Co po Sigmie? |
Autor |
Wiadomość |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-07-2011, 13:17 Co po Sigmie?
|
|
|
No i mam olbrzymi dylemat. Zakładając środki finansowe ok 20kpln, co proponujecie w zastępstwie wysłużonej Sigmy? Wiem, nie da się Look&feel, właściwości jezdne oraz pakowność są nie do zastąpienia.
No ale trzeba.
Podstawowe założenia:
-kombi
-benzyna
-automat (miałem manual, ale podoba mi się jeżdżenie z automatem)
->=2000r
Na razie całkiem poważnie skłaniam się ku Galantowi - zostanę w MM-rodzinie
Edit: Wulgaryzm wykropkowany, nadal jest wulgaryzmem. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 09-08-2011, 12:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 11-07-2011, 13:25
|
|
|
http://allegro.pl/bmw-530...1689945228.html
Powiesicie na mnie psy ale to jest rozsądny wybór z tym silnikiem ...mało traci na wartości a silnik był uznany jako jeden z lepszych "klekotów"
Technicznie :
-długość [mm] 4805
-wysokość [mm] 1440
-szerokość [mm] 1800
-rozstaw osi [mm] 2830
-liczba miejsc 5
-maksymalna objętość bagażnika [l] 1525
-minimalna objętość bagażnika [l] 410
-produkowany 1995 - 2004
-pojemność silnika 2926 cm3
-typ silnika :turbo diesel
-moc silnika 193 KM przy 4000 obr/min
-montaż silnika z przodu, podłużnie ,rzędowy
-liczba cylindrów 6
-stopień sprężania 18,0
-liczba zaworów na cylinder 4
Osiągi :
prędkość maksymalna
-skrzynia manualna 227 km/h
skrzynia automatyczna -
-przyspieszenie do 100 km/h
-skrzynia manualna 8,1 s
-skrzynia automatyczna 8,4 s
-maks. moment obrotowy 410 Nm
-pojemność baku 70 l
Zużycie paliwa ( zgłaszany przez kierowców raport spalania »)
średnie :
-skrzynia manualna 7,3 l/100km
-skrzynia automatyczna 8,5 l/100km
miasto :
-skrzynia manualna 9,6 l/100km
-skrzynia automatyczna 11,6 l/100km
-napęd napęd na tylną oś
-liczba biegów 5
-skrzynia bezstopniowa 5
-hamulce przednie tarczowe wentylowane
-hamulce tylne tarczowe wentylowane |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 12-07-2011, 14:02, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11-07-2011, 17:44
|
|
|
Jak dla mnie strzał w dziesiątkę Zbyszek. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
|
|
|
 |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2011, 00:34
|
|
|
kuzi, znasz samochód/sprzedającego? |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2011, 00:38
|
|
|
Nie. O samochód warto spytać w dziale Chcę kupić Galanta! |
|
|
|
 |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2011, 00:39
|
|
|
Słusznie, przepraszam za zaśmiecanie. |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 12-07-2011, 01:36
|
|
|
Na pewno to auto trzeba lubić i część z was uzna to za kiepski wybór, ale mi się ono bardzo podoba http://otomoto.pl/peugeot...C18768427.html. Jeżeli przełknie się fakt że ma opinię auta awaryjnego ( która w rzeczywistości może być kwestią niedbalstwa właścicieli ) to auto ma wiele zalet.
[ Dodano: 12-07-2011, 18:22 ]
Aha to miało być kombi, sorki :/ |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-08-2011, 00:51
|
|
|
To może napiszę jak to było u nas.
Miał być szybki sedan, przymierzałem się do wielu aut... jednak rodzice kupili działkę i potrzebne było coś bardziej pakownego, czyli stanęło na kombi. Warunkiem było żebym zmieścił się wygodnie za kierownicą (mam 210cm) i żeby ktoś za mną mógł usiąść. Do tego oczywiście obowiązkowo automat i niestety diesel.
Galant odpadł w przedbiegach. Niestety wyraźnie było czuć, że to klasa niżej od Sigmy - ciasnota i ogólnie wnętrze jakieś nie takie.
Audi A6 odpadło ze względu na nie budzące zaufania diesle V6.
Zostały na placu boju BMW E39 i Mercedes W210. Ze wskazaniem na to pierwsze. Swoją drogą człowiek, od którego kupiliśmy Sigmę w 2006r. zmienił ją właśnie na E39 530D. Taka naturalna kolej rzeczy, że zostaje po Sigmie sentyment do rekiniego designu
Miałem okazję dokładnie zapoznać się z BMW 530D kolegi. Fajny silnik (aczkolwiek ten konkretny egzemplarz był jakiś przymulony - osiągi jak w naszej Sigmie). Dobre, przyjemne w dotyku materiały deski, która znacznie lepiej wygląda na żywo niż na zdjęciach. Dobre wyciszenie - wyraźnie ciszej niż w Sigmie. No i najważniejsze - prze-genialne zawieszenie. Miękkie, ciche... nagle wszystkie dziury zniknęły a drogi się trzymało jak przyklejone. Coś pięknego. Niestety ilość miejsca nie powalała - porównywalna z Sigmą.
Przeglądając otomoto trafiłem Mercedesa S210 E320CDi z Gdyni i niezobowiązująco zadzwoniliśmy w celu obejrzenia. Pan podjechał, pokazał co i jak. Decyzja mogła być jedna - bierzemy
Na temat samego auta - rocznik 99. Ilość miejsca wewnątrz bije o lata świetlne Sigmę, BMW, Audi A8, czy takiego samego merca ale w sedanie Wsiadając teraz do Sigmy czuję się jakoś tak klaustrofobicznie Niestety nasz 210 nie posiada regulacji kierownicy, ale to kwestia czasu aż się pojawi. Przeogromny bagażnik, dużo większy niż w BMW. Wyciszenie wnętrza trochę lepsze niż w BMW, za to plastiki nieco gorsze. Też miękkie ale nie tak jak w E39 czy w Sigmie. Dynamika znacznie lepsza od Sigmy, a to przecież diesel. Zawieszenie Avantgarde, czyli fabrycznie obniżone i utwardzone. Mimo to komfort jazdy znacznie przewyższa Sigmę. Niestety daleko mu do BMW i do tego jest tak niskie, że w trosce o zderzak i miskę olejową dziś jadę zmieniać zawieszenie na wyższą i komfortową wersję Classic. Sprężyny i amortyzatory już kupione...
Trzeba tylko dokładnie kontrolować korozję (np tylna klapa, doły drzwi, błotniki na styku ze zderzakami) i jeśli coś się pojawi (a pojawi się na 100%) zdusić w zarodku. Myślę, że te ewentualne kilkaset zł co drugi rok na poprawki blacharskie to nie jest duża kwota, biorąc pod uwagę jaką przestrzenią i komfortem autko się odwdzięczy Nie taki okular straszny jak go malują...
Reasumując - mając te 20tys można już trochę poprzebierać w modelach. Zwłaszcza jeśli ma to być benzyna a nie diesel jak u nas, czyli mnóstwo wersji silnikowych do wyboru. Jeśli potrzebujesz przestrzeni to tylko Mercedes (no albo Omega ), jeśli przestrzeń nie jest warunkiem obowiązkowym, przejedź się BMW. Potem spróbuj Galanta i będziesz wiedział co wybrać
Nie twierdzę, że Sigma i Galant to złe auta. Wręcz przeciwnie - im większą ilością aut jeżdżę, tym bardziej doceniam Sigmę. Jednak dwa wspomniane wyżej auta to już zupełnie inna liga niestety.
I jeszcze jeden drobiazg - oba auta mają bardzo rozbudowane i aktywne fora internetowe. Właściwie bez pytania można znaleźć porady na temat każdej usterki.
Tylko pozostał u nas problem - co zrobić z Sigma? |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2011, 11:23
|
|
|
Volvo V70 I gen
silnik 2.3T 240 koni albo coś słabszego czyli tak około 190 koni ;]
w automacie jest ich sporo, a 20k pozwoli kupić coś w miarę młodego.
p.s to następca kultowego 850 |
|
|
|
 |
custom
Forumowicz

Auto: superb 3.6 285 km 408 Nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-08-2011, 09:16
|
|
|
saab 9-5 po 2001 roku FL
polecane silniki benzynowe najlepiej 2.3
Wszystkie z turbo
np taki
http://otomoto.pl/saab-9-5-vector-C19952451.html
Naprawdę fajne samochody i unikatowe nie wymagające częstych serwisów
Jedyny problem po kupnie zrobienie odmy jak nie została jeszcze zrobiona
next
Opel Signum - ciekawy samochód
Miejsca dużo przesuwna tylna kanapa zwiększająca bagażnik
Szukać wersji 5 osobowej |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
custom
Forumowicz

Auto: superb 3.6 285 km 408 Nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-08-2011, 09:45
|
|
|
tomek84 napisał/a: | jak sie gazują silnika Saaba i Volvo z turbiną ?? |
SAAB-A podobno dobrze - takie są opinie na forum saab-a
tomek84 napisał/a: | urodziwe to to nie jest
w srodku to samo
ale fura jak najbardziej na plus, za ogół |
Mi się podoba 9-5 kombi w wersji AERO - może kiedyś....
http://autokult.pl/2011/0...i-saab-9-5-aero |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|