Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont skrzyni i wahacza
Autor Wiadomość
DZIDIAJ 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 30-01-2012, 09:04   Remont skrzyni i wahacza

Witam wszystkich. Chciałbym podzielić się wiadomościami jak tanio wyremontować skrzynie biegów i wymienić sworzeń w wahaczu przednim ponieważ wraz z tatą (i pomocą mechanika) dokonaliśmy tego „cudu”. Jestem posiadaczem carismy gdi z 1998 roku ,która przejechała już 230 000 km. Po przejechaniu tylu kilometrów samochód ma prawo szwankować:) i tak stało się z moim. Zacznę od tego że już od roku zaczęła mi hałasować skrzynia biegów tzn po puszczeniu sprzęgła w środku słyszalne było delikatne chrobotanie. Po konsultacjach z różnymi mechanikami wnioskiem było: albo popsute łożysko docisku sprzęgła albo główne łożysko skrzyni biegów. Po roku jazdy z tym defektem chrobotanie nasiliło się na tyle ze postanowiłem poważnie się tym zająć. Mechanik zaproponował wymianę skrzyni za cene 400zł (oczywiście inni mechanicy mówili o wymianie łożyska docisku sprzęgła:) no i zakup używanej około 500-1000zł. z tego co zdążyłem się zorientować. Tylko że zakup używanej wiąże się z ryzykiem ze łożyska padną po 10 ,50, 100, może 200 tysiącach nikt tego nie wie.. W każdym razie postanowiliśmy z tata rozebrać skrzynie. Po odkręceniu filtru powietrza itp itd:) dostaliśmy się do skrzyni. Odseparowaliśmy ją od silnika i wyciągnęliśmy dołem. Po próbie rozpołowienia skrzynki zrezygnowaliśmy i zawieźliśmy ją do mechanika. On w tajemniczy sobie sposób rozpołowił skrzynie i zatelefonował z wiadomościami że poszło główne łożysko skrzyni a przy okazji stwierdził że warto wymienić pozostałe. Łożysko same w sobie nie rozpadło się ale kulki były obłupane przypominające nierówne kule śniegowe. Stąd brał się hałas... Zakup łożysk wniósł 200zł ,wymiana i złożenie skrzyni przez mechanika 80zł no i nowy olej do skrzyni biegów około 100zł. Nie licząc oczywiście robocizny mojej i taty. Tak więc mam teraz cichutko pracującą skrzynie biegów zrobioną chyba minimalnym kosztem.

Jeśli idzie o wahacz to zakupiłem nowy sworzeń w sklepie motoryzacyjnym. Sworzeń różnił się od oryginalnego ,ale zawierał pierścień zabezpieczający czego oryginał nie posiadał. Oryginalny sworzeń w tym modelu jest wprasowany. Aby go wybić użyliśmy rury o średnicy większej niż dolna część sworznia (ok. 5cm)Część górną sworznia obcięliśmy kątówką po to by zwiększyć płaszczyzna i łatwiej było uderzyć młotkiem;) po podstawieniu rury od spodu uderzyliśmy sworzeń z góry tak by wpadł do rury natomiast krawędzie rury przytrzymywały wahacz tak by nie uległ skrzywieniu przy uderzeniu. Sworzeń wypadł… nowy sworzeń wbiliśmy podobnie obracając wahacz do góry nogami. Do wbicia użyliśmy rury o średnicy dolnej części sworznia. Reasumując koszt materiału wyniósł 55zł a nie 200-300zł za nowy wahacz . W jednym ze sklepów powiedziano mi że sworzeń jest niewymienny. Mylili się:)
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 30-01-2012, 11:22   

No a co to za odkrycie, że sworzeń można wymienić?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
DZIDIAJ 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 30-01-2012, 11:50   

No tak jak w artykule napisałem ,że w sklepie powiedziano mi ,że jest niewymienny i trzeba kupić cały wahacz.. Może ktoś ma taki sam problem więc chciałem pomóc. Mam nadzieje ,że to nic złego...
 
 
bart1924 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 199
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 30-01-2012, 12:16   

DZIDIAJ, ja mam taki sam problem z hałasującą skrzynią, te same objawy. Za dwa tygodnie jestem umówiony u mechanika na wyjęcie skrzyni, wymieniam oba łożyska dla pewności.
 
 
 
DZIDIAJ 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 30-01-2012, 13:37   

No życze powodzenia w takim razie. Jest przy tym grzebania ,ale jak się wsiada do samochodu to z przyjemnością. Czasami mam takie wrazenie że jak puszcze sprzegło to znowu zacznie szumiec ,ale zawsze mile mnie zaskakuje cisza;)
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 30-01-2012, 19:55   

Nie chodzi, że coś złego czy nie tylko na forum to każdy wie:P Także warto najpierw tu szukać a potem do sklepu chodzić i słuchać mądrych porad :wink:
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.