[CJ1A 1.3] Nie równe przyszpieszanie |
Autor |
Wiadomość |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 04-02-2012, 21:37 [CJ1A 1.3] Nie równe przyszpieszanie
|
|
|
Dzisiaj zauważyłem,że jadąc na zimnym silniku oraz na ciepłym również ale mniej, podczas przyspieszania samochód przyspiesza nie równo. Zajrzałem do świec i było ciut okopcone. kupując autko zatankowałem go za 100zł mając w baku jeszcze tą rezerwę ponieważ zaczynała się już świecić. Wskazówka podskoczyła do 1/4 wskaźnika. Zrobiłem raptem 120km i zaczyna się świecić rezerwa. Co może być przyczyną?? Żle ustawiony zapłon?Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi. Fakt, że nie wymieniałem jeszcze rozrządu ani oleju( ale jest karteczka zmiana przy 131tys a aktualnie jest niecałe 127tys). Z rana przy tych morzach pali bez problemu, silnik pracuje równo i nie ma żadnych wycieków. |
|
|
|
 |
Xander
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16v 90km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Drawno
|
Wysłany: 06-02-2012, 14:30
|
|
|
Ta rezerwa to sie nie przejmuj, od pierwszego zapalania sie rezerwy swoim coltem robię 150 km (jezdze głownie w trasie). I wskazówke tez bedziesz musiał sobie wybadać bo kiedy znajdzie sie pod czerwona kreska w baku kilka litrów jeszcze powinno byc (bynajmniej u mnie tak jest). |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2012, 15:34
|
|
|
Pompy elektryczne nie lubią łapać powietrza, zwłaszcza jak jest mało paliwa. W trakcie jazdy, a przede wszystkim podczas zakrętów, paliwo się przemieszcza. Dodatkowo teraz gdy są mrozy wytrąca się woda. Nie róbcie zawodów kto więcej przejedzie na rezerwie tylko utrzymujcie poziom co najmniej pierwszej kreski latem a zimą od połowy w górę. Pompa nie będzie brać syfu z dna i zatykać wtrysków. |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:34
|
|
|
Dobrze wiedzieć ale nadal nikt nie odpowiedział na nurtujące mnie pytania . Co z tymi świecami że są okopcone. |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 06-02-2012, 22:13
|
|
|
O fajnie lekturka. Danke:D
[ Dodano: 06-02-2012, 22:17 ]
Wrzucę jutro fotki świec
[ Dodano: 08-02-2012, 20:37 ]
Wyczyściłem gniazda bo był spory syf i chyba to jest przyczyną że 1 świeca była mokra na gwincie. Ale z tego co zauważyłem słuchając wydechu, zaczął trochę przerywać. Przy silniku tego nie słychać ale na wydechu słychać i widać jak ma momenty jak przerywa. Jutro wrzucę jakiś filmik jak to wygląda, może ktoś wie co może być przyczyną??? Ojciec mówi abym sobie tym nie zawracał gitary ale ja nie lubię jak coś nie chodzi równo:D |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-02-2012, 11:15
|
|
|
chłopaku nad czym tu się zastanawiać. świece trzeba często zmieniać wiec wydaj te 32zł (denso) lub 40zł (ngk) i kup sobie nowe . ja u siebie zmieniam co 10tyś km. ze względu na lpg. inaczej bym co 20tyś km zmieniał. a już napewno zaraz po zakupie samochodu profilaktycznie. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 09-02-2012, 17:19
|
|
|
Kup Denso - W16EPR-U11 .Niedrogie oryginalne japońskie, polecam .
Ja mam takie u siebie , mam ten sam silnik .
Jak przewody świec są stare to możesz wymienić , ja mam niedrogie japońskie firmy Seiwa (60zł) od roku i jest wszystko ok .
Myślę ze warto raz na pare lat odkręcić kopułkę przy aparacie i wyczyścić styki - palec i wewnątrz kopułki te 4 styki .
Ja u siebie miałem zwęglone trochę te styki , kawałek drobnego papieru ściernego i jak nowe . |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-02-2012, 19:26
|
|
|
Wiem kolego wczoraj wyczyściłem kopułkę i palec. Palec do wymiany już chyba kopułka podobnie. Co do świec są NGK kable nie mogę odczytać nie ma żadnej Marki. Właśnie wgrywam filmik z pracy silnika....
[ Dodano: 09-02-2012, 21:24 ]
http://www.youtube.com/wa...dAnp027OzQc6cqj
tu jest filmik, chodzi mi o to, że nie równo chodzi rzuca tym wydechem w środku delikatnie też jest to odczuwalne na luzie jak się jedzie. Ktoś wie o co może chodzić? |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 09-02-2012, 22:13
|
|
|
georgekaskader, dopiero co kupiłeś auto więc:
- sprawdź i ustaw jeśli trzeba wyprzedzenie zapłonu.
- sprawdź luzy zaworowe
- sprawdź po ciemku czy kable WN nie świecą (przebicia), a najlepiej zmień na nowe NGK , zwłaszcza jeśli nie wiadomo co masz za przewody.
- wymień świece na nowe
- kopułka i palec jeśli wypalone - wymień
Wyeliminujesz pięć ewentualnych przyczyn poszarpywania.
W zasadzie po zakupie auta te rzeczy bym zrobił bez względu na to czy silnik dobrze chodzi czy nie, żeby spać spokojnie .... i spokojnie jeździć przez następne ileśtam dziesiąt tys. km. |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 09-02-2012, 22:21
|
|
|
Tak jak pisze przedmówca, jeżeli te operacje nie pomogą czeka Cię wymiana aparatu zapłonowego (wlasnie ten temat przerabiam). |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-02-2012, 22:46
|
|
|
Pafab punk 1 i 2 zrobione. Nie ma przebić kąt około 10 stopni. Nie wiem jak wyregulować zawory muszę się z tym wybrać do braciaka. Kopułka oraz świece+kable już niedługo póki co cienko z funduszami. Aparat zapłonowy jak mieniam to nie jest pewni tania rzecz, mam rację?? |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 10-02-2012, 12:34
|
|
|
Tovija, nie strasz niech najpierw zrobi rzeczy które mniej biją po kieszeni.
Cytat: | kąt około 10 stopni |
To za dużo, 5 stopni ma być zgodnie z serwisówką. masowałeś złącze do regulacji?
Cytat: | Nie wiem jak wyregulować zawory |
Skorzystaj z szukajki tematów o regulacji było sporo
Manuala też przestudiuj, całkiem ładnie jest opisane.
Wystarczą 4 narzędzia:
Śrubokręt, klucz 10 nasadka, szczelinomierz, klucz oczkowy odgięty 12.
Nie zapomnij że na gorącym silniku się ustawia.
Cytat: | Aparat zapłonowy jak mieniam to nie jest pewni tania rzecz, mam rację?? |
Masz - niestety. Ale jak się dba o resztę układu to aparat ma lżejsze życie i nie wysiada wcale tak łatwo.
Wszelkie przebicia, kiepskie świece, zużyta kopułka i palec skracają życie aparatu. |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-02-2012, 14:43
|
|
|
Te zacieki to moga byc od cieknacej uszczelki pokrywy zaworow, sam to przerabialem (sprzedawca pewnie wytarl przed sprzedaza)
Swiece w miare, choc przerwa wydaje sie ciut za duza. Tak jak wyzej pisali - najlepiej zmien |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:10
|
|
|
Czytałem gdzieś o tej regulacji hehe przestudiuje to z ojcem i może uda się coś z tym zrobić. Jeszcze dzisiaj może kupię te świece. Jest potrzebny jakiś konkretny model czy po prostu NGK??? Dzięki chłopaki za pomoc. Przynajmniej macie zajęcie. |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
|