Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Carisma 1.8 GDI Jaki olej ? Obroty - problem
Autor Wiadomość
ahael 
Mitsumaniak
Majkel


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 65
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 19-01-2012, 22:16   [Cari 1.8 GDI] Carisma 1.8 GDI Jaki olej ? Obroty - problem

Witam wszystkich, jako iż to pierwszy post w tej kopalni wiedzy :)

Nie będzie to szczytem uprzejmości, ale muszę zadać od razu pytanie, bo nie wiem jak to wpłynie na moją Carismę, nie jestem "oblatany" w temacie motoryzacja.
Od niedawna ( kilka dni ) jestem w posiadaniu Carismy 1.8 GDI Comfort. Rocznik 2001, jeżdzona i serwisowana w Holandii.

Chciałbym wymienić olej, nie bardzo wiem jaki, żadnej informacji\karteczki z informacją jaki był wlany, nic. Nie chcę dopuścic do rozszczelnienia, tym bardziej do obniżenia sprawności tego auta. Przebieg - 200tys
pół\semi synthetic ?? Jaki ??

Druga prośba\pytanie.
Autko czasem zachowuje się na biegu jałowym, dziwnie że tak się wyrażę.
Raz obroty falują od 200-500 a raz silnik pracuje stabilnie, co to może być ?

Przepraszam że tak prosto z mostu, czasu brak, jak tylko będę w stanie, to również pomogę - wystarczy zapytać :)

Pozdrawiam,
Michał
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-01-2012, 22:19   

co do oleju to tematów dużo, płukanke zrobić i lejesz do silnika jakiegoś valvoline 5w40 pełen syntetyk. masz mały przebieg to śmiało możesz go lać.

co do obrotów, to zdajesz sobie sprawe, że ta taka malutka kreseczka cieńka nad 0 to jest 500obr?
przepustnica do czyszczenia na pierwszy strzał.
 
 
 
ahael 
Mitsumaniak
Majkel


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 65
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 20-01-2012, 08:07   

Saqu napisał/a:
co do oleju to tematów dużo, płukanke zrobić i lejesz do silnika jakiegoś valvoline 5w40 pełen syntetyk. masz mały przebieg to śmiało możesz go lać.

co do obrotów, to zdajesz sobie sprawe, że ta taka malutka kreseczka cieńka nad 0 to jest 500obr?
przepustnica do czyszczenia na pierwszy strzał.


Płukankę ?? Wymienić po prostu olej, tak ?
Jeżeli był pół syntetyk , wyczytałem , że może rozszczelnić silnik , będzie brał olej i mogą być wycieki. Proszę nie bić za te - może sie wydawac - proste pytania ale motoryzacja nigdy nie byla moją mocną stroną :| czas to zmienić ;)

O przepustnicy również czytałem i nawet - jeżeli ludziska się nie mylą - jest to proste do zrobienia w "domowym garażu"

Pozdrawiam kolegów,
Michał
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-01-2012, 08:12   

Przy tym przebiegu zalewaj spokojnie pełny syntetyk, lepszy olej to mniejsze zużycie silnika i nic się nie rozszczelni, z resztą tu jest wszystko o oleju do Carismy GDI:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554
A tu jest o galantach, ale borykają się też z podobnymi problemami co Carismy więc warto i tu zajrzeć:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29825
A jeśli chodzi o to falowanie, to może być wiele przyczyn i najlepiej podłączyć auto pod komputer ale nie koniecznie odrazu w serwisie :) Radzę zapoznać się z tematem diagnostyki tego silnika. Kabel do takiej zabawy można kupić za max 50zł z przesyłką, a teraz chyba i taniej. Z resztą wszystko jest tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
ahael 
Mitsumaniak
Majkel


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 65
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 20-01-2012, 08:36   

Naprawdę dziękuję za szybkie odpowiedzi !! Wiszę bezalkoholowe ;)
Po prostu nie chcę dalej męczyć tego silnika starym olejem, trzeba powymieniac filtry itp

200tys, mały przebieg ..?

Byłem zmuszony zmienić autko z opla corsy( 202tys, pali na 3 cylindry , 98r ) i padlo na carisme ze względow estetycznych i .. co dużo pisac, jestem pod wrazeniem co te autko potrafi :) Miałem japończyka, suzuki swift 94r, i tylko podstawowe czynności wykonywalem, aż do stłuczki :| teraz dochodzę powoli do wniosku, że japońskie auta są nie do zdarcia, co mnie cieszy niezmiernie :)

Pożyjemy zobaczymy, serwis obowiazkowo , nie oddam go w rece "Jana Kowalskiego", te auto naprawde pozytywnie mnie zaskoczylo !

Tak zrobię, podskoczę do mechanika zeby Carismę podłączył pod komputer - tak będzie najlepiej - dziś ( trasa praca - dom ) nie zauważyłem stojąc na światłach tej anomalii ( obroty ) dlatego musze to jak najpredzej wyjasnic zanim bedzie za pozno.

Pozdrawiam !

Oczywiscie zdam relacje z tego co sie dzieje w mojej Carismie pod maską, obowiązkowo ;)

Michal idzie spac, jeszcze jedna nocka i wybieram sie po olej i do mechanika :)
_________________
www.mitsumaniakidzieciom.pl
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 20-01-2012, 08:51   

Saqu napisał/a:
co do oleju to tematów dużo, płukanke zrobić i lejesz do silnika jakiegoś valvoline 5w40 pełen syntetyk. masz mały przebieg to śmiało możesz go lać.

A jak robić tą płukankę i czym ?
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-01-2012, 08:58   

Płukankę kupisz na każdej stacji paliw a opis jak ją zastosować jest też na każdej i wszędzie jest podobnie. Wlewasz płukankę na rozgrzany silnik przed spuszczeniem starego oleju, odpalasz silnik i pozostawiasz go na 10 - 15 min w zależności od instrukcji. Po tym czasie spuszczasz stary olej i zalewasz nowy. Ja czekałem z pół godz przed zalaniem nowego żeby dokładnie ściekł stary.

ahael, ja nie pisałem żebyś jechał do serwisu tylko kupił kabel i sam zainteresował się diagnozą tego auta. W temacie podanym wyżej jest wszystko dokładnie opisane. Jeśli nie będziesz mógł sam zinterpretować diagnozy spokojnie pomogą koledzy z tego tematu, nagrane logi z diagnozy zamieszczasz na forum a fachofcy od tego silnika napewno pomogą.
W serwisie z tym autem zostawisz majątek a tak naprawdę da się z nim praktycznie wszystko zrobić samemu.
Ja poprzednio miałem GDI i przez 2 lata nie miałem z nim żadnych problemów i tobie też życzę aby twoje też tak się sprawowało.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-01-2012, 10:33   

ahael, co do obrotów to zalej 98 lub v-powera i zrestartuj kompa :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
ahael 
Mitsumaniak
Majkel


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 65
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 20-01-2012, 20:35   

Morfi napisał/a:
ahael, co do obrotów to zalej 98 lub v-powera i zrestartuj kompa :)


Zaraz po kupnie zalałem go właśnie V-power-em , wydaje mi sie , że chodził bez zarzutu , ale mogły to być urok rzucony przez te auto - wiadomo - pierwsza jazda testowa ;)
Rozwieje te wątpliwości jak przejeżdżą ten bak zalany z paliwem marki "x" 95.

Pytanie: Jak komputer zrestartować ??

plecho1 napisał/a:
...


Postaram się znaleźć ten specyfik tutaj w NL, myslę , że nie bedzie problemu z jego zdobyciem. dziekuję za informacje !
Kabel będzie obowiązkowo kupiony, tylko wyczytam co jeszcze poczeba bom zielony w tym temacie jak pisałem wcześniej, muszę bardziej zagłębic sie w temat.

Tak z ciekawości. Ktos ma więcej przejechane niż 300tys tym silnikiem ? Ciekawi mnie wytrzymałość tej części :)

Pozdrawiam
Michał
_________________
www.mitsumaniakidzieciom.pl
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-01-2012, 20:45   

ahael napisał/a:
ż 300tys tym silnikiem ? Ciekawi mnie wytrzymałość tej części

ta. mój dziadek chyba bije już ponad 500tys albo jest blisko do 500tys, jakoś tak :P

2000 albo 2001r gdi z salonu ją kupił jako nową, i śmiga jeszcze :)
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-01-2012, 00:02   

Cytat:
Pytanie: Jak komputer zrestartować ??
odłanczasz kleme akumulatora na powiedzmy 5 min. Po czym uczysz silnik obrotow. http://forum.mitsumaniaki...nauka+obrot%F3w

Ja mam 242 tys :) i leje tylko 98 i zero problemow z silnikiem
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
ahael 
Mitsumaniak
Majkel


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 65
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 21-01-2012, 08:24   

Witam ! :)

Problem obrotów znikł, wydaje mi się, że benzyna na której jeździł przez czas jazd testowych czy też od samego oczekiwania na właściciela było przyczyną tego falowania, takie są moje przypuszczenia. Oczywiście mogę się mylić
Teraz wykonałem parę tras praca-sklep-dom etc. wszystko w normie, obroty ni drgną :) co mnie bardzo cieszy :)
Pojeżdżę jeszczę i zobaczę.

Co do oleju - znalazłem karteczkę z serwisu Mitsu w Tilburgu, 10W40 - tylko nie wiem czy syntetyk czy też nie.
Ponoć " dziś się dowiedziałem ) niema innego typu oleju 10W40 jak syntetyk, czy polosyntetyk, ta nazwa jest przypisana do danego juz typu oleju, problem tkwi w tym, jaki ? syntetyk ? Pól syntetyk ? Jaka markę wybrać tutaj dostępną w NL ( Castrol, Kroon, Mobil.. )
Czy obędzie się bez płukanki ?

wiem wiem, poczytam podane mi odnosniki ;)

Postaram się dziś zrobić kilka fajnych ujęć tej piękności - bo inaczej tego auta nazwać nie idzie :)

Pozdrawiam
Michał

[ Dodano: 21-01-2012, 19:42 ]
Falujące obroty w mojej Carismie

Prawidłowa praca w mojej Carismie

?

i moja śliczność:



Brakuje diamentu, do zrobienia :)
_________________
www.mitsumaniakidzieciom.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.