkiem do czyszczenia chłodnic
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-02-2012, 13:33   

Przepłukałem i nadal to samo. Jak odkręcę korek od chłodnicy i dodam gazu to wywala mi płyn.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-02-2012, 13:40   

T@M napisał/a:
Przepłukałem i nadal to samo.
może być tak że cały syf po czyszczeniu zapchał kanaliki w chłodnicy. Te preparaty do mycia to nadają się ..... ja po płukaniu/myciu musiałem zmienić chłodnicę.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-02-2012, 13:55   

A jak u Ciebie było przy zatkanej chłodnicy, jakie objawy ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-02-2012, 16:39   

T@M napisał/a:
jakie objawy ?
grzał się silnik i wywalało wodę. Czy wyjmowałeś termostat-->> może zaciął się i nie otwiera. Wyjmij go i bez termostatu zobacz co się będzie działo, jeśli tak samo to zapchana chłodnica. A jak z nagrzewnicą daje ciepło?? i co z olejem -->> nie zmienił barwy na kremową śmietanę ??
Czy po wymianie uszczelki pod głowicą dałeś te same śruby czy nowe-->> powinny być nowe, dokręcane kluczem dynamometrycznym ??? Warsztat to robił czy "kowal" Uszczelka jaka ??

Tak na marginesie->>> jak byś potrzebował pomocy to wstaw w Swoim opisie skąd jesteś. A nóż jakiś Mitsumaniak jest z Twojej okolicy i może Ci pomóc :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 26-02-2012, 19:07   

albo masz coś pozapychane i środek nie dał rady albo źle zamontowali/złożyli głowicę
co do chłodnicy jak masz sprężarkę weź koncówkę od przedmuchiwania owiń gumą czy szmatą dopasuj do jednej z końcówek chłodnicy(zdejmij węże) i spróbuj przedmuchać. Sprawdź czy lekko idzie powietrze z pozostałych kroćców chłodnicy. Nie musisz jej wyciągać. Jesli leci kiepsko to zalej do niej ze 2 butelki octu( oczywiście zatkaj żeby nie wyleciało) i zostaw tak na noc. Zlej i sprawdź czy coś dało. Przed ponownym montazem dobrze przepłucz wodą.
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-02-2012, 21:38   

Wyjąłem dzisiaj termostat sprawdziłem go jest ok, ale mimo to na razie jego nie wkładałem. Nagrzewnica daje ciepło, olej w porządku. Uszczelka zakładana jak należy dokręcana kluczem dynamometrycznym. Ale martwi mnie to że już któryś raz spuszczam wodę z chłodnicy i nadal rdzawa. A i jeszcze jedno nie grzeje się trzyma temperaturę 90 stopni, jutro jeszcze wymienię czujnik i jeszcze przepłuczę, i jak myślicie ocet lać czy specjalny środek ?
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-02-2012, 23:12   

ocet lac!
ja mialem to samo, ale chlodnica byla tak zasyfiona ze musialem kilka razy octem zalac i plukalem ja pozniej chyba z godzine.problem jest taki ze ten caly syf strasznie trudno jest wyplukac niestety.
powodzenia!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-02-2012, 08:55   

T@M napisał/a:
i jak myślicie ocet lać czy specjalny środek ?
ja bym na Twoim miejscu poszukał chłodnicy nówki sztuki -->> są w miarę tanie zamienniki. Czemu nową chłodnicę-->>> idzie lato i co by to nie obudzić się z ręką w nocniku jak obecna chłodnica nie da rady. Może być tak że będzie Ci się wydawało że chłodnica już wypłukana a przyjdą wyższe temperatury i znowu coś się odklei i zaklei kanaliki. Miśki tzn głowice są wrażliwe na przegrzanie i nie lubią tego a i głowica jest też dość kosztowną zabawą :? Z nową chłodnicą będziesz miał święty spokój na parę lat. Chyba występują dwie wielkości chłodnicy->> chodzi o grubość, jeśli jeździsz w teren to bierz tą grubszą. Płukanki są doraźną krótko trwałą metodą. Zwróć uwagę że nie każdy środek jest do każdej instalacji nawet ocet chyba wchodzi w reakcję z aluminium :?: :?:
Tak dla ciekawości zadzwoniłem do (pierwsza co wyskoczyła) http://www.chlodnice-samo...ice_cieczy.html
i chłodnica do 2,8 jest dużo tańsza niż do 2,5 ale jest możliwość wstawienia właśnie od 2,8-->> trzeba tylko lekko zmotać miejsce montażu -->> wykładnią jest wysokość rdzenia chłodnicy.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.