[E57A 2.0D] wysoka temperatura |
Autor |
Wiadomość |
slm8
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 14-09-2011, 19:27 [E57A 2.0D] wysoka temperatura
|
|
|
Dzisiaj galancik złapał temperaturę w mieście po przejechaniu 100km na trasie. Gorącego galancika zaparkowałem i poszedłem załatwić swoje sprawy. Wróciłem ok. po 3h i zobaczyłem pod maskę, w zbiorniku wyrównawczym nie było prawie wody, Do chłodnicy i zbiornika dolałem ok 1-2 l. wody, no i wracam do domu po przejechaniu 50km na trasie temperatura kilka razy trochę podskoczyła po czym wróciła do normy. 30km dalej w mieście temperatura wzrosła tak jak za pierwszym razem ( wskazówka była w połowie miedzy 90 stopni a końcem skali) temperatura by rosła pewnie jeszcze wyżej ale zatrzymałem się i sprawdzam co pod maską:
-woda w zbiorniczku wyrównawczym się gotuje,
-przewody od chłodnicy gorące(dolny i górny),
-układ szczelny nie zauważyłem wycieków,
-nie zauważałem by włączył się wentylator,
-woda w zbiorniku wyrównawczym brudna (jasno brązowa) pewnie po jakimś koncentracie tylko nie wiem jakim. Miesiąc temu wymieniałem rozrząd i pompę wodną i od tamtej pory w całym układzie mam wodę ,
-wypluwa wodę przewodem od zbiornika wyrównawczego,
Po ostygnięciu silnika dolałem wody ok. 1l. i bez problemu dojechałem do domu (20km) temperatura była w normie. Ale problem na pewno został.Dodam że od wymiany pompy wodnej wodę dolewam co jakiś czas i pierwszy raz byłem w trasie. Jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem jak włączył się wentylator to kręcił się tylko jeden wiatrak ten po lewej.
Ja uważam że to wina wentylatora, jeśli ktoś miał podobne przygodę lub się po prostu zna na mechanice to proszę o rady. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2011, 19:50
|
|
|
Przewody do chłodnicy masz twarde tak, że się nie da ugiąć?
Wygląda mi to na dmuchniętą uszczelkę... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
slm8
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 15-09-2011, 11:17
|
|
|
Przewody są miękkie. Jaką uszczelkę? chodzi ci o uszczelkę pod głowicą? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-09-2011, 11:20
|
|
|
Tak o uszczelkę pod głowicą.
A przed wymianą pompy wodnej nic się nie działo? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
slm8
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 15-09-2011, 14:45
|
|
|
Przed wymianą było to samo ale wtedy to w pompie wodnej puścił simering i łożysko było już zużyte. A może to uszczelka pod pompą wodną? uszczelkę dorabiałem z brystolu (szarego) i dałem też silikon. Po czym rozpoznać popsutą uszczelkę? Jedno jest pewne układ ciągle się zapowietrza tylko gdzie, może ktoś ma schemat układu chłodniczego? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-09-2011, 14:48
|
|
|
Który rok Twojego gala? To będzie niestety wg mnie uszczelka pod głowicą |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
slm8
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 15-09-2011, 15:31
|
|
|
w dowodzie jest 1997 ale to chyba data pierwszej rejestracji, galant sprowadzony z niemiec. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-09-2011, 15:54
|
|
|
Andrew ma takie przypuszczenia gdyż jest to najbardziej popularna usterka silników 4D68T przeważnie pierwsze co się dzieje zawsze to wywala uszczelkę pod głowicą albo nawet samą głowice stąd jego podejrzenia ja też raczej na to bym stawiał....
Jest rdzawy nalot pod korkiem chłodnicy i w koło niego w wodzie występuje rdzawy nalot, lub nawet plamy w odcieniu kawy z mlekiem? (chodź ich brak jeszcze nie wyklucza że to nie uszczelka wszystko zależy od wielkości przedmuchu ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
slm8
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 15-09-2011, 16:54
|
|
|
Rdzawy nalot jest w zbiorniczku wyrównawczym i przy korku do chłodnicy
zdjęcie zbiorniczka
zdjęcie chłodnicy |
Ostatnio zmieniony przez slm8 15-09-2011, 17:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11195 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-09-2011, 17:01
|
|
|
slm8 napisał/a: | wywala głowice zrywając gwint w bloku mocujący śruby? |
nie wywala głowicy,tylko ciśnienie wydmucha uszczelkę pod głowicą
jest też możliwe pęknięcie głowicy |
_________________
 |
|
|
|
 |
slm8
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 15-09-2011, 17:08
|
|
|
Ile mniej więcej może kosztować naprawa u mechanika? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-09-2011, 20:35
|
|
|
Zależy co będziesz robił. Sama robota do 300 zł powinna wyjść. Uszczelka deko ponad 100 zł. Sprawdzenie głowicy 100 zł. Szpilki też lepiej zmienić, też lekko ponad 100 zł, w sumie zbierze się ponad 500 zł... Przy założeniu, że głowica cała. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
mitsuarka
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant 2.0GLSTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2011 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-09-2011, 10:32
|
|
|
Jedną z przyczyn przedmuchu uszczelki w 4D68 jest zapchana przez sadzę strumienica(katalizator)-przyczyna to najczęściej jakość tankowanego paliwa.
Wymieniałem uszczelkę sam koszt oczywiście niższy bo odchodzi robocizna mechanika.
Można obniżyć koszty np.nie wymieniać śrub na nowe tylko wyczyścić gwint obecnych i podłożyć twarde podkładki.Głowicę splanowałem w zwykłym warsztacie ślusarskim - koszt 35zł. Miałem wcześniej niemiłe przejścia z innymi głowicami w zakładach specjalizujących się w naprawie głowic.Szczelność głowicy sprawdziłem sposobem "domowym".
W miejsce strumienicy wstawiłem rurę - faktycznie po wykręceniu w środku była zapchana sadzą.Koszt naprawy - uszczelka głowicy /100/,uszczelka kol.wydech./25/uszczelniacze zaworów/30/-w sumie ok.200zł.
Objawy opisane powyżej -głównie dmuchanie w zbiorniczek-wskazują na uszkodzenie uszczelki pod głowicą.Można jeszcze sprawdzić korek chłodnicy być może nie utrzymuje ciśnienia , ale objaw uszkodzenia korka byłby troszeczkę inny. |
|
|
|
 |
slm8
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 16-09-2011, 18:17
|
|
|
Dziś zauważyłem ze pod samochodem jest ślad po kapaniu wody z prawej strony gdzieś między nadkolem a tą małą chłodnicą od klimy. Korek od chłodnicy jest raczej dobry.W zbiorniczku wyrównawczym jest gumowy wąż nie jest on zbyt dobrze przymocowany do korka zbiorniczka, może ma to jakiś wpływ.
Jeśli przyczyną może nie być uszczelka to skąd by się wziął ten osad w zbiorniczku i woda w kolorze kawy przy korku od chłodnicy no i te dmuchanie w zbiorniczek |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-09-2011, 19:50
|
|
|
Może to kapanie, to płyn, który idzie przez przelew... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|