[Cari 1.9TD] Klimatronik szwankuje, brak ogrzewaina, diagnos |
Autor |
Wiadomość |
domino1300
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 13 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 15-01-2016, 10:55 [Cari 1.9TD] Klimatronik szwankuje, brak ogrzewaina, diagnos
|
|
|
Witam. Posiadam carisme z 98r. Czasem porą jesienną miała to do siebie że po ustawieniu temperatury na 23 było w aucie cieplutko ale tylko czasem, raz grzała ciepło raz grzałą zimnem, dopiero musialem ustawic 26 + by odczuć te np. 22 stopnie, miala takie wahania tego cieplego powietrza. Ostatnio byłem w górach jazda 22,5 stopnia w aucie cieplutko. na nastepny dzień silnik zagrzany, ustawiam temperature na 22 zimno, 25- zimno, 32- zimno(max) . Dodam że wysiadło mi to podczas jazdy po dosc stromych wzniesieniach. Wrocilem do domu zmieniłem termostat, wszystko sprawnie puszcza przy 90, wskazowka stoi na bacznosc. A powietrze zimne leci. Węże od nagrzewnicy doprowadzający gorący, wyprowadzający ciepły. Raczej nagrzewnica nie jest zapchana bo stało mi się to z dnia na dzień wszystko było w porządku. Mozliwe uszkodzone klapy ? jak to zdiagnozowac ? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-01-2016, 19:04
|
|
|
domino1300 napisał/a: | Mozliwe uszkodzone klapy ? jak to zdiagnozowac ? | Zdemontuj centralny kokpit i osłone boczną deski rozdzielczej przy nogach pasażera, jest tam silniczek sterujący i albo coś sie schrzaniło z jego sterowaniem, albo uszkodzenie mechaniczne - pekł ramię sterujące, albo wypadło cięgno. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
domino1300
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 13 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 08-02-2016, 02:42
|
|
|
Panowie problem rozwiazalem lecz mam pewne jeszcze komplikacje. Mianowicie. Mechanik robil mi uszczelke pod glowica i kiedys patrzac zauwazylem ze chlodzenie turbiny jest podpiete na odwrot. Czyli waz ktory zasila nagrzewnice byl podpiety od dolu turbiny , a waz ktory wychodzi z nagrzewnicy byl podpiety u gory. Czyli na odwrot, po sciagnieciu wezy zauwazylem czarny nalot na kroccach turbiny podejrzewam ze puszcza olej do plynu bo jest osad w zbiorniczku. Zmnienilem te weze ogrzewania dalej brak, lecz jadac przy -10 stopniowym mrozie poczulem delikatne cieplo z kratek. Wiec dawaj w pola , bo to niedziela. Auto na postoju 2000 obrotow i czekamy. Wentylator sie wlacza cieplo zaczyna dmuchac, wentylator wlaczyl sie 3 razy w aucie goraco ogrzewanie wrocilo. No super. Pojezdzilem miesiac ogrzewanie zaczelo zanikac, wiec dawaj auto znow na postoju 2000 obr i wwentylator wlaczyl sie 3 razy i grzeje jak cos . Ktos mi wytlumaczy jakie zjawisko zachodzi? Moze sie uklad sam zapowietrzac. Dodam ze raz po zmianie plynu slyszalem bulgotanie zapowietrzenie nagrzewnicy lecz teraz nic takiego nie slysze. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-02-2016, 03:04
|
|
|
Termostat zawieszony w pozycji otwartej ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
domino1300
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 13 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 09-02-2016, 17:44
|
|
|
termostat sprawny, otwiera sie zamyka, wyglada na zapowietrzanie sie ukladu chlodzenia. lub na zapychaniu sie nagrzewnicy, a pod wplywem temperatury jest wieksze cisnienie i moze sie przypycha nagrzewnica i wtedy ogrzewania dziala, nie mam pojecia... |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-02-2016, 19:25
|
|
|
domino1300, masz pewnie racje że nagrzewnica jest zapchana, możesz ją przepłukać i wtedy będzie grzała, tylko pamiętaj że bród zbiera się w całym układzie chłodzenia, a w nagrzewnicy najszybciej, bo ma mały przekrój rurek przez które przepływa płyn.
apg2312 też może dobrze podpowiadać, że termostat może nie pracować w całym zakresie i przez to może być trochę otwarty, można sprawdzić jego temp. otwierania np. w garnku, albo spróbować podmienić inny |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-02-2016, 19:46
|
|
|
domino1300 - do przepłukania i odkamienienia możesz kupić dedykowane środki środki, typu Liqui Moly Oczyszczacz Chłodnicy
http://liquimoly.pl/produ...icy-2699-detail
Inne firmy też tego typu specyfiki produkują.
Widziałem ostatnio, jak znajomy stosował wodę z octem - kwas octowy dobrze rozpuszcza kamień i osady, ale tu może istnieć ryzyko, bo może zeżreć jakieś uszczelki
O termostacie pisałem, bo to wygląda na całkowicie otwarty termostat. Jak jedziesz, to ciecz jest chłodzona przez chłodnicę, więc praktycznie się nie rozgrzewa. Za to jak stałeś, to temperatura zaczęła rosnąć, bo nie było przewiewu powietrza przez chłodnicę.
W zapowietrzenie układu wątpię, prędzej po prostu jest zasyfiony kamieniem i osadami. Wymieniałeś w tym aucie już kiedyś płyn chłodzący ? Bo powinno się go ok. 3 lata wymieniać. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
domino1300
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 13 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 10-02-2016, 17:47
|
|
|
płyn był wymieniany juz 2x myslyałem zeby przepłukac nagrzewnice ale chcialbym ja odpiac od ukladu chlodzenia i dwa weze i jakas pompke, i przeplukac ja jakas duza iloscia plynu, ale sama nagrzewnice nie mam pomyslu |
|
|
|
 |
krisu1910
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2016, 01:11 [Cari 1.9TD] ogrzewanie
|
|
|
Witam, mam problem z ogrzewaniem. Z poczatkiem jesieni przestalo mi działać ogrzewanie. Z dmuchawy lecialo zimne powietrze. Po wizycie u mechanika grzalo jak na pustyni a po 2 tygodniach znow to samo. Jedyne co pomaga to uciskanie węży do nagrzewnicy, cos tam pobulgocze w zbiorniczku wyrownawczym i wtedy leci takie cieplawe powietrze (przy ustawionej temperaturze 32stopni.) Macie pomysły co to moze byc? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-12-2016, 08:04
|
|
|
Jak temperatura na wskazniku ?
Mozesz miec zapowietrzony układ jesli był płyn wymieniany itp lub bardziej prawdopodobne zamulona nagrzewnicę do czyszczenia |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
krisu1910
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2016, 12:02
|
|
|
Mechanik mowil ze pezeczyscil bo byla zamulona.
Temperatura tak zawsze w polowie, termostat jak cos tez wymienialem. Bardziej bym stawial na zapowietrzenie, moglbym probowa odpowietrzyc, ale z kolei korka do chlodnicy znalezc nie moge bo podobno mam urwany czy cos. Cari 1.9td rocznik 98. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-12-2016, 15:46
|
|
|
Jezeli braklo plynu to mozliwe ze sie zapowietrzyl, w innym przypadku nie ma takiej szansy, pozostaje kwestia zamulenia calego obiegu albo krotktrwalego odetkania nagrzewnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
|