Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] nie działa napęd 4X4
Autor Wiadomość
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 23-02-2012, 20:08   [2.5 TD] nie działa napęd 4X4

Witam, ostatnio borykam się z problemem w moim aucie, a mianowicie gdy włączę napęd 4X4(na przykład jak się zakopię) to koła przednie nawet się nie kręcą tylko słychać jak coś stuka. Proszę o pomoc w odnalezieniu usterki :(
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23-02-2012, 22:19   

bo w sumie 4x4 powinieneś włączyć przed zakopaniem :) . Na postoju zapodajesz 4x4 lekko autem ruszasz do tułu (czasami czynność powtarzać przód, tył) aż kontrolki na desce się zaświecą! a robisz tak dlatego żeby sie blokada odpowiednio zazębiła i weszła w swoje miejsce! bo jak się zakopiesz to nie masz możliwości ustawienia blokady na swoim miejscu :)
a chrupie ci tam może dlatego że masz nie szczelny układ blokady i nie zapodaje ci odpowiedniego podcisnienia żeby sie dokońca ją zazębić. a jak kątrolki na desce???
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 23-02-2012, 22:36   

Na desce podświetla mi normalnie że mam załączony napęd. Dodam że ja mam skrzynię ES
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-02-2012, 22:46   

No to niestety sprzęgiełka na stół :(
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 23-02-2012, 22:51   

A jak poznać po ich rozebraniu że już zakończyły żywota ?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-02-2012, 23:03   

Tu nie ma reguły. Po wyciągnięciu będzie widać co jest zużyte.
Dla ułatwienia możesz przed demontażem obrócić każdą półoś, np. cęgami samozaciskowymi, jak się zapina do koła i blokuje to ok, a jak się obraca, albo przeskakuje to kicha.
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 23-02-2012, 23:05   

A te sprawdzanie robić na włączonym napędzie ?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-02-2012, 23:14   

skrzynia na luzie, przód wyłączony, koła na ziemi
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 23-02-2012, 23:21   

Ostatnio jak grzebałem coś w kanale przy Pajero to ruszałem przednim wałem i kręcił się , ale np po jednym obrocie był lekki opór lecz on przepuszczał i dalej można było kręcić wałem.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-02-2012, 23:31   

No to powtórz sytuację, ale obracając wałem przyjrzyj się wtedy półosiom, ta która się obraca ma walnięte sprzęgiełko.
W skrajnej sytuacji może być tak, że żadna z nich się nie obróci, a wał będzie przepuszczał - czyli problem w przednim moście
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 24-02-2012, 12:06   

Obracają się obydwie półosie, najpierw jedna a później druga. A co do mostu to ostatnio tam zaglądałem i wszystko jest ok.
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 24-02-2012, 19:15   sprzęgieła - proste!!

Zasada działania jest teka: muszą być sprawne dwa sprzęgiełka. Zdejmij je i sprawdź co następuje: 1. Jak zdjąć - odkręć dekielek na sprzęgiełku. 2. zdejmij zawleczkę na półośce - zobaczysz ją, mieści się w rowku na półośce w głębi. 3. wykręć śruby - 6 sztuk i pomału wyciągnij. Powinny wyjść bez oporu, czasami jednak trzeba delikatnie podważyć śrubokrętem. Gdy wyciągniesz sprzęgiełko, ukaże ci się taki ząbek. I tu jest istota: jeśli ząbek jest podtarty w chociaż jednym sprzęgiełku, nie będzie ci w ogóle zapinało przodu. Należy (to jest chwilowe, ale u mnie działa już jakiś czas) podspawać u fachowca ten ząbek. Podszlifować do właściwej wielkości i szerokości. Jak będziesz delikatnie się obchodził z wrzucaniem 4X4 i to robił zawsze na postoju, to ci to jeszcze długo posłuży - no chyba, że chcesz kupić sobie używki oryginalne na jakimś znanym portalu. Nie kupuj nowych, drogich!! Ja kupiłem kiedyś nowe AVemy (chyba dałem ponad 2000) i po 6 miesiącach się rozleciały. lepiej już kupić AVemy, ale manualne - też się już zastanawiam nad taką zmianą i też mam skrzynie ES. Jak ściągnąć ząbek: Ząbek w obręczy trzyma okrągły drucik sprężynowy. Małym śrubokręcikiem to wyczujesz, jak będziesz tam przekręcał pomiędzy obudową i wewnętrzną częścią. Wyciągnij, zrób, włóż wszystko na swoje miejsce i ciesz się Pajerką, przynajmniej tak jak ja :-) :)
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 24-02-2012, 20:04   

Jak ostatnio rozkręcałem sprzęgiełka to ząbek jeszcze był, ale już pewnie starty bo przodu nie załącza tylko słychać stukanie. Pewnie przyszła pora na zakup sprzęgiełek i tak jak piszesz manualne.
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 24-02-2012, 20:56   sprzęgiełka

musisz sprawdzić oba sprzęgiełka! Muszą mieć też właściwą długość, tak, aby zachodziły w frez. Zanim kupisz manuale, to poświęć troszkę czasu i spróbuj naprawić te oryginalne. Są dobre i ja już jeżdżę na naspawanych ząbkach drugi rok i ciągle łanie załączają. Zanim wydasz pieniądze, to pomyśl o tych i najważniejsze we wszystkitim tym: nie wyrzucaj starych oryginalnych!! Jeszcze się może zdarzyć, że do nich wrócisz, tak jak ja :)
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 27-02-2012, 19:37   

A powiedzcie mi jeszcze jedną sprawę czy po ściągnięciu sprzęgiełka, to jak się złapię za półoś czy powinna mieć luz ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.