Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma MSX by ReaperEzg
Autor Wiadomość
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 14-08-2012, 14:23   Carisma MSX by ReaperEzg

Tak jak kiedyś wspomniałem, wrzucam kilka skromnych fotek auta, które miało być prezentem dla mojej siostry z okazji dwudziestych urodzin, niestety, prezent okazał się nie trafiony już drugiego dnia użytkowania przez moją siostrę. Kiedyś czytałem że wersji msx nie można było kupić w Polsce, po niżej pokaże wam, że można było, jestem jej drugim właścicielem, pierwszy był polak, auto zakupione w POLSCE w 1997 roku
Posiadam sporą dokumentację, pojazd serwisowany w mitsubishi do 2005 roku, później przeważnie w serwisie Carman, kupa faktur itp. Auto nie jest zniszczone, posiada oryginalny przebieg nieco ponad 220 tyś., wyposażenie dość bogate, climatronik, pełna elektryka, radio z epoki pioneera + zmieniarka, wszystko sprawne prócz el anteny, nadal w schowku znajdują się zapasowe żarówki w foli z logiem mitsubishi. Niestety moja siostra, wiadomo jak to młoda krew, trochę za szalała, aczkolwiek dobrze prowadzi, spotkała się prawą strona z dość wysokim krawężnikiem, efekt, krzywe oryginalne alumy, zadrapany przedni zderzak, dokładka wylądowała w koszu, na szczęście zaczepy są całe, przód amortyzator i sprężyny wymienione, jak i prawy tylny cały wahacz. Auto przeszło poprawnie komputerową geometrie przód i tył, jak i również geometrie 3d która wykazała że auto trzyma się w normie, jest proste.
Kilka fotek, nie przykładałem się zbytnio, może dlatego że nie jest to moje typowe "oczko w głowie"



Ostatnio zmieniony przez mkm 14-08-2012, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-08-2012, 14:47   

Ładny okaz, a rarytas jakich mało, tym bardziej salon Polska! :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 14-08-2012, 14:50   

wiem przynajmniej że przebieg autentyczny ;)
_________________

 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-08-2012, 17:47   

No nie mow ze w pierwszy dzien zaliczyla kraweznik? Szkoda, ale Cari ladna;)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 14-08-2012, 19:35   

Dzięki.
Sporo jeździła ze mną innym autem, na kursie też jej dobrze szło, egzamin zdała za drugim razem, lecz zawsze jechała z kimś, a wtedy sama ruszyła do miasta, nie bałem się bo wiedziałem że da rade, a tu niespodzianka, dokładnie na al włokniarzy przy nr 190 w łodzi, jest tam linia tramwajowa, krawężnik dość bardzo wysoki, ludzie z okolicy na pewno kojarzą miejsce, niestety bez lawety się nie obyło, ważne że nikomu nic się nie stało, prędkość też nie była duża. Ale cóż, zdarza się.
Zniszczenia nie były aż tak wielkie, niestety autem już nie jeździ, chyba bardzo się tym przejęła, więc od czasu do czasu ja wprowadzam w ruch mitsubishi
_________________

 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 26-10-2013, 11:03   

Witam, mały upgrade. Z racji tego iż ostatnie miesiące były krytyczne dla mojego auta, po zebraniu wszystkiego do kupy, razem z własną osoba :D pozwoliłem sobie napisać takie małe info, może komuś pomoże w przestrodze ? Albo i nie. Jakiś czas temu, założyłem temat, w sprawie uszkodzenia sprzęgła, wrzuciłem foto, na którym widać uszkodzenie wysprzęglika, wygięcie w nienaturalny sposób łapy sprzęgła, ale bez otwarcia skrzyni, można było tylko gdybać, co się tak naprawdę stało. Pierwsze co, auto do mechanika, wymontowano skrzynie, w celu zbadania sprzęgła itp. Okazało się że swój żywot skończyło łożysko oporowe( teraz najlepsze) które podczas uszkodzenia, pociągnęło za sobą tuleje wałka sprzęgłowego, wytarło łapę sprzęgła, uszkodziło wybierak trzeciego biegu. Jedynym pocieszeniem był fakt, że sprzęgło jak i podzespoły były fabrycznie nowe tzn wystarczyły na 230 tys, bo taki stan był na liczniku. Nie miałem zamiaru płakać nad rozlanym mlekiem, więc ruszyłem w poszukiwaniu części, jako priorytet obrałem zakup sprzęgła, niestety na początku napotkałem problemy, w moim mieście jak i w łodzi, sprzedawcy albo patrzyli na mnie krzywo, twierdząc że nie ma takiej wersji silnikowej, bo katalog tak mówi, lub wysyłali do serwisu. Więc nie zastanawiając się długo, napisałem wątek na naszym forum, z pytaniem czy sprzęgło z colta tej samej wersji silnikowej pasuje do carismy, niestety dostałem info że nie. Prawie ruszyłem niebo i zienie, aby zakupić jakiekolwiek sprzęgło do msx`a. Po kilku dniach dostałem info od znajomego że znalazł sklep, cena sprzęgła w cenie promocyjnej 990 zł, zakupiłem bez wahania, Kolejna kwestia to uszkodzone części, łapa silnika jest złudnie identyczna od wersji 1.8 16v, łożysko wałka już nie..., do tego doszła belka pod skrzynie, ponieważ obecna miała pognite miejsca montażowe, to było jedyne miejsce w całym podwoziu gdzie była rdza, nie mówię tutaj o nalocie, lecz o kruszących się wiórach. Objechałem kilku mechaników którzy by się podjęli naprawy skrzyni, lecz kiedy słyszeli hasło typu to carisma msx lub skrzynia jb3252 każdy odmawiał, nawet człowiek pracujący na co dzień w serwisie mitsubishi, a po pracy u znajomego, nie podjął wyzwania, ręce mi opadały, jakich mamy mechaników, po raz kolejny, zadałem pytanie, o jakiegoś ogarniętego mechanika z łodzi i okolic, lecz nikt nic nie odpisał. Więc nic mi nie zostało, jak sprzedaż auta w stanie jakim się znajdował lub wycieczka do serwisu, wybrałem drugą opcje, serwis renault, właśnie tak, nie mitsubishi, sprostał zadaniu, trwało to niecałe dwa tygodnie od dostarczenia im skrzyni, koszt pełnej naprawy, gwarancja marne 6 m-c plus faktura 2642 zł. Tyle zapłaciłem za naprawę skrzyni w carismie msx. Cena adekwatna co do auta ? Moim zdaniem nie, jest zbyt duża, może ktoś powie, dało by to radę zrobić taniej, może i tak, ale ja zrobiłem co mogłem i innego wyjścia nie miałem. Z małych ciekawostek mogę napisać iż sprzęgło od colta gti 140 KM pasuje do MITSUBISHI CARISMA MSX ;) Jeśli ktoś nie wierzy, zapraszam do zgierza. kolejna ciekawa sprawa, do skrzyni wchodzi pełne 3,1 litra oleju, dali byście że aż tak dużo ? Mnie to zaskoczyło. Poniżej dodam raptem trzy fotki, pęknięte łożysko wałka i nieco zużyta łapę sprzęgła, foto relacji z przebiegu serwisu w renault nie posiadam.
zaraz po awarii na drodze
łapa, przetarty prawy dolny róg
łożysko wałka sprzęgłowego
_________________

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 26-10-2013, 13:58   

ReaperEzg napisał/a:
mogę napisać iż sprzęgło od colta gti 140 KM pasuje do MITSUBISHI CARISMA MSX ;)


ReaperEzg napisał/a:
, cena sprzęgła w cenie promocyjnej 990 zł, zakupiłem bez wahania,


to co to za sprzegło skoro exedy czy aisin do gtika kosztuje jakies 500zł ?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 26-10-2013, 14:35   

Idąc Twoim tokiem myślenia mógłbym równie dobrze kupić sprzęgło LUK`a za 250 zl do swojego opla, bo też takie są, a mimo to kupuję sachs za 740 zl
_________________

 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 26-10-2013, 19:06   

Nic dziwnego,że serwis Renault się podjął naprawy.Skrzynia w MSX jest francuska.Tak jak licznik,dzwignie zmiany biegów ,kluczyk itd.Szkoda ,że mieszkasz daleko.Powodzenia.
_________________
161261
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-10-2013, 19:09   

ReaperEzg, to jakiej w końcu firmy kupiłes to sprzęgło?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 26-10-2013, 19:16   

ReaperEzg napisał/a:
Idąc Twoim tokiem myślenia mógłbym równie dobrze kupić sprzęgło LUK`a za 250 zl do swojego opla, bo też takie są, a mimo to kupuję sachs za 740 zl


Moim tokiem ? Exedy i Aisin to najlepsze sprzegła do GTi, wiec raczej srednio pasuje to stwierdzenie ze idac twoim tokiem etc. Ciekawi mnie po prostu jakie to sprzegło kupiłes w ,,promocji'' za 990zł :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 28-10-2013, 20:45   

ReaperEzg a kontaktowałeś się może z Japaneze w sprawie części? U niego można dostać trudno dostępne fanty. Ja kupiłem sprzęgło do mojej Cari - komplet Aisin za 600 zł (inna sprawa, że łożysko oporowe wytrzymało aż 30 tys km i powiedziało papa :doubt: ) Jaki masz kod skrzyni biegów na tabliczce znamionowej? JB3252? U mnie jest JB325. Zastanawiam się czym tak naprawdę te skrzynie się różnią... Jedno jest pewne: to francuskie badziewie nie wytrzymuje porządnych japońskich serc :mrgreen: U mnie poleciały łożyska, części + robota (rozebranie i złożenie skrzyni) 600 zł - po znajomości.
Co do oleju to wg książki wchodzi 3,4L , 0,4L mniej niż do silnika (przynajmniej u mnie) :wink: Choć w sumie jak ostatnio wymieniałem też mi weszło 3,1L. Jaki olej zalałeś?
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.