Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Hamulce -tył
Autor Wiadomość
macos 
Forumowicz


Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 121
Skąd: DJA
Wysłany: 24-01-2012, 20:35   [MSS 1.3] Hamulce -tył

Prośba do szanownych kolegów o radę,otóż zauważyłem że w trakcie hamowania słychać w tylnym kole jakby kończyły się okładziny na szczękach hamulcowych,oczywiście nie jestem pewny na sto procent ,tym bardziej że hamulce są że tak powiem ,,brzytwa,, nie mam jak ani miejsca aby rozebrać koło i się przekonać,jak również nie chcę od razu kupować okładzin bez zaczerpnięcia waszych opinii,będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdr.
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-2012, 21:03   

No cóż bez rozebrania się nie dowiesz jaka jest grubość okładzin i średnica bębnów.. Jeżeli koniecznie nie chcesz tam zaglądać to podjedź na diagnostykę i poproś o badanie siły hamowania. U mnie tył się już kończy przy przebiegu 225kkm i faktycznie popiskuje. U mnie wyniki są około tych wartości:
przód zasadniczy: 3 kN (l) 3 kN (p)
tył zasadniczy: 0,7 kN (l) 0,7 kN (p)
Auto ma klasyczny hydrauliczny korektor siły hamowania (ważne przy wynikach na hamowni) EBD będzie hamować zdecydowanie mocniej tyłem niż u mnie.

PS rozebranie nie jest takie trudne. wystarczy podnieść auto przy NIE zaciągniętym ręcznym, zdjąć koło, odkręcić śrubkę mocującą bęben (torx) i za pomocą dwóch równo wkręcanych w bęben śrub M8 go ściągnąć. Warto zaznaczyć położenie bębna żeby go założyć tak jak był. Przy okazji można sprawdzić stan sprężynek naciągających i jeśli zardzewiałe zaplanować również ich wymianę.
_________________
Kuba
 
 
macos 
Forumowicz


Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 121
Skąd: DJA
Wysłany: 24-01-2012, 21:20   

Dziękuje Kuba za odpowiedź,pomogłeś mi jak najbardziej,widzę że znasz się na rzeczy,a już na pewno będę teraz wiedział w jakie narzędzia się zaopatrzyć.
Pozdr.
Piotr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.