Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] wysoka temperatura
Autor Wiadomość
slm8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: zamosc
  Wysłany: 14-09-2011, 19:27   [E57A 2.0D] wysoka temperatura

Dzisiaj galancik złapał temperaturę w mieście po przejechaniu 100km na trasie. Gorącego galancika zaparkowałem i poszedłem załatwić swoje sprawy. Wróciłem ok. po 3h i zobaczyłem pod maskę, w zbiorniku wyrównawczym nie było prawie wody, Do chłodnicy i zbiornika dolałem ok 1-2 l. wody, no i wracam do domu po przejechaniu 50km na trasie temperatura kilka razy trochę podskoczyła po czym wróciła do normy. 30km dalej w mieście temperatura wzrosła tak jak za pierwszym razem ( wskazówka była w połowie miedzy 90 stopni a końcem skali) temperatura by rosła pewnie jeszcze wyżej ale zatrzymałem się i sprawdzam co pod maską:

-woda w zbiorniczku wyrównawczym się gotuje,

-przewody od chłodnicy gorące(dolny i górny),

-układ szczelny nie zauważyłem wycieków,

-nie zauważałem by włączył się wentylator,

-woda w zbiorniku wyrównawczym brudna (jasno brązowa) pewnie po jakimś koncentracie tylko nie wiem jakim. Miesiąc temu wymieniałem rozrząd i pompę wodną i od tamtej pory w całym układzie mam wodę ,

-wypluwa wodę przewodem od zbiornika wyrównawczego,

Po ostygnięciu silnika dolałem wody ok. 1l. i bez problemu dojechałem do domu (20km) temperatura była w normie. Ale problem na pewno został.Dodam że od wymiany pompy wodnej wodę dolewam co jakiś czas i pierwszy raz byłem w trasie. Jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem jak włączył się wentylator to kręcił się tylko jeden wiatrak ten po lewej.

Ja uważam że to wina wentylatora, jeśli ktoś miał podobne przygodę lub się po prostu zna na mechanice to proszę o rady.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-09-2011, 19:50   

Przewody do chłodnicy masz twarde tak, że się nie da ugiąć?
Wygląda mi to na dmuchniętą uszczelkę...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
slm8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: zamosc
Wysłany: 15-09-2011, 11:17   

Przewody są miękkie. Jaką uszczelkę? chodzi ci o uszczelkę pod głowicą?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-09-2011, 11:20   

Tak o uszczelkę pod głowicą.
A przed wymianą pompy wodnej nic się nie działo?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
slm8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: zamosc
Wysłany: 15-09-2011, 14:45   

Przed wymianą było to samo ale wtedy to w pompie wodnej puścił simering i łożysko było już zużyte. A może to uszczelka pod pompą wodną? uszczelkę dorabiałem z brystolu (szarego) i dałem też silikon. Po czym rozpoznać popsutą uszczelkę? Jedno jest pewne układ ciągle się zapowietrza tylko gdzie, może ktoś ma schemat układu chłodniczego?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-09-2011, 14:48   

Który rok Twojego gala? To będzie niestety wg mnie uszczelka pod głowicą :roll:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
slm8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: zamosc
Wysłany: 15-09-2011, 15:31   

w dowodzie jest 1997 ale to chyba data pierwszej rejestracji, galant sprowadzony z niemiec.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-09-2011, 15:54   

Andrew ma takie przypuszczenia gdyż jest to najbardziej popularna usterka silników 4D68T przeważnie pierwsze co się dzieje zawsze to wywala uszczelkę pod głowicą albo nawet samą głowice stąd jego podejrzenia ja też raczej na to bym stawiał....

Jest rdzawy nalot pod korkiem chłodnicy i w koło niego w wodzie występuje rdzawy nalot, lub nawet plamy w odcieniu kawy z mlekiem? (chodź ich brak jeszcze nie wyklucza że to nie uszczelka wszystko zależy od wielkości przedmuchu )
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
slm8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: zamosc
Wysłany: 15-09-2011, 16:54   

Rdzawy nalot jest w zbiorniczku wyrównawczym i przy korku do chłodnicy :(

zdjęcie zbiorniczka
zdjęcie chłodnicy
Ostatnio zmieniony przez slm8 15-09-2011, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11195
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-09-2011, 17:01   

slm8 napisał/a:
wywala głowice zrywając gwint w bloku mocujący śruby?

nie wywala głowicy,tylko ciśnienie wydmucha uszczelkę pod głowicą :wink:
jest też możliwe pęknięcie głowicy :roll:
_________________

 
 
 
slm8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: zamosc
Wysłany: 15-09-2011, 17:08   

Ile mniej więcej może kosztować naprawa u mechanika?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-09-2011, 20:35   

Zależy co będziesz robił. Sama robota do 300 zł powinna wyjść. Uszczelka deko ponad 100 zł. Sprawdzenie głowicy 100 zł. Szpilki też lepiej zmienić, też lekko ponad 100 zł, w sumie zbierze się ponad 500 zł... Przy założeniu, że głowica cała.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
mitsuarka 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.0GLSTD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-09-2011, 10:32   

Jedną z przyczyn przedmuchu uszczelki w 4D68 jest zapchana przez sadzę strumienica(katalizator)-przyczyna to najczęściej jakość tankowanego paliwa.
Wymieniałem uszczelkę sam koszt oczywiście niższy bo odchodzi robocizna mechanika.
Można obniżyć koszty np.nie wymieniać śrub na nowe tylko wyczyścić gwint obecnych i podłożyć twarde podkładki.Głowicę splanowałem w zwykłym warsztacie ślusarskim - koszt 35zł. Miałem wcześniej niemiłe przejścia z innymi głowicami w zakładach specjalizujących się w naprawie głowic.Szczelność głowicy sprawdziłem sposobem "domowym".
W miejsce strumienicy wstawiłem rurę - faktycznie po wykręceniu w środku była zapchana sadzą.Koszt naprawy - uszczelka głowicy /100/,uszczelka kol.wydech./25/uszczelniacze zaworów/30/-w sumie ok.200zł.
Objawy opisane powyżej -głównie dmuchanie w zbiorniczek-wskazują na uszkodzenie uszczelki pod głowicą.Można jeszcze sprawdzić korek chłodnicy być może nie utrzymuje ciśnienia , ale objaw uszkodzenia korka byłby troszeczkę inny.
 
 
slm8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 GLS TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: zamosc
Wysłany: 16-09-2011, 18:17   

Dziś zauważyłem ze pod samochodem jest ślad po kapaniu wody z prawej strony gdzieś między nadkolem a tą małą chłodnicą od klimy. Korek od chłodnicy jest raczej dobry.W zbiorniczku wyrównawczym jest gumowy wąż nie jest on zbyt dobrze przymocowany do korka zbiorniczka, może ma to jakiś wpływ.
Jeśli przyczyną może nie być uszczelka to skąd by się wziął ten osad w zbiorniczku i woda w kolorze kawy przy korku od chłodnicy no i te dmuchanie w zbiorniczek
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-09-2011, 19:50   

Może to kapanie, to płyn, który idzie przez przelew...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.