Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari 1.8 SOH - Gorący silnik - zepsuty układ chłodzenia?
Autor Wiadomość
giu2000 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 96 1.8 SOH
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-02-2012, 20:40   Cari 1.8 SOH - Gorący silnik - zepsuty układ chłodzenia?

Witam,
Od jakiegoś czasu strasznie grzeje mi się silnik. Nawet teraz w mroźne dni (-20 stopni) po 3,4 minutach jazdy samochód przełącza się na gaz, gdzie przy upalne dni trwało to porównywalnie. Płyn chłodzący mam w normie. Miesiąc temu zmieniany miałem termostat, bo wcześniejszy nie otwierał mi się do końca, ale po 3 tygodniach znowu problem z chłodzeniem.

Ostatnio po przejechaniu okolo 10 km, sprawdziłem na włączonym i nagrzanym silniku co dzieje się w środku i tak, wiatraki nie kręcą, nawet ten od klimy, górny wężyk od chłodnicy gorący, dolny (ten podłączony do termostatu) zimny, na silniku można jajka smażyć.

Czyżby znowu termostat?? A może zapowietrzony mam układ chłodzenia? a moze czujka ECU nawala? Dodam, że czujka chłodzenia od wskazówki w kokpicie jest u mnie martwa od dobrego roku, czasem jak gdzieś jadę po wertepach to się włączy.

Pytanie jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia w Carismie (96 1.8 SOH 85kW)?
1. Mogę zrobić tak, że otworzę korek od zbiorniczka wyrównaczego (tylko sam korek - bez wyciągania wężyka przymocowanego do korka ze zbiorniczka), potem rozgrzeje silnik, tak aby wlaczyl sie termostaty i wlacze cieply nawiew w samochodzie na full??
2. Czytałem na forum, że można również odkręcić śrubę przy termostacie, wtedy również na włączonym silniku powinno zejść powietrze?? czy chodzi o tą śrubę na poniższym zdjęciu? muszę ją całkowicie wykręcić?

układ chłodzenia
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-02-2012, 19:59   

Ja po wymianie płynu w chłodnicy odpowietrzałem tą śrubą. Mam taki sam silnik.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.