Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Słaba moc, głośna praca silnika w niskiej tem
Autor Wiadomość
beret 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: małopolskie
Wysłany: 13-11-2011, 13:58   [Cari 1.8 GDI] Słaba moc, głośna praca silnika w niskiej tem

Witam.

Potrzebuję pomocy. Moja Carisma fatalnie radzi sobie ostatnio z niską temperaturą powietrza... Po zapaleniu (pali bez problemu) silnik chodzi bardzo głośno, jakby dławi się, obroty szaleją (po zapaleniu około 2tys., potem spada), auto jest baaardzo słabe (niezbyt duże górki pokonuję na dwójce), odczuwa się dziwne drgania. Na dodatek bardzo dużo wtedy pali. Traktor, nie auto. Wszystkie problemy kończą się po kilku-kilkunastu minutach - kiedy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dojdzie niemal do połowy. Wtedy w jednej chwili wszystko wraca do normy. Szarpnięcie, a po nim moc jak dawniej, ciszej i bez drgań.

Jakieś pomysły?

Dodam, że 2 tygodnie temu mechanik wymieniał mi rozrząd (pasek, napinacz, uszczelniacze, pompa) oraz świece (oczywiście NGK IZFR6B). Wydaje mi się, że problemy zaczęły się ze dwa dni po wymianie świec, ale to być może przez to, że wtedy po prostu obniżyła się temperatura powietrza.

Czy ktoś miał podobne problemy? Co może być przyczyną problemów?

[ Dodano: 13-11-2011, 14:34 ]
Aha, jeszcze jedno. Czy przyczyną może być dolanie złego oleju silnikowego?

Kiedy oddawałem auto do mechanika, poziom oleju był na minimum. Nawet zamówiłem przez internet - jak zawsze - Castrol Longtec 0W30. Kiedy po odebraniu auta od mechanika chciałem zrobić dolewkę, okazało się, że oleju jest prawie maksimum... Jaki olej został dolany? Nie wiem, a mechanik kręci... (to mówi, że nie pamięta, czy dolewał, to, że jeśli dolał, to na pewno dobry - a wiem, że tego oleju w warsztacie nie ma).

Tylko czy zły olej może być przyczyną opisanych wyżej objawów?
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 13-11-2011, 15:40   

a może wina przewodów tak jak u mnie.. jak mokre to auto drzy i nie ma siły isc. jak wyschną to czuc właśnie takie szarpnięcie i idzie dobrze..
 
 
bartekcari 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 13-11-2011, 16:31   

W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada :P
 
 
beret 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: małopolskie
Wysłany: 13-11-2011, 16:39   

Dzięki za odzew.

bartekcari napisał/a:
W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada


Właśnie tak powiedzieli mi u mechanika przy wymianie świec.

Jakieś inne pomysły?

Chyba zacznę od wymiany oleju, bo i tak następną wymianę miałem mieć już za 1000km... Łudzę się, że pomoże.
 
 
TonyYoung 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLS '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa/Kraków/Białystok
Wysłany: 13-11-2011, 19:56   

Cześć,
mam bardzo podobne objawy, ale silnik nie GDI. Powyżej 2krpm na zimnym silniku słabo się wkręca na obroty, jakby miała odcięcie. Zmieniłem kable, niedawno robili mi rozrząd i mówili że świece OK, poza tym jak daję gazu na początku to słyszę jak coś mi się przelewa przed deską rozdzielczą, myślałem że przewód paliwowy pękł, ale nie, pod samochodem sucho a przelewanie się ustaje jak już silnik się rozgrzeje. Na ciepłym chodzi jak marzenie. Macie jakieś pomysły? Filtr powietrza i filtr paliwa nowe. Macie jakieś pomysły?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-11-2011, 21:23   

bartekcari napisał/a:
W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada
Ale są cewki zapłonowe i fajki pod nimi, które również dostają z czasem przebić.
 
 
bartekcari 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 14-11-2011, 09:08   

TonyYoung napisał/a:
poza tym jak daję gazu na początku to słyszę jak coś mi się przelewa przed deską rozdzielczą


wedlug mnie to normalne, ja tez slysze taki dzwiek, ale zadnych niepokojacych objawow autko nie ma...

podobnie jak Hugo uwazam ze nalezaloby sprawdzic fajkocewki, sprobuj tez podpiac pod kompa Carisme albo sprobuj sam wymrugac bledy, moze cos pokaze...
 
 
beret 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: małopolskie
Wysłany: 07-02-2012, 17:36   

Dzięki za pomoc. Słaba moc i drgania to była wina jednej z czterech cewek. Po wymianie (kupiłem używaną za ok. 60zł) wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.