Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Nie równe przyszpieszanie
Autor Wiadomość
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 04-02-2012, 21:37   [CJ1A 1.3] Nie równe przyszpieszanie

Dzisiaj zauważyłem,że jadąc na zimnym silniku oraz na ciepłym również ale mniej, podczas przyspieszania samochód przyspiesza nie równo. Zajrzałem do świec i było ciut okopcone. kupując autko zatankowałem go za 100zł mając w baku jeszcze tą rezerwę ponieważ zaczynała się już świecić. Wskazówka podskoczyła do 1/4 wskaźnika. Zrobiłem raptem 120km i zaczyna się świecić rezerwa. Co może być przyczyną?? Żle ustawiony zapłon?Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi. Fakt, że nie wymieniałem jeszcze rozrządu ani oleju( ale jest karteczka zmiana przy 131tys a aktualnie jest niecałe 127tys). Z rana przy tych morzach pali bez problemu, silnik pracuje równo i nie ma żadnych wycieków.
 
 
Xander 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16v 90km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 32
Skąd: Drawno
Wysłany: 06-02-2012, 14:30   

Ta rezerwa to sie nie przejmuj, od pierwszego zapalania sie rezerwy swoim coltem robię 150 km (jezdze głownie w trasie). I wskazówke tez bedziesz musiał sobie wybadać bo kiedy znajdzie sie pod czerwona kreska w baku kilka litrów jeszcze powinno byc (bynajmniej u mnie tak jest).
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-02-2012, 15:34   

Pompy elektryczne nie lubią łapać powietrza, zwłaszcza jak jest mało paliwa. W trakcie jazdy, a przede wszystkim podczas zakrętów, paliwo się przemieszcza. Dodatkowo teraz gdy są mrozy wytrąca się woda. Nie róbcie zawodów kto więcej przejedzie na rezerwie tylko utrzymujcie poziom co najmniej pierwszej kreski latem a zimą od połowy w górę. Pompa nie będzie brać syfu z dna i zatykać wtrysków.
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 06-02-2012, 21:34   

Dobrze wiedzieć ale nadal nikt nie odpowiedział na nurtujące mnie pytania :D . Co z tymi świecami że są okopcone.
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-02-2012, 22:03   

Ciezko tak stwierdzic bez zobaczenia

Porownaj tutaj sobie:

http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 06-02-2012, 22:13   

O fajnie lekturka. Danke:D

[ Dodano: 06-02-2012, 22:17 ]
Wrzucę jutro fotki świec :)

[ Dodano: 08-02-2012, 20:37 ]







Wyczyściłem gniazda bo był spory syf i chyba to jest przyczyną że 1 świeca była mokra na gwincie. Ale z tego co zauważyłem słuchając wydechu, zaczął trochę przerywać. Przy silniku tego nie słychać ale na wydechu słychać i widać jak ma momenty jak przerywa. Jutro wrzucę jakiś filmik jak to wygląda, może ktoś wie co może być przyczyną??? Ojciec mówi abym sobie tym nie zawracał gitary ale ja nie lubię jak coś nie chodzi równo:D
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-02-2012, 11:15   

chłopaku nad czym tu się zastanawiać. świece trzeba często zmieniać wiec wydaj te 32zł (denso) lub 40zł (ngk) i kup sobie nowe . ja u siebie zmieniam co 10tyś km. ze względu na lpg. inaczej bym co 20tyś km zmieniał. a już napewno zaraz po zakupie samochodu profilaktycznie.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-02-2012, 17:19   

Kup Denso - W16EPR-U11 .Niedrogie oryginalne japońskie, polecam .
Ja mam takie u siebie , mam ten sam silnik .

Jak przewody świec są stare to możesz wymienić , ja mam niedrogie japońskie firmy Seiwa (60zł) od roku i jest wszystko ok .

Myślę ze warto raz na pare lat odkręcić kopułkę przy aparacie i wyczyścić styki - palec i wewnątrz kopułki te 4 styki .
Ja u siebie miałem zwęglone trochę te styki , kawałek drobnego papieru ściernego i jak nowe .
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-02-2012, 19:26   

Wiem kolego wczoraj wyczyściłem kopułkę i palec. Palec do wymiany już chyba kopułka podobnie. Co do świec są NGK kable nie mogę odczytać nie ma żadnej Marki. Właśnie wgrywam filmik z pracy silnika....

[ Dodano: 09-02-2012, 21:24 ]
http://www.youtube.com/wa...dAnp027OzQc6cqj

tu jest filmik, chodzi mi o to, że nie równo chodzi rzuca tym wydechem w środku delikatnie też jest to odczuwalne na luzie jak się jedzie. Ktoś wie o co może chodzić?
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Pafab 
Forumowicz


Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 55
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 09-02-2012, 22:13   

georgekaskader, dopiero co kupiłeś auto więc:
- sprawdź i ustaw jeśli trzeba wyprzedzenie zapłonu.
- sprawdź luzy zaworowe
- sprawdź po ciemku czy kable WN nie świecą (przebicia), a najlepiej zmień na nowe NGK , zwłaszcza jeśli nie wiadomo co masz za przewody.
- wymień świece na nowe
- kopułka i palec jeśli wypalone - wymień

Wyeliminujesz pięć ewentualnych przyczyn poszarpywania.

W zasadzie po zakupie auta te rzeczy bym zrobił bez względu na to czy silnik dobrze chodzi czy nie, żeby spać spokojnie :) .... i spokojnie jeździć przez następne ileśtam dziesiąt tys. km.
_________________
98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany :(
60' Junak M10 + wózek --> śmiga :)
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 09-02-2012, 22:21   

Tak jak pisze przedmówca, jeżeli te operacje nie pomogą czeka Cię wymiana aparatu zapłonowego (wlasnie ten temat przerabiam).
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-02-2012, 22:46   

Pafab punk 1 i 2 zrobione. Nie ma przebić kąt około 10 stopni. Nie wiem jak wyregulować zawory muszę się z tym wybrać do braciaka. Kopułka oraz świece+kable już niedługo póki co cienko z funduszami. Aparat zapłonowy jak mieniam to nie jest pewni tania rzecz, mam rację?? :D
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Pafab 
Forumowicz


Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 55
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 10-02-2012, 12:34   

Tovija, nie strasz :) niech najpierw zrobi rzeczy które mniej biją po kieszeni.

Cytat:
kąt około 10 stopni

To za dużo, 5 stopni ma być zgodnie z serwisówką. masowałeś złącze do regulacji?

Cytat:
Nie wiem jak wyregulować zawory


Skorzystaj z szukajki tematów o regulacji było sporo :)
Manuala też przestudiuj, całkiem ładnie jest opisane.
Wystarczą 4 narzędzia:
Śrubokręt, klucz 10 nasadka, szczelinomierz, klucz oczkowy odgięty 12.
Nie zapomnij że na gorącym silniku się ustawia.

Cytat:
Aparat zapłonowy jak mieniam to nie jest pewni tania rzecz, mam rację??


Masz - niestety. Ale jak się dba o resztę układu to aparat ma lżejsze życie i nie wysiada wcale tak łatwo.

Wszelkie przebicia, kiepskie świece, zużyta kopułka i palec skracają życie aparatu.
_________________
98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany :(
60' Junak M10 + wózek --> śmiga :)
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-02-2012, 14:43   

Te zacieki to moga byc od cieknacej uszczelki pokrywy zaworow, sam to przerabialem ;) (sprzedawca pewnie wytarl przed sprzedaza)

Swiece w miare, choc przerwa wydaje sie ciut za duza. Tak jak wyzej pisali - najlepiej zmien
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 10-02-2012, 16:10   

Czytałem gdzieś o tej regulacji hehe przestudiuje to z ojcem i może uda się coś z tym zrobić. Jeszcze dzisiaj może kupię te świece. Jest potrzebny jakiś konkretny model czy po prostu NGK??? Dzięki chłopaki za pomoc. Przynajmniej macie zajęcie.
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.