Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Po lifcie czy przed liftem (2002-2003) - blokada mostu
Autor Wiadomość
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17-04-2014, 19:38   Po lifcie czy przed liftem (2002-2003) - blokada mostu

Doradźcie co wybrać - auto przedliftowe Pajero III z blokadą mostu mechaniczną czy bez blokady ? Chodzi mi o lift z roku około 2003.
Chciałbym to auto wykorzystywać do jazdy na co dzień po mieście i w trasach oraz co np. 2 tygodnie w lekki teren, lasy, gdzieś nad wodą w niezurbanizowanych miejscach (dzikich) itp.
Czy np Pajero bez blokady mechanicznej tylnego mostu wyjedzie z głębokiego piachu na plaży nad morzem lub nad jeziorem ? Czy ten mechanizm blokady elektronicznej nie zgłupieje na miękkim podłożu i tylko jeszcze bardziej nie zakopie auta ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-04-2014, 20:07   

Pajero nie ma blokady elektronicznej tylko mechaniczną sterowaną powietrzem.
W najgorszym terenie daje rade. Ale czy tobie potrzebna jest blokada?! Hm. ja mam blokadę ale nie pamiętam kiedy ją używałem, a jeżdżę w różnym terenie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17-04-2014, 20:10   

Ale po lifcie w 2003 roku dostał blokadę hamulcami no nie ? Wraz z systemem jakieś kontroli trakcji. W modelach z okrągłymi halogenami nie ma już przycisku R/D zgadza się ?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 17-04-2014, 20:35   

Zgadza się , jest układ sterowania hamulcami i zatrzymywania obracającego się koła . Przycisk z "samochodzikiem w poślizgu" . Jednocześnie właczając układ wyłacza się niektóre funkcję układu M-ASTC czyli przeciwpoślizgowego i kontroli trakcji . Między innymi wyłaczona zostaje funkcja sterowania obrotami silnika .
Mam bez blokady mechanicznej tylnego dyferencjału i ..... nawet w ciężkim sniegu przy wyciąganiu innych pojazdów , ( dostawczaki , busy , trafiła sie i Toyota LandCruiser :wink: ) nigdy właczałem więcej jak blokada międzymostowa . Nawet reduktora nie używałem .
Właczam sobie pełne funkcje tak dla zabawy i kontroli aby się nie "zastały "
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17-04-2014, 20:46   

a jak taki układ działa w grząskim piachu, w lekkim terenie, nie przegrzeje to hamulców ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-04-2014, 20:47   

Kontrola trakcji to co innego blokada to co innego. Po lifcie też maja blokadę, a nie które nie.
Ja mam 2003 i 2004 i 2008 rok i mają blokadę. Mak 2001 np który nie ma.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 17-04-2014, 20:52   

W grząskim piachu i błocie po okna nie jeżdzę , mam wstręt do błota i piachu :wink: . W lekkim terenie nie ma problemu . Zimą przy śniegu 0,5-1m też nie .
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17-04-2014, 20:59   

zbyszekm2 napisał/a:
Kontrola trakcji to co innego blokada to co innego. Po lifcie też maja blokadę, a nie które nie.
Ja mam 2003 i 2004 i 2008 rok i mają blokadę. Mak 2001 np który nie ma.
Cały czas myślałem że poliftowe z M-ASTC nie mają załączanej podciśnieniem mechanicznej blokady tylnego mostu. Oglądałem kilka sztuk i nie było nigdzie przycisku R/D w samochodach od 2003 wzwyż, właśnie w tych z okrągłymi halogenami. Nie interesuje mnie Pajero IV, więc starsze roczniki, 2002...2004.
Jakim przyciskiem załącza się blokadę tylnego dyfra w pajero III rocznik 2004 ?
I skąd wiadomo że jest w nim blokada mechaniczna a nie "hamulcowa" ?
Jak to rozpoznać oglądając samochód ?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 17-04-2014, 21:34   

Patrz na klawisz wyłącznika . Blokada mechaniczna oznaczona jest na właczniku literami - RD , "hamulcowa" jak ją nazywasz , ma piktogram samochodziku w poslizgu . Taki sam piktogram zaświeci sie po lewej stronie zegarów z chwilą przełączenia wyłacznika przy uruchomionym silniku na postoju . Dział ona poniżej 40 km/h/
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 20-04-2014, 12:10   

W uzupełnieniu tematu dodam, że wg Instrukcji obsługi dołączonej do kupionego w 2006 roku w polskim autosalonie Pajero 3.2 DI-D:
"Układ aktywnej stabilizacji pojazdu i kontroli trakcji M-ASTC" stanowi wyposażenie standardowe.
"Blokada tylnego mechanizmu różnicowego" jest wyposażeniem opcjonalnym.
"Tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu" (tzw. Szpera) jest wyposażeniem opcjonalnym.
 
 
alfik 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2014, 10:43   

Kontrola trakcji (blokada hamulcowa) jest zaskakująco skuteczna, ale ma jedną wadę - przy dłuższej walce przegrzewa się i wpierw ostrzegawczo piszczy, a następnie się wyłącza. Trzeba odczekać i znów działa. Pojedyncza przeszkoda nie jest problemem, ale dłuższy podjazd po śniegu pod górę już tak. Do tej pory doszedłem do wyłączenia ze dwa razy. Klawisz w rzeczywistości odłącza kontrolę stabilności, przez co elektronika nie dusi silnika jak jest poślizg kół. Na razie nie planuję dodawać blokady mechanicznej.
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 29-10-2014, 15:46   

Chciałbym odświeżyć temat.
Czy do Pajero III polift można dołożyć blokadę tylnego mostu ?
Jak można to czy to musi być coś typu arb czy oryginalna z przedlifta (ile kosztują, gdzie kupić, jak sterowana) ?
Czy dołożenie blokady mostu tylnego nie zakłóci pracy systemów elektronicznych (esp itp.) ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.