Po lifcie czy przed liftem (2002-2003) - blokada mostu |
Autor |
Wiadomość |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 17-04-2014, 19:38 Po lifcie czy przed liftem (2002-2003) - blokada mostu
|
|
|
Doradźcie co wybrać - auto przedliftowe Pajero III z blokadą mostu mechaniczną czy bez blokady ? Chodzi mi o lift z roku około 2003.
Chciałbym to auto wykorzystywać do jazdy na co dzień po mieście i w trasach oraz co np. 2 tygodnie w lekki teren, lasy, gdzieś nad wodą w niezurbanizowanych miejscach (dzikich) itp.
Czy np Pajero bez blokady mechanicznej tylnego mostu wyjedzie z głębokiego piachu na plaży nad morzem lub nad jeziorem ? Czy ten mechanizm blokady elektronicznej nie zgłupieje na miękkim podłożu i tylko jeszcze bardziej nie zakopie auta ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:07
|
|
|
Pajero nie ma blokady elektronicznej tylko mechaniczną sterowaną powietrzem.
W najgorszym terenie daje rade. Ale czy tobie potrzebna jest blokada?! Hm. ja mam blokadę ale nie pamiętam kiedy ją używałem, a jeżdżę w różnym terenie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:10
|
|
|
Ale po lifcie w 2003 roku dostał blokadę hamulcami no nie ? Wraz z systemem jakieś kontroli trakcji. W modelach z okrągłymi halogenami nie ma już przycisku R/D zgadza się ? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:35
|
|
|
Zgadza się , jest układ sterowania hamulcami i zatrzymywania obracającego się koła . Przycisk z "samochodzikiem w poślizgu" . Jednocześnie właczając układ wyłacza się niektóre funkcję układu M-ASTC czyli przeciwpoślizgowego i kontroli trakcji . Między innymi wyłaczona zostaje funkcja sterowania obrotami silnika .
Mam bez blokady mechanicznej tylnego dyferencjału i ..... nawet w ciężkim sniegu przy wyciąganiu innych pojazdów , ( dostawczaki , busy , trafiła sie i Toyota LandCruiser ) nigdy właczałem więcej jak blokada międzymostowa . Nawet reduktora nie używałem .
Właczam sobie pełne funkcje tak dla zabawy i kontroli aby się nie "zastały " |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:46
|
|
|
a jak taki układ działa w grząskim piachu, w lekkim terenie, nie przegrzeje to hamulców ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:47
|
|
|
Kontrola trakcji to co innego blokada to co innego. Po lifcie też maja blokadę, a nie które nie.
Ja mam 2003 i 2004 i 2008 rok i mają blokadę. Mak 2001 np który nie ma. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:52
|
|
|
W grząskim piachu i błocie po okna nie jeżdzę , mam wstręt do błota i piachu . W lekkim terenie nie ma problemu . Zimą przy śniegu 0,5-1m też nie . |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:59
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Kontrola trakcji to co innego blokada to co innego. Po lifcie też maja blokadę, a nie które nie.
Ja mam 2003 i 2004 i 2008 rok i mają blokadę. Mak 2001 np który nie ma. | Cały czas myślałem że poliftowe z M-ASTC nie mają załączanej podciśnieniem mechanicznej blokady tylnego mostu. Oglądałem kilka sztuk i nie było nigdzie przycisku R/D w samochodach od 2003 wzwyż, właśnie w tych z okrągłymi halogenami. Nie interesuje mnie Pajero IV, więc starsze roczniki, 2002...2004.
Jakim przyciskiem załącza się blokadę tylnego dyfra w pajero III rocznik 2004 ?
I skąd wiadomo że jest w nim blokada mechaniczna a nie "hamulcowa" ?
Jak to rozpoznać oglądając samochód ? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 17-04-2014, 21:34
|
|
|
Patrz na klawisz wyłącznika . Blokada mechaniczna oznaczona jest na właczniku literami - RD , "hamulcowa" jak ją nazywasz , ma piktogram samochodziku w poslizgu . Taki sam piktogram zaświeci sie po lewej stronie zegarów z chwilą przełączenia wyłacznika przy uruchomionym silniku na postoju . Dział ona poniżej 40 km/h/ |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 20-04-2014, 12:10
|
|
|
W uzupełnieniu tematu dodam, że wg Instrukcji obsługi dołączonej do kupionego w 2006 roku w polskim autosalonie Pajero 3.2 DI-D:
"Układ aktywnej stabilizacji pojazdu i kontroli trakcji M-ASTC" stanowi wyposażenie standardowe.
"Blokada tylnego mechanizmu różnicowego" jest wyposażeniem opcjonalnym.
"Tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu" (tzw. Szpera) jest wyposażeniem opcjonalnym. |
|
|
|
 |
alfik
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2014, 10:43
|
|
|
Kontrola trakcji (blokada hamulcowa) jest zaskakująco skuteczna, ale ma jedną wadę - przy dłuższej walce przegrzewa się i wpierw ostrzegawczo piszczy, a następnie się wyłącza. Trzeba odczekać i znów działa. Pojedyncza przeszkoda nie jest problemem, ale dłuższy podjazd po śniegu pod górę już tak. Do tej pory doszedłem do wyłączenia ze dwa razy. Klawisz w rzeczywistości odłącza kontrolę stabilności, przez co elektronika nie dusi silnika jak jest poślizg kół. Na razie nie planuję dodawać blokady mechanicznej. |
|
|
|
 |
gpls
Forumowicz
Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 61 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 29-10-2014, 15:46
|
|
|
Chciałbym odświeżyć temat.
Czy do Pajero III polift można dołożyć blokadę tylnego mostu ?
Jak można to czy to musi być coś typu arb czy oryginalna z przedlifta (ile kosztują, gdzie kupić, jak sterowana) ?
Czy dołożenie blokady mostu tylnego nie zakłóci pracy systemów elektronicznych (esp itp.) ? |
|
|
|
 |
|