Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] DUŻY PROBLEM - brak wzrostu obrotów
Autor Wiadomość
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 04-02-2012, 20:26   [EA6A/W 2.0TD] DUŻY PROBLEM - brak wzrostu obrotów

Witam, mam spory problem, zarówno na biegu jałowym, jak i na innych, stało to się dziś w czasie jazdy, silnik był już rozgrzany i przez jakieś 7km jazdy było wszystko OK, a mianowicie wciskam gaz do dechy, a obroty zwiększają się jedynie do 2tyś, czasem coś załepie i pójdą w górę. Jak to może być przyczyna takiego zachowania, zaznaczę, że samochód nie gaśnie. Czy to może być wina przymarzniętego paliwa w filtrze, coś z pompką paliwa czy z coś z przekaźnikiem od gazu, proszę o pomoc.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 04-02-2012, 20:54   

Raczej paliwo, wstaw do garażu auto i sprawdź czy będzie wchodził na obroty po nocce
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
tomaa1 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A/W 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 28
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 04-02-2012, 22:14   

swieci Ci sie kontrolka od silnika?? jesli nie bardzo prawdopodobne ze moze byc spalona. sprawdz to i ewentualnieja wymien. ja tak mialem, okazalo sie ze mialem kopniety czujnik polozenia walu. samochod chodzil w trybie awaryjnym i nie moglem przekroczyc 2k obrotow.
wymieniany miales niedawno rozrzad?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-02-2012, 09:26   

Cytat:
Czy to może być wina przymarzniętego paliwa w filtrze, coś z pompką paliwa czy z coś z przekaźnikiem od gazu, proszę o pomoc.

Najpierw wymień filtr paliwa podpompuj i sprawdż , może być też wytarty potęcjometr gazu
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 05-02-2012, 10:37   

Z wymianą filtra dziś będzie gorzej, szczególnie że niedziela a ja do siebie mam 100km, do najbliższego sklepu jakieś 35km gdzie mi moga sprowadzić na wtorek, a jutro muszę być u siebie, więc zacznę od podgrzania filtra, doleję benzyny do ropy i zobaczymy, jak nie pomoże rozbiorę potencjometr, może coś to da....ale czekam jeszcze na jakieś pomysły.

Co do rozrządu nie był ostatnio wymieniany, kontrolki wszystkie sprawne i się nie świeciły.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-02-2012, 10:47   

Na dole filtra jest korek z czujnikiem wody w paliwie możesz odkręcić , najlepiej wykręć cały filtr paliwa wypłucz ogrzej go napełnij ON i wkręć podpompuj aż pompka będzie twarda
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 05-02-2012, 10:50   

Za godzinę pójdę działać z nim, zobaczę co da sie zrobić...

[ Dodano: 05-02-2012, 12:20 ]
Więc tak: filtr podgrzany suszarką, przewody do wtrysków podgrzane farelką. W czasie podgrzewania zauważyłem, że taki gumowy przewodzik (rureczka) do zaworu EGR jest ułamany, więc nasadziłem go na nowo. Samochód odpalił z trudem bo słaby akumulator gdyż mróz u nas w nocy był -28stopni a auto na podwórzu stoi. Teraz bez problemu się wkręca na obroty, za chwilkę przejadę kilka kilometrów, później odstawię do wieczora i znowu uruchomię ale bez podgrzewania i dam znać jak się zachowuje auto. Możliwe, że wina za nie wkręcanie się na obroty leżała po stronie złamanego przewody do EGR.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-02-2012, 14:15   

grzech_olsztyn napisał/a:
Możliwe, że wina za nie wkręcanie się na obroty leżała po stronie złamanego przewody do EGR.

Tak , po osiągnięciu odpowiedniej temperatury zawór EGR otwiera się a przepustnica na dolocie zamyka się u Ciebie EGR nie otwierał się przez co silnik nie wkręca się na obroty bo dolot częściowo zamknięty , tylko w takim przypadku powinien zgasnąć :?: chyba że masz zmienione przewody podciśnieniowe
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
Ostatnio zmieniony przez milo 05-02-2012, 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 05-02-2012, 14:15   

Przejechane z 12km i wszystko działa poprawnie, wieczorem jeszcze jedna runda i się zobaczy.

[ Dodano: 05-02-2012, 14:19 ]
Do przewodów podciśnieniowych to nie wiem, ja ich nie zmieniałem a mam auto 4lata. Mi się zdaje, że on się po prostu nie otworzył (zamknął do końca) i dla tego nie zgasł - taka moja mała teoria na ten temat. Wieczorem jak spadnie poniżej -20 zobaczę jak się będzie zachowywał, dam znać.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-02-2012, 14:24   

Cytat:
Mi się zdaje, że on się po prostu nie otworzył (zamknął do końca) i dla tego nie zgasł

Wychodzi na to że jest częściowo cały czas otwarty zawór EGR , lepiej przeczyść z nagaru
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 05-02-2012, 19:21   

Witam, jednak to nie EGR, odpaliłem jak jest zimny, na podwórzu -20stopni przejechałem 500m i to samo: wniosek jest taki: zamarzające paliwo w przewodach oraz filtrze. Z rana było wszystko ok. bo rozgrzałem przewody przy wtryskach i filtr, później rozgrzałem samochód tak aby silnik był gracy i było wszystko w porządku. Jutro jadę zatankować inne paliwo może na Statoil Gold Diesel zimowy, zobaczę jak na nim będzie, a jak dotrę do domu to filtr wymienię również.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 05-02-2012, 19:32   

i zrób miejsce na 4-5 litrów wachy...;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
galantfanradom 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 kombi2002r.AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 376
Skąd: Radom
Wysłany: 05-02-2012, 20:34   

Według mnie szkoda inwestować w lepsze paliwo. W moim przypadku nie pomogło. Tankowałem tylko na firmowych stacjach i niby to lepsze paliwo. A jak o 5 rano przy -22 mrozu wyjechałem do pracy to po przejechaniu 13km też mi przyłapało paliwo, mimo że zbiornik był zatankowany pod korek niby tym lepszym olejem napędowym. Dodam, że w grudniu wymieniłem mu olej w silniku + filtr oleju, filtr powietrza i paliwa. W moim przypadku w dzień przy -10 puściło, ale i tak od razu dolałem do baku "wybuchową" :twisted: mieszankę odmrażającą: denaturat + nafta + PB95 w ilości łącznie około 7litrów na bak ropy i pomogło. Teraz pali i jeździ bez problemu i nic nie przymarza. Moim skromnym zdaniem, przy takich mrozach, tylko takie "dodatki" pomogą uniknąć problemów z zamarzającym napędem.
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-02-2012, 20:49   

Ja nic nie dolewam do paliwa drugie tankowanie V -power diesel i przy -26 odpala i nic nie zamarza przed zimą wymieniłem filtr olejowy
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
galantfanradom 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 kombi2002r.AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 376
Skąd: Radom
Wysłany: 05-02-2012, 20:53   

W takim razie w Radomiu na shellu i bp mają jakieś chrzczone paliwo bo tylko tam ostatnio tankowałem :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.