[2.5 TD] układ chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 24-02-2012, 12:18 [2.5 TD] układ chłodniczy
|
|
|
Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki w moim aucie, mianowicie robi się ciśnienie w chłodnicy, węże twarde. Samochód jest po wymianie pompy wody, termostatu, uszczelki pod głowicą, głowica sprawdzana i planowana. Dodam iż przy zdejmowaniu głowicy było małe odkrycie związane z zatkanym kanałem wodnym w turbinie, wężyk i śrubka była zatkana syfem. Czy może być zatkana chłodnica i takie będą objawy ? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 24-02-2012, 12:51
|
|
|
pewnie że może
przepłucz cały układ kilka razy wodą ze środkiem do czyszczenia chłodnic |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-02-2012, 13:33
|
|
|
Przepłukałem i nadal to samo. Jak odkręcę korek od chłodnicy i dodam gazu to wywala mi płyn. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 26-02-2012, 13:40
|
|
|
T@M napisał/a: | Przepłukałem i nadal to samo. | może być tak że cały syf po czyszczeniu zapchał kanaliki w chłodnicy. Te preparaty do mycia to nadają się ..... ja po płukaniu/myciu musiałem zmienić chłodnicę. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-02-2012, 13:55
|
|
|
A jak u Ciebie było przy zatkanej chłodnicy, jakie objawy ? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 26-02-2012, 16:39
|
|
|
T@M napisał/a: | jakie objawy ? | grzał się silnik i wywalało wodę. Czy wyjmowałeś termostat-->> może zaciął się i nie otwiera. Wyjmij go i bez termostatu zobacz co się będzie działo, jeśli tak samo to zapchana chłodnica. A jak z nagrzewnicą daje ciepło?? i co z olejem -->> nie zmienił barwy na kremową śmietanę ??
Czy po wymianie uszczelki pod głowicą dałeś te same śruby czy nowe-->> powinny być nowe, dokręcane kluczem dynamometrycznym ??? Warsztat to robił czy "kowal" Uszczelka jaka ??
Tak na marginesie->>> jak byś potrzebował pomocy to wstaw w Swoim opisie skąd jesteś. A nóż jakiś Mitsumaniak jest z Twojej okolicy i może Ci pomóc |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 26-02-2012, 19:07
|
|
|
albo masz coś pozapychane i środek nie dał rady albo źle zamontowali/złożyli głowicę
co do chłodnicy jak masz sprężarkę weź koncówkę od przedmuchiwania owiń gumą czy szmatą dopasuj do jednej z końcówek chłodnicy(zdejmij węże) i spróbuj przedmuchać. Sprawdź czy lekko idzie powietrze z pozostałych kroćców chłodnicy. Nie musisz jej wyciągać. Jesli leci kiepsko to zalej do niej ze 2 butelki octu( oczywiście zatkaj żeby nie wyleciało) i zostaw tak na noc. Zlej i sprawdź czy coś dało. Przed ponownym montazem dobrze przepłucz wodą. |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-02-2012, 21:38
|
|
|
Wyjąłem dzisiaj termostat sprawdziłem go jest ok, ale mimo to na razie jego nie wkładałem. Nagrzewnica daje ciepło, olej w porządku. Uszczelka zakładana jak należy dokręcana kluczem dynamometrycznym. Ale martwi mnie to że już któryś raz spuszczam wodę z chłodnicy i nadal rdzawa. A i jeszcze jedno nie grzeje się trzyma temperaturę 90 stopni, jutro jeszcze wymienię czujnik i jeszcze przepłuczę, i jak myślicie ocet lać czy specjalny środek ? |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-02-2012, 23:12
|
|
|
ocet lac!
ja mialem to samo, ale chlodnica byla tak zasyfiona ze musialem kilka razy octem zalac i plukalem ja pozniej chyba z godzine.problem jest taki ze ten caly syf strasznie trudno jest wyplukac niestety.
powodzenia! |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-02-2012, 08:55
|
|
|
T@M napisał/a: | i jak myślicie ocet lać czy specjalny środek ? | ja bym na Twoim miejscu poszukał chłodnicy nówki sztuki -->> są w miarę tanie zamienniki. Czemu nową chłodnicę-->>> idzie lato i co by to nie obudzić się z ręką w nocniku jak obecna chłodnica nie da rady. Może być tak że będzie Ci się wydawało że chłodnica już wypłukana a przyjdą wyższe temperatury i znowu coś się odklei i zaklei kanaliki. Miśki tzn głowice są wrażliwe na przegrzanie i nie lubią tego a i głowica jest też dość kosztowną zabawą Z nową chłodnicą będziesz miał święty spokój na parę lat. Chyba występują dwie wielkości chłodnicy->> chodzi o grubość, jeśli jeździsz w teren to bierz tą grubszą. Płukanki są doraźną krótko trwałą metodą. Zwróć uwagę że nie każdy środek jest do każdej instalacji nawet ocet chyba wchodzi w reakcję z aluminium
Tak dla ciekawości zadzwoniłem do (pierwsza co wyskoczyła) http://www.chlodnice-samo...ice_cieczy.html
i chłodnica do 2,8 jest dużo tańsza niż do 2,5 ale jest możliwość wstawienia właśnie od 2,8-->> trzeba tylko lekko zmotać miejsce montażu -->> wykładnią jest wysokość rdzenia chłodnicy. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|