[Cari 1.6] problem z biegami, zakleszyla sie skrzynia jest t |
Autor |
Wiadomość |
marcel1984
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: elk
|
Wysłany: 07-01-2010, 19:06 [Cari 1.6] problem z biegami, zakleszyla sie skrzynia jest t
|
|
|
witam, potrzebuje pomocy!
dzis rano wyjezdzajac z podworka oczywiscie na wstecznym chcac wbic I bieg cos nagle zblokowalo skrzynie i nie moglem wbic nic poza V biegiem. Lewarek skrzyni jest ruchomy i rusza sie ok, tylko przy kazdej probie wrzucenia biegu I II III IV lub wstecznego konczy sie na blokadzie jak by byla zablokowana skrzynia. Zaznacze ze tulejki wybieraka byly wymieniane jakies 10 tys km temu. Carisma jest z 97r i mam ja od nowosci. Samochod stoi u znajomego mechanika i nie wiemy co z tym robic... wyciagac skrzynie ? probowac czegos innego, PROSZE O POMOC !! z gory dziekuje. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 07-01-2010, 20:09
|
|
|
A nie da rady wbić wstecznego wcale? Sądzę że masz tak jak u mnie skrzynię francuską więc wsteczny wbija się przez podniesienie tulejki do góry. Spróbujcie wbić wsteczny i z powrotem go wybić ale w momencie jego wybijania dźwignię biegów przeciągnijcie tak jakbyście chcieli od razu wbić dwójkę. Jak to nie pomoże to niestety czeka cię wyciąganie skrzyni. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2010, 20:17
|
|
|
marcel1984 napisał/a: | cos nagle zblokowalo skrzynie | jak to cos brzmialo w jaki sposob sie ujawnilo marcel1984 napisał/a: | jak by byla zablokowana skrzynia | a jest mozliwosc przepchania auta |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcel1984
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: elk
|
Wysłany: 07-01-2010, 23:24
|
|
|
dzieki za szybka odpowiedz. Tak, wsteczny wbija sie przez podnoszenie pierscienia i ruch jak jedynke, ale za cholere nie idzie wbic nic poza V, nawet wsteczny, jest tylko luz i V :/
Auto jest na chodzie nic nie brzeczy nie stuka w skrzyni cisza, nie leje sie z niczego, mozna je przepchnac spokojnie, i ruszac z V w oparach palacego sie sprzegla :/
Stalo sie to w taki sposob jak opisywalem, wyjezdzajac z podjazdu na wstecznym i po wybiciu jedynka juz nie weszla, praktycznie wsteczny wyskoczyl po wybiuciu lewarka...
Zaden problem wyjac skrzynie - godzina roboty, tylko co dalej ? rozpolawiac ja ? gdzie szukac przyczyny tego stanu rzeczy? znajomy "dobrodziej" postawil diagnoze odnosnie wodzikow w skrzyni, tzn ze sie wysypaly i srzynia do wymiany. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2010, 23:29
|
|
|
marcel1984, a ja bym zdjal prowadnice lewarka na zewnetrznych wodzikach skrzyni i zobaczyl czy da sie recznie wbic jakies biegi, jezeli wciaz bedzie wchodzila tylko 5 to skrzynia OUT i remoncik, niestety. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcel1984
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: elk
|
Wysłany: 07-01-2010, 23:34
|
|
|
nom, jutro chyba tak zrobie, zobaczymy co sie "urodzi" i napisze jak rozwiazalem problem. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 08-01-2010, 09:37
|
|
|
cześć spróbuj na wyłączonym silniku wbić bieg jeżeli poczujesz że wskoczył "pewnie", to najprawdopodobniej masz układ sterujący dociskiem sprzęgła skopany master albo salve cylinder objawy są takie jakbyś próbował wrzucić bieg bez sprzęgła czyli bardzo ciężko aczkolwiek nie jest to niemożliwe |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-01-2010, 22:22
|
|
|
Witaj marcel1984, w mojej Cari miałem bardzo podobne objawy. Przyczyną wg. mojego mechanika była słaba sprężyna która jest umieszczona na ramieniu w zewnętrznej części skrzyni. Wymienił sprężynę i póki co jest ok.
 |
|
|
|
 |
skubi25
Nowy Forumowicz Rysiek
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 10-01-2010, 19:15
|
|
|
Witam. Na samym początku sprawdz sobie czy masz płyn w zbiorniczku nad pompą sprzęgła jeśli nie to dolej i odpowietrz układ. Jeszcze przy okazji sprawdz czy nie masz wycieków przy pompie (patrz od środka auta przy pedale sprzęgła) lub przy wysprzęgliku. Ja miałem wyciek na wysprzęgliku i objawy były takie same nagle nie można było wrzucać biegów płynu cały czas dolewałem aż po tygodniu gumka rozlazła się całkiem i trzeba było wracać do domu bez sprzęgła. Pozdrawiam
Albo zobacz jeszcze do tego tematu to może być też jedną z przyczyn. " Tulejki wybieraka i problemy z przelaczaniem biegow" patrz Carisma - FAQ |
|
|
|
 |
marcel1984
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: elk
|
Wysłany: 11-01-2010, 18:02
|
|
|
no to tak, stanelo na tym ze zadzwonilem do serwisu Mitsubishi i pan serwisant powiedzial ze jest to usterka nagminna w cari z 97-99 czyli w francuskich skrzyniach, objawia sie najczesciej podczas duzych mrozów. Przyczyna obecnego stanu rzeczy jest zblokowanie kol zembatych biegu wstecznego i pierwszego (tak jak pisalem wyjezdzajac z podjazdu chcialem wrzucic I z wstecznego delikatnie toczac sie jeszcze do tylu) Powiedzial tez ze mozna to odblokowac odkrecajac dekiel od skrzyni, jezeli ktos robil przy francuskich skrzyniach bez problemu to zrobi.
problem w tym ze odkrecilem owy dekiel skrzyni i nic... jest tam kolo od V biegu i nic nie daja proby dostania sie do reszty.
Moze ma ktos schemat takiej skrzyni? przypoinam rocznik 97 1.6 16V |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-01-2010, 19:49
|
|
|
marcel1984, podaj numer VIN a wyśle Ci dokladny schemat |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
marcel1984
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: elk
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:47
|
|
|
dziekuje za pamoc wszyskim urzytkownika forum, auto naprawione biegi odzyskane.
na przyszlosc:
przy takiej usterce jak moja nie trzeba wyciagac skrzyni!
odkrecajac zew, dekiel skrzyni trzeba zdjac wszyskie oslaniajace plastiki i lewe kolo
odkrecic sobie lape silnika zeby bylo latwiej...
odkrecajac dekiel robic to na wrzuconym LUZIE!! (pozniej jest problem z walkiem V biegu)
po odkreceniu dekla jest taka dziura z lewej strony tam trzeba wsadzic pret o dl ok 30 cm grubosci 4mm i wypchnac (wyciagnac) zembatke ( nie wiem z jaka sila bo ja stalem z boku) i po problemie!
w razie czego podaje gg 7910366 sluze pomoca. Pozdrawiam.
uff, mozna zamknac temat. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-01-2010, 22:36
|
|
|
co do 5 biegu jak sa problemy to gdzieś na forum renaulta doczytałem ze tak sie dzieje jak jest używany niewłaściwy olej. Wtedy 5 jest słabo smarowana i coś tam się zużywa |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
bleki01
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.6- 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 23 Skąd: siemysłów
|
Wysłany: 24-01-2010, 20:43
|
|
|
Witam!
Wczoraj stało mi sie prawie to samo.Tak samo jak kolega odpalilem auto z rana na mrozie cofnąłem i tez nie mogłem wbic nic innego poza 5.Z tym ze po puszczeniu sprzęgła auto cały czas jest na wstecznym mimo ze lewarek jest na luzie.Jesli wbije 5 to chyba jest 5 bo silnik staje jak puszcze sprzęgło.Na to też jest jakas rada? |
|
|
|
 |
|