 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Słaba moc, głośna praca silnika w niskiej tem |
Autor |
Wiadomość |
beret
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 13:58 [Cari 1.8 GDI] Słaba moc, głośna praca silnika w niskiej tem
|
|
|
Witam.
Potrzebuję pomocy. Moja Carisma fatalnie radzi sobie ostatnio z niską temperaturą powietrza... Po zapaleniu (pali bez problemu) silnik chodzi bardzo głośno, jakby dławi się, obroty szaleją (po zapaleniu około 2tys., potem spada), auto jest baaardzo słabe (niezbyt duże górki pokonuję na dwójce), odczuwa się dziwne drgania. Na dodatek bardzo dużo wtedy pali. Traktor, nie auto. Wszystkie problemy kończą się po kilku-kilkunastu minutach - kiedy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dojdzie niemal do połowy. Wtedy w jednej chwili wszystko wraca do normy. Szarpnięcie, a po nim moc jak dawniej, ciszej i bez drgań.
Jakieś pomysły?
Dodam, że 2 tygodnie temu mechanik wymieniał mi rozrząd (pasek, napinacz, uszczelniacze, pompa) oraz świece (oczywiście NGK IZFR6B). Wydaje mi się, że problemy zaczęły się ze dwa dni po wymianie świec, ale to być może przez to, że wtedy po prostu obniżyła się temperatura powietrza.
Czy ktoś miał podobne problemy? Co może być przyczyną problemów?
[ Dodano: 13-11-2011, 14:34 ]
Aha, jeszcze jedno. Czy przyczyną może być dolanie złego oleju silnikowego?
Kiedy oddawałem auto do mechanika, poziom oleju był na minimum. Nawet zamówiłem przez internet - jak zawsze - Castrol Longtec 0W30. Kiedy po odebraniu auta od mechanika chciałem zrobić dolewkę, okazało się, że oleju jest prawie maksimum... Jaki olej został dolany? Nie wiem, a mechanik kręci... (to mówi, że nie pamięta, czy dolewał, to, że jeśli dolał, to na pewno dobry - a wiem, że tego oleju w warsztacie nie ma).
Tylko czy zły olej może być przyczyną opisanych wyżej objawów? |
|
|
|
 |
carpezo
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 94 Skąd: brok
|
Wysłany: 13-11-2011, 15:40
|
|
|
a może wina przewodów tak jak u mnie.. jak mokre to auto drzy i nie ma siły isc. jak wyschną to czuc właśnie takie szarpnięcie i idzie dobrze.. |
|
|
|
 |
bartekcari
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-11-2011, 16:31
|
|
|
W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada |
|
|
|
 |
beret
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 13-11-2011, 16:39
|
|
|
Dzięki za odzew.
bartekcari napisał/a: | W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada |
Właśnie tak powiedzieli mi u mechanika przy wymianie świec.
Jakieś inne pomysły?
Chyba zacznę od wymiany oleju, bo i tak następną wymianę miałem mieć już za 1000km... Łudzę się, że pomoże. |
|
|
|
 |
TonyYoung
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLS '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2 Skąd: Warszawa/Kraków/Białystok
|
Wysłany: 13-11-2011, 19:56
|
|
|
Cześć,
mam bardzo podobne objawy, ale silnik nie GDI. Powyżej 2krpm na zimnym silniku słabo się wkręca na obroty, jakby miała odcięcie. Zmieniłem kable, niedawno robili mi rozrząd i mówili że świece OK, poza tym jak daję gazu na początku to słyszę jak coś mi się przelewa przed deską rozdzielczą, myślałem że przewód paliwowy pękł, ale nie, pod samochodem sucho a przelewanie się ustaje jak już silnik się rozgrzeje. Na ciepłym chodzi jak marzenie. Macie jakieś pomysły? Filtr powietrza i filtr paliwa nowe. Macie jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-11-2011, 21:23
|
|
|
bartekcari napisał/a: | W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada | Ale są cewki zapłonowe i fajki pod nimi, które również dostają z czasem przebić. |
|
|
|
 |
bartekcari
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-11-2011, 09:08
|
|
|
TonyYoung napisał/a: | poza tym jak daję gazu na początku to słyszę jak coś mi się przelewa przed deską rozdzielczą |
wedlug mnie to normalne, ja tez slysze taki dzwiek, ale zadnych niepokojacych objawow autko nie ma...
podobnie jak Hugo uwazam ze nalezaloby sprawdzic fajkocewki, sprobuj tez podpiac pod kompa Carisme albo sprobuj sam wymrugac bledy, moze cos pokaze... |
|
|
|
 |
beret
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 17:36
|
|
|
Dzięki za pomoc. Słaba moc i drgania to była wina jednej z czterech cewek. Po wymianie (kupiłem używaną za ok. 60zł) wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|