Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
carisma 1.6 4g92 szalejace wolne obroty sporadycznie gasnie
Autor Wiadomość
eloelo320 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: lodz
Wysłany: 15-02-2012, 19:10   carisma 1.6 4g92 szalejace wolne obroty sporadycznie gasnie

Witam, jestem posiadaczem cari 1.6. objawy : zimny i ciepły silnik odpala bez problemu, obroty skaczą, po odłączeniu ssania obroty spadają poniżej 500 i ciągle falują od 200 do 1300, po lekkim rozgrzaniu samochód jest w stanie jeździć, ale sporadycznie gaśnie, szczególnie przy załączeniu dodatkowych odbiorników, jak klimatyzacja, radio itp. objawy występują zarówno na benzynie jak i gazie. Komputer nie pokazuje żadnego błędu, metoda spinaczowa również nie wskazuje błędów. nie załącza się wentylator (chociaż przy użyciu komputera w stacji aso się to udało). Mechanik z aso stwierdził, ze ustawienia tps sa prawidłowe, wszystkie napięcia wzorcowe, sugeruje,ze wine za to ponosi olej na przewodach świec. sugeruje wymianę przewodów i świec i uszczelniaczy świec(swiece wymieniałem na denso miesiąc temu) . Czyszczenie przepustnicy w niewielkim stopniu poprawiło sytuacje, tak ze samochod nie gaśnie co chwila. 2 tygodnie temu zakleszczyła mi się skrzynia biegów, oddałem samochód do mechanika, czy jest możliwe ze mechanik grzebiąc rozłączył jakies przewody?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2012, 20:34   

Pewnie odłączył akumulator.
 
 
eloelo320 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: lodz
Wysłany: 15-02-2012, 21:16   

Mozliwe, sam próbowałem nauki silnika, natomiast nie przynosi ona rezultatów, olej na fajkach świec , co jasne jest niepożądany ale wcześniej samochód z ta przypadłością funkcjonował bez problemów, dodatkowa informacja : podczas ruszania w momencie puszczania sprzęgła samochód jest na skraju gaśnięcia, ponadto próba utrzymania podwyższonych obrotów w granicy np 1500 konczy sie fiaskiem,bo te i tak dalej faluja.Jakies sugestie?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2012, 22:09   

No to nie wiem, a układ dolotowy szczelny? Jednak objawy wskazują na silniczek krokowy. Miałem w zasadzie podobnie w Colcie CA4A (ten sam silnik 4G92), z tym, że obroty falowały w innym przedziale. Na zimnym spokój, na rozgrzanym falowanie. Winny okazał się wyrwany jeden z kabli we wtyczce silniczka krokowego. Siedział na swoim miejscu, ale nie stykał. Prawie rok z tym walczyłem, ale udało się. Kontrolka CE wymrugiwała błąd nr 55. Poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d
 
 
Wojciech 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Podlasie
Wysłany: 17-02-2012, 08:12   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58378
 
 
eloelo320 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: lodz
Wysłany: 19-02-2012, 18:43   

Niestety, wcześniej dolotowy jak się okazało tez nie był szczelny, bo obejmy nie były dokrecone, mechanik amator to robił a ja wcześniej specjalnie mechanika sie nie interesowałem, nie mniej pomimo nieszczelności i łapania lewego powietrza nie występowało falowanie...zna ktoś może rozsądnego mechanika od miśków w Lodzi? :)
 
 
Grand 
Forumowicz

Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Łódź, Skierniewice
Wysłany: 19-02-2012, 18:58   

Witaj znam dobrego mechanika, który moim miskiem się opiekuje i mieszka niedaleko łodzi.
napisz na pw to ci adres podam.
 
 
 
eloelo320 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: lodz
Wysłany: 21-02-2012, 18:45   carisma 1.6 4g92 szalejace wolne obroty sporadycznie gasnie

witam, odwiedziny u mechanika,przypuszczalna przyczyna : sonda lambda/kable do lambdy, napiecie na lambdzie wynosi 0, po grzebaniu przy lambdzie salony bezpiecznik ce, jutro finalna odpowiedz
 
 
jacekm1966 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-02-2012, 23:58   

Mam to samo tylko na LPG na benzynie nie ma falowania i też jestem z Łodzi więc może ten mechanik by i u mnie coś zaradzić można jakieś namiary na tego mechanika.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-02-2012, 14:49   

Wymrugajcie błędy kontrolką "check engine", opis: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
eloelo320 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: lodz
Wysłany: 24-02-2012, 08:09   carisma 1.6 4g92 szalejace wolne obroty sporadycznie gasnie

Witam, po odwiedzinach u mechanika, wcześniej przypuszczeniem była lambda, a właściwie kable, bo na diagnostyce wykazywało, że nie dostaje napięcia, ruszanie kablami lambdy na zapłonie spowodowało spalenie bezpiecznika do ce(zwarcie), wymiana lambdy (-350zł z portfela:)) nic nie dała, natomiast na koniec grzebania mechanik odpiął przepływkę. I tutaj proszę ja Was cud. Samochód utrzymuje stałe obroty w granicy 600 i nic nie faluje, podpięcie kabla od przepływomierza automatycznie powoduje powrót objawów... Mechanik, u którego byłem to nie ten, którego poleciłeś mi Grand (dzięki, ale długi czas oczekiwania), po drodze w internecie trafiłem na gościa, który pracował wcześniej w aso, bawił się japończykami, zdaje się miec pojęcie, ale mój przypadek jest jego pierwszym.Ktoś chętny wyślę numer na priv, jego zakład jest w Łodzi.Ma ktoś z Łodzi może cari 1.6 i chętny bylby użyczyc na moment, celem testu przepływomierz? Bo nie muszę ukrywac, że systematyczne zmniejszanie stanu mojego portfela mnie nie rajcuje, a póki co tak jest, a usterka nie znika :)
pozdrawiam
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-02-2012, 22:43   

raczej to normalne że jak odepniesz przepływkę to obroty będą stabilne itp, bo ecu nie dostaje sygnału z niej i ustala mieszankę na "uniwersalną" czy coś takiego.
 
 
 
eloelo320 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: lodz
Wysłany: 25-02-2012, 09:43   carisma 1.6 4g92 szalejace wolne obroty sporadycznie gasnie

możliwe,nie mam zamiaru się mądrowac, mechaniką zacząłem się interesowac kiedy pojawiły się problemy z carismą ;)jakie są konsekwencje jazdy bez podpiętego przepływomierza, poza zwiększonym spalaniem i 'zamuleniem' motoru ?

[ Dodano: 26-02-2012, 08:26 ]
Witam,zdaje mi się, że to padający przepływomierz; po demontażu przeczyściłem cały dokładnie benzyną ekstrakcyjną, wyprostowałem plaster-tą kratkę która spełnia rolę filtra, była cała zgnieciona, poczekałem aż benzyna odparuje, montaż z powrotem, nauka obrotów i koniec końców uważam problem za rozwiązany.Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za aktywnośc w temacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.