 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ1A 1.3] Wycieraczki nagle przestały działać w czasie jazd |
Autor |
Wiadomość |
tadreko
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 75 KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2012, 08:23 [CJ1A 1.3] Wycieraczki nagle przestały działać w czasie jazd
|
|
|
Witam wszystkich MitsuManiaków,
Jestem właścicielem Mitsubishi Colt 1.3/75 KM/1998/TWENTY od zaledwie 2 tygodni i pojawił się pierwszy poważniejszy problem. Podczas jazdy "skończyły" się przednie wycieraczki. Bawiłem się przełącznikiem dosyć często podczas tej podróży z racji zmiennych opadów, w pewnym momencie podczas przełączania "w górę" usłyszałem "tyknięcie" z okolicy kolumny kierowniczej i wycieraczki skończyły pracę w pozycji "off" normalnie złożone. Więcej nie dało się ich uruchomić. W chwili obecnej po włączeniu pracy przerywanej słyszę dwa "tyknięcia" w odstępie 2-3 sekund (przypominają pracę zegarka "tyk" - "tyk"). Przy innych położeniach włącznika jest głucha cisza. Wykonałem do tej pory: kontrolę bezpieczników, nasmarowałem sprayem kontaktowym wtyczki pod obudową kolumny, odłączyłem akumulator w celu resetu elektroniki.
Czy ktoś mógłby mi pomóc? Wykosztowałem się mocno na I przegląd (rozrząd, oleje, paski, płyny etc.) oraz rejestrację i jakaś ciężka naprawa mojej zółtej łodzi podwodnej mogłaby spowodować awanturę domową. Z góry bardzo dziękuję. |
_________________ Żółta Łódź Podwodna |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-01-2012, 08:38
|
|
|
Sprawdź w podszubiu, prawdopodobnie rozłaczyło się ramie sterujące |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 12-01-2012, 10:26
|
|
|
Najpierw sprawdź czy słychać silnik wycieraczek żeby stwierdzić czy to problem mechaniczny czy elektryczny .
Jeśli nie słychać sprawdź czy jest napięcie na wtyczce silnika wycieraczek .
Te tyknięcia to włączanie sie przekaźnika wycieraczek co nie oznacza że jest sprawny -mogą
być nadpalone styki wewnątrz w skutek zużycia ... |
|
|
|
 |
tadreko
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 75 KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2012, 14:47
|
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc. Rozebrałem osłonę i sprawdziłem ramię, ale wszystko było OK, więc wyczyściłem wszystko z liści i igliwia (jakiś leśny człowiek z tego niemiaszka był:-), przesmarowałem WD-40. Następnie zabrałem się za masę i wtyczkę do silniczka. Po wyczyszczeniu przewodów papierem ściernym oraz wnętrza wtyczki wycieraczki ożyły. Jeszcze raz wielkie dzięki.
P.S. żeby było dowcipniej dzisiaj podczas jazdy stanęły mi wycieraczki w ciężarowym DAF-ie, którym czasami jeżdżę |
_________________ Żółta Łódź Podwodna |
|
|
|
 |
|
|