Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ecu
Autor Wiadomość
zbilak 
Forumowicz


Auto: colt 1,3kat CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 89
Skąd: łódź
Wysłany: 02-02-2012, 18:23   ecu

wyjąłem akumulator (mróz) i co ?. musze uczyć auto eku na nowo ? bezsens . Kiedy? rano o 5 jak jade do pracy ?
_________________

 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2012, 13:47   

Wkładasz akumulator i jedziesz. ;)
Te uczenie ECU to jest jakiś pic na wodę w 1.3. W 1.6 zauważyłem, że czasami spadają obroty podłączniu akumulatora i natychmiastowej jeździe na jałowym przed nauką ECU, ale nie na tyle by auto gasło. Różnicę zawsze można skompensować pedałem gazu. Po 2-3 kilometrach ECU już wie co i jak.
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 03-02-2012, 15:00   

W innym aucie (omega) po podłączeniu akumulator i odpaleniu
silnik inaczej pracował na wolnych obrotach , miał dźwięk bardziej basowy ,
po przejechaniu się już się nauczył , nie zostawiałem na wolnych obrotach .
W colcie nic nie zauważyłem po odłączeniu akumulatora , tak jakby nic się nie zresetowało ...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-02-2012, 17:29   

zbilak napisał/a:
Kiedy? rano o 5 jak jade do pracy ?
A kiedy go podłączałeś? O 4.55 rano?
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 03-02-2012, 17:40   

Colty CA0-Konieczna nauka po odłączeniu aku.
Colty CJ0-Same to wykonują.
_________________
161261
 
 
zbilak 
Forumowicz


Auto: colt 1,3kat CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 89
Skąd: łódź
Wysłany: 04-02-2012, 13:51   

Hugo napisał/a:
zbilak napisał/a:
Kiedy? rano o 5 jak jade do pracy ?
A kiedy go podłączałeś? O 4.55 rano?

skąd wiedziałeś
kto wymyslił nauke auta zachowań .je sie ewentualnie ustawia
_________________

 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-02-2012, 15:01   

A wymyslilo Mitsubishi Motors - polecam zajzec do serwisowki - moze dlatego po to aby klient po odebraniu auta z serwisu nie zastanawial sie co jest nie tak ?

W CJ0 faktycznie roznicy nie widac, predzej czy pozniej sam zlapie
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 12-02-2012, 19:33   

Żeby nie zakładać nowego tematu to mam pytanie związane też z używaniem akumulatora zimą .
Mam roczny akumulator Bosch serii S4(004) 53Ah , dzisiaj przy -20 ledwo ledwo zakręcił cudem odpaliłem , przy mniejszych mrozach też nie kręci zbyt energicznie ...
Na początku myślałem że lipny akumulator i tyle ale myślę że powinienem go ładować przy tych mrozach co parę dni i będzie lepiej .
Jeżdżę 10km w jedną stronę i za 8godzin w drugą stronę , czyli nie ma kiedy porządnie się naładować .
W pełni naładowany akumulator jeśli postoi na mrozie to później jak ustąpi mróz nadal jest w pełni naładowany ?

No i najważniejsze pytanie czy powinienem odłączać jedną klemę czy moge podłączyć prostownik bez odłączania ?
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 13-02-2012, 13:43   

KlaudiuszBdg napisał/a:
A wymyslilo Mitsubishi Motors - polecam zajzec do serwisowki - moze dlatego po to aby klient po odebraniu auta z serwisu nie zastanawial sie co jest nie tak ?

W CJ0 faktycznie roznicy nie widac, predzej czy pozniej sam zlapie

Dokładnie, ja już wielokrotnie odłączałem aku i tylko raz wykonywałem pełny reset ecu - kiedy obroty na biegu jałowym podczas dojezdzania do swiatel spadaly zbyt nisko (ale nie do gaszenia silnika). Wykonałem resecik i wszystko znowu hulało.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-02-2012, 20:04   

krzysieg napisał/a:
Jeżdżę 10km w jedną stronę i za 8godzin w drugą stronę , czyli nie ma kiedy porządnie się naładować
Jeżdżę podobnie, tylko, że w jedną stronę mam 15 km. Nowy akumulator EXIDE i silnik odpala na dotyk. Wiadomo, przy -20 st. C się zająknie, ale ogólnie no problem. Sprawdzałeś ładowanie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.