Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-03-2007, 01:07
[CJ1A 1.3] Wymiana paska klinowego
Autor Wiadomość
fast2fourius
[Usunięty]

  Wysłany: 08-03-2007, 16:06   [CJ1A 1.3] Wymiana paska klinowego

Witam
Czy wymiana pasków klinowych jest bardzo skomplikowana??
Mam Colta 96' 1.3 i chce wymienic te dwa paski.
Czy moze lepiej dać auto do warsztatu?? (bo szczerze nie znam sie na tym za bardzo)
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-03-2007, 01:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-03-2007, 16:22   

Zrob to sam bo to wstyd z byle czym jechac do tzw. fachowcow
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
drozek
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 22:46   

Witajcie, tez sie dolacze do pytania. Jako,ze nie mam zadnego garazu i wszystko robie pod blokiem mam pytanie:
czy do wymiany tychze paskow potrzebne jest podejscie od spodu? Na jakiej zasadzie one tam sa napiete zeby to poluzowac i je zdjac?

Pozdrawiam
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-03-2007, 13:10   

Praktycznie wszystkie paski wymienisz bez kanalu --- ewentualnie bedziesz to robil troche dluzej /bo po raz pierwszy/ --- zachecam do takich prostych czynnosci obslugowych --- praktycznie mozna zrobic prawie wszystko - jedynie wymiana sprzegla wiaze sie z pewnym problemem i wymaga wiecej czasu - wiec ja odradzam.
Wykaz prostych czynnosci serwisowych do wykonania pod blokiem:
1 wymiana oleju filtra oleju ---tylko olej do smietnika nie na glebe
2 wymiana plynu chlodniczego
3 wymiana filtra powietrza
4 wymiana paskow wielorowkowych, klinowych-- alternator, klima wspomaganie
5 wymiana paska rozrzadu i rolki
6 wymiana uszczelki pod glowica
7 wymiana uszczelniaczy zaworow /po demontazu glowicy/
8 naprawa alternatora rozrusznika
9 wymian lozysk w kolach tam gdzie sa dwa stozkowe lub piasta
10 wymiana klockow , szczek
11 wymiana linek oprocz linki hamulca awaryjnego
12 regulacja obrotow, czyszczenie przepustnicy
13 regulacja zaworow
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 09-03-2007, 13:41   

sporo tego samemu mozna zrobic..
ale z wymiana uszczelki pod glowica to bym sie chyba nie podjal:) pomimoze robilem gorszerzeczy w fiacie.. z prostej przyczyny jak juz wymienia sie uszczelke to dobrze jest sprawdzic glowice i ja wyrownac... tak wiec pod blokiem zostawiac na dzien miska z polowa silnika glupia sprawa....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-03-2007, 13:48   

Przeciesz dajesz naoliwiona szmate i zamykasz pokrywe reszte taili do bagaznika co do planowania glowicy to wogole odradzam /czasami duzo klopotow / zreszta jak trzeba to glowice pod pache i do obrobki zawsze taniej niz za posrednictwem warsztatu a zaworki zawsze mozesz dotrzec

[ Dodano: 09-03-2007, 13:52 ]
14 uszczelka pod rozrzad /klawiature/
15 wymiana przegobow zewnetrznych tylko trzeba miec lepszy podnosnik
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 09-03-2007, 15:00   

nie wiemjak jest w zyciu ale jak dla laika to dobrze mic do srob przy glowicy klucz dynamometryczny... bo nie sztuka pogiac glowice:) ja do fiata pozyczalemod znajomkow:)
i jak dobry mechanik ma doslownie w reku miarke tak laik na oko to moze sroby pourywac:)
Ale podziwiam zapal :) mi si enie chce az tak pod domem bawic:) w garazu sobie sie bawilem ale w wawie wole jechac do mechanika :)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-03-2007, 16:09   

No czarnuch23, ale bez wzgledu gdzie robisz musisz miec narzedzia :badgrin: :badgrin:
Samodzielnie wykonana naprawa to duzo satysfakcji ..... :P
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 09-03-2007, 19:50   

podstawowy zestaw narzedzi mam w bagarzniku (czyli komplet kluczy plaskich, wkretakow malych nasadowych Wd 40 podnosnik klucz do kol kombinerki i inne pierdoly a ostatnio dorzucilem tez paste do hamulcow jako ze naprawialem i musialem nabyc:) )
a co do satysfakcji.. tak jest olbrzymia:) a jeszcze wieksza gdy wiesz ze zaoszczedziles 100:P
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rz3 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-05-2009, 21:38   

Zamierzam wymienić pasek klinowy i alternatora. Prosze o radę jaki nalepiej kupić pasek i jeśli ktoś wie to jakie są symbole tych pasków(albo gdzie to można znaleść)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-05-2009, 00:09   

rz3 napisał/a:
Prosze o radę jaki nalepiej kupić pasek
Firma Mitsuboshi.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-09-2009, 11:22   

Może trochę odgrzeję kotleta.

To jak w końcu z tą wymianą paska ?
Ktoś może to opisać dla laików ?
Jestem po wprawdzie już po wymianie paska, ale chyba jest za słabo dociągnięty - piszczy przy uruchamianiu gdy tylko jest wilgotno. Jak się go dociąga ???
 
 
majkel123 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-02-2012, 18:12   

Witam wszystkich,

Dzisiaj podczas jazdy spotkała mnie niemila niespodzianka - coś strzeliło pod maską, po czym wysiadło wspomaganie kierownicy. Okazało się, że zerwał się pasek, nie ma żadnych wycieków oleju, korek jest na swoim miejscu. Czy ktoś może doradzić mi, jaki pasek mam kupić, żeby pasował? Jestem tu nowy i trochę zielony jeśli o to chodzi.

Z góry dziękuję za pomoc. :)
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-02-2012, 18:35   

Jak masz klimę to : 5PK1063 lub 5PK1065 jak nie masz to będzie krótszy .
Nie musisz zdejmować paska od alternatora więc wymiana dość prosta .
Musisz poluzować dwie śruby które trzymają pompę wspomagania a następnie poluzować taką długą śrubę naciągającą , założyć pasek i kręcić tą długą śrubą aż się pasek naciągnie , po naciągnięciu dokręcasz śruby trzymające pompę .
Ostatnio zmieniony przez krzysieg 19-02-2012, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
majkel123 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-02-2012, 18:42   

Dzięki wielkie!

Tak mam klimę, ten pasek obejmuje 3 koła.

Jutro kupię i spróbuję założyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.