Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Klimatronik szwankuje, brak ogrzewaina, diagnos
Autor Wiadomość
domino1300 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Jasło
Wysłany: 15-01-2016, 10:55   [Cari 1.9TD] Klimatronik szwankuje, brak ogrzewaina, diagnos

Witam. Posiadam carisme z 98r. Czasem porą jesienną miała to do siebie że po ustawieniu temperatury na 23 było w aucie cieplutko ale tylko czasem, raz grzała ciepło raz grzałą zimnem, dopiero musialem ustawic 26 + by odczuć te np. 22 stopnie, miala takie wahania tego cieplego powietrza. Ostatnio byłem w górach jazda 22,5 stopnia w aucie cieplutko. na nastepny dzień silnik zagrzany, ustawiam temperature na 22 zimno, 25- zimno, 32- zimno(max) . Dodam że wysiadło mi to podczas jazdy po dosc stromych wzniesieniach. Wrocilem do domu zmieniłem termostat, wszystko sprawnie puszcza przy 90, wskazowka stoi na bacznosc. A powietrze zimne leci. Węże od nagrzewnicy doprowadzający gorący, wyprowadzający ciepły. Raczej nagrzewnica nie jest zapchana bo stało mi się to z dnia na dzień wszystko było w porządku. Mozliwe uszkodzone klapy ? jak to zdiagnozowac ? Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-01-2016, 19:04   

domino1300 napisał/a:
Mozliwe uszkodzone klapy ? jak to zdiagnozowac ?
Zdemontuj centralny kokpit i osłone boczną deski rozdzielczej przy nogach pasażera, jest tam silniczek sterujący i albo coś sie schrzaniło z jego sterowaniem, albo uszkodzenie mechaniczne - pekł ramię sterujące, albo wypadło cięgno.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
domino1300 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Jasło
Wysłany: 08-02-2016, 02:42   

Panowie problem rozwiazalem lecz mam pewne jeszcze komplikacje. Mianowicie. Mechanik robil mi uszczelke pod glowica i kiedys patrzac zauwazylem ze chlodzenie turbiny jest podpiete na odwrot. Czyli waz ktory zasila nagrzewnice byl podpiety od dolu turbiny , a waz ktory wychodzi z nagrzewnicy byl podpiety u gory. Czyli na odwrot, po sciagnieciu wezy zauwazylem czarny nalot na kroccach turbiny podejrzewam ze puszcza olej do plynu bo jest osad w zbiorniczku. Zmnienilem te weze ogrzewania dalej brak, lecz jadac przy -10 stopniowym mrozie poczulem delikatne cieplo z kratek. Wiec dawaj w pola , bo to niedziela. Auto na postoju 2000 obrotow i czekamy. Wentylator sie wlacza cieplo zaczyna dmuchac, wentylator wlaczyl sie 3 razy w aucie goraco ogrzewanie wrocilo. No super. Pojezdzilem miesiac ogrzewanie zaczelo zanikac, wiec dawaj auto znow na postoju 2000 obr i wwentylator wlaczyl sie 3 razy i grzeje jak cos :D . Ktos mi wytlumaczy jakie zjawisko zachodzi? Moze sie uklad sam zapowietrzac. Dodam ze raz po zmianie plynu slyszalem bulgotanie zapowietrzenie nagrzewnicy lecz teraz nic takiego nie slysze. Pozdrawiam
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-02-2016, 03:04   

Termostat zawieszony w pozycji otwartej ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
domino1300 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Jasło
Wysłany: 09-02-2016, 17:44   

termostat sprawny, otwiera sie zamyka, wyglada na zapowietrzanie sie ukladu chlodzenia. lub na zapychaniu sie nagrzewnicy, a pod wplywem temperatury jest wieksze cisnienie i moze sie przypycha nagrzewnica i wtedy ogrzewania dziala, nie mam pojecia...
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 09-02-2016, 19:25   

domino1300, masz pewnie racje że nagrzewnica jest zapchana, możesz ją przepłukać i wtedy będzie grzała, tylko pamiętaj że bród zbiera się w całym układzie chłodzenia, a w nagrzewnicy najszybciej, bo ma mały przekrój rurek przez które przepływa płyn.

apg2312 też może dobrze podpowiadać, że termostat może nie pracować w całym zakresie i przez to może być trochę otwarty, można sprawdzić jego temp. otwierania np. w garnku, albo spróbować podmienić inny ;)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-02-2016, 19:46   

domino1300 - do przepłukania i odkamienienia możesz kupić dedykowane środki środki, typu Liqui Moly Oczyszczacz Chłodnicy
http://liquimoly.pl/produ...icy-2699-detail
Inne firmy też tego typu specyfiki produkują.
Widziałem ostatnio, jak znajomy stosował wodę z octem - kwas octowy dobrze rozpuszcza kamień i osady, ale tu może istnieć ryzyko, bo może zeżreć jakieś uszczelki ;)

O termostacie pisałem, bo to wygląda na całkowicie otwarty termostat. Jak jedziesz, to ciecz jest chłodzona przez chłodnicę, więc praktycznie się nie rozgrzewa. Za to jak stałeś, to temperatura zaczęła rosnąć, bo nie było przewiewu powietrza przez chłodnicę.
W zapowietrzenie układu wątpię, prędzej po prostu jest zasyfiony kamieniem i osadami. Wymieniałeś w tym aucie już kiedyś płyn chłodzący ? Bo powinno się go ok. 3 lata wymieniać.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
domino1300 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Jasło
Wysłany: 10-02-2016, 17:47   

płyn był wymieniany juz 2x :D myslyałem zeby przepłukac nagrzewnice ale chcialbym ja odpiac od ukladu chlodzenia i dwa weze i jakas pompke, i przeplukac ja jakas duza iloscia plynu, ale sama nagrzewnice nie mam pomyslu
 
 
krisu1910 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-12-2016, 01:11   [Cari 1.9TD] ogrzewanie

Witam, mam problem z ogrzewaniem. Z poczatkiem jesieni przestalo mi działać ogrzewanie. Z dmuchawy lecialo zimne powietrze. Po wizycie u mechanika grzalo jak na pustyni a po 2 tygodniach znow to samo. Jedyne co pomaga to uciskanie węży do nagrzewnicy, cos tam pobulgocze w zbiorniczku wyrownawczym i wtedy leci takie cieplawe powietrze (przy ustawionej temperaturze 32stopni.) Macie pomysły co to moze byc?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-12-2016, 08:04   

Jak temperatura na wskazniku ?
Mozesz miec zapowietrzony układ jesli był płyn wymieniany itp lub bardziej prawdopodobne zamulona nagrzewnicę do czyszczenia
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
krisu1910 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-12-2016, 12:02   

Mechanik mowil ze pezeczyscil bo byla zamulona.
Temperatura tak zawsze w polowie, termostat jak cos tez wymienialem. Bardziej bym stawial na zapowietrzenie, moglbym probowa odpowietrzyc, ale z kolei korka do chlodnicy znalezc nie moge bo podobno mam urwany czy cos. Cari 1.9td rocznik 98.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-12-2016, 15:46   

Jezeli braklo plynu to mozliwe ze sie zapowietrzyl, w innym przypadku nie ma takiej szansy, pozostaje kwestia zamulenia calego obiegu albo krotktrwalego odetkania nagrzewnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 17-12-2016, 18:29   

krisu1910 napisał/a:
ale z kolei korka do chlodnicy znalezc nie moge bo podobno mam urwany czy cos. Cari 1.9td rocznik 98.

Korka na chłodnicy w cari 1.9 td nie ma. Odpowietrznik nagrzewnicy znajduje się na górnym przewodzie doprowadzającym płyn chłodniczy do nagrzewnicy.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.