Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Dobija mi tył. Co polecicie twardszego założyć?
Autor Wiadomość
netperformer 
Nowy Forumowicz
netperformer

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 17-01-2012, 22:59   [MSS 1.3] Dobija mi tył. Co polecicie twardszego założyć?

Jak można sprawdzić czy to amortyzator czy sprężyna? Mam w kole butlę na gaz 60 litrów. Tył jest więc mocniej obciążony. Jak siądą z tyłu dwie osoby to na dziurach kaplica. Możecie polecić coś twardszego co miałbym założyć w moim przypadku na ten tył? Chętnie spojrzę na linki. Z góry dzięki.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18-01-2012, 22:43   

Za 'dobijanie' raczej odpowiedzialne są zużyte sprężyny. Wydaje mi się, że gdybyś nawet całkiem wyjął amortyzator, to auto na (sprawnej) sprężynie powinno się utrzymać, a odwrotnie - sam amor bez sprężyny już nie. Jeździłem w 4 osoby z bagażem i nie miałem dobijania, a wiem, że amory mam w nienajlepszym stanie (jakieś 70%).
Opony i felgi masz w odpowiednim rozmiarze?
 
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 19-01-2012, 09:21   

Jeżeli założyłeś 15' felgi to będzie obcierać ob chlapak. Wymiana sprężyn na nowe nic nie da. Sprawdź czy nie masz wyrobionego tylnego zawieszenia m.in. : Tylne wahacze i tuleje.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-01-2012, 20:37   

jaroo0 napisał/a:
Jeżeli założyłeś 15' felgi to będzie obcierać ob chlapak

Nic nie powinno obcierać przy dobrze dobranych 15-stkach, nawet po obciążeniu. Mam takie letnie i nigdy nic nie otarło.
 
 
 
netperformer 
Nowy Forumowicz
netperformer

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 20-01-2012, 20:56   

Felgi mam 14 cali opony 185 więc nie wystają. dobija mi tylko prawa strona, a nie obie więc prawdopodobnie jest to jakaś usterka zawieszenia. W grudniu byłem na przeglądzie i wszystko niby było ok, a już wtedy dobijał. Czy da się sprawdzić na diagnostyce czy to amorek czy sprężyna? Jakie firmy polecacie jeśli chodzi o tylne zawieszenie?
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20-01-2012, 21:45   

Na przeglądach zwykle tylne zawieszenie jest traktowane 'lżej' niż przednie, tak mi się wydaje. Ale gdybyś miał jakąś usterkę to byłyby jakieś inne objawy, jakieś stukanie.
Nie wiem czy badanie amortyzatorów jest obowiązkowe, z tego co pamiętam, za każdym razem miałem je robione na przeglądzie rejestracyjnym.
Szczerze - nie znam metody sprawdzenia, czy sprężyna jest 'sprawna', ale na pewno sprężyny się starzeją, tracą twardość i elastyczność.
Możesz spróbować gumowych wkładek utwardzających sprężyny, takich jak np. z tej aukcji (nie wiem, czy to odpowiednia średnica). Niektórzy je chwalą, inni mają za półśrodek, wydatek na pewno nie jest duży.
Co do polecanych firm - musiałbyś poszukać na forum, na pewno są opinie. W sprężynach znaną firmą jest Lesjöfors.
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-01-2012, 07:01   

Mi zawsze na przeglądzie wychodzi tył o ok. 10% sprawności amorów mniej niż przód - diagnosta stwierdził, że to normalne i jakby tył był obciążony wyszło by tak samo jak na przodzie.

Wydaje mi się, że na przeglądzie nie powiedzą o sprawności sprężyn - test jest pod kątem amortyzatorów i ich skuteczności tłumienia drgań,ale raczej zakład specjalizujący się w zawieszeniach powinien wiedzieć jak sprawdzić sprężyny.

Wydaje mi się, że jeśli tylko jedna strona dobija to po tej stronie sprężyna "siadła" i pasowałoby wymienić obydwie.Jeśli działoby się to z obydwu stron to można by myśleć, że sprężyny nie dają rady obciążeniu. Podkładanie czegoś w sprężyny jest tu raczej chyba druciarstwem.
No chyba, żeby założyć dwie nowe i jak dobijają utwardzić albo po prostu założyć twardsze niż standardowe.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.