Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Gaśnie, na rozgrzanym silniku wielkie problem
Autor Wiadomość
Wojtal 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS '97 A/T
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2012, 08:18   [Cari 1.8 GDI] Gaśnie, na rozgrzanym silniku wielkie problem

Mam problem ze swoją Carismą, 97 rocznik GDI, już niedługo będzie pełnoletnia :) . Byłem już w kilku serwisach i wszyscy rozkładają ręce, namawiając mnie na rozbiórkę silnika, jak to mówią: "bo to trzeba zobaczyć od środka co się dzieje". Co się dzieje, mianowicie, jak się rozgrzeje to gaśnie, w korkach masakra. Ale co ciekawe, gaśnie na drivie albo na wstecznym, jak się stoi na światłach, bo to automat. Jak wrzucę na "luz" to silnik pracuje i nie gaśnie. Zdarza się jednak, że zgaśnie również i na luzie, ale bardzo bardzo rzadko. Gdy jest zimny, nie ma takich problemów. Jak jest rozgrzany i zgaśnie lub gdy np. zatrzymam się w sklepie, to odpalenie go ponowne graniczy z cudem. Jeśli już odpali to gaśnie co chwila, trzeba potrzymać go na gazie i odczekać chwilę aby trochę pochodził bo inaczej wrzucenie na bieg powoduje gaśnięcie, jakby się czymś dławił. Zastanawiam się czy to nie jakiś czujnik temperatury, bo gdy były mrozy to nie miałem aż takich problemów z odpalaniem na rozgrzanym silniku, właściwie zapalał bez problemów. Serwis jednak twierdzi, że to nie czujnik. Zaobserwowałem, że im cieplej tym po rozgrzaniu gorzej chodzi, drży silnik, chodzi głośniej. Drastycznie zwiększyło mi się również spalanie, nie przechodzi również w tryb ECO tak jak kiedyś, jeśli już przejdzie w tryb ECO to po kilku sekundach sam z niego wychodzi. Ja oczywiście jadę cały czas równo, nie wciskają ani nie puszczając gazu :) . Wiem, że nie powinno się sugerować odczytami z komputera jeśli chodzi o spalanie, ale kiedyś podczas równej jazdy 90km/h pokazywał nawet 3,8 l teraz pokazuje około 7l, jak wskoczy w tryb ECO to 5.5l - 6.0l. Może ktoś miał podobne problemy? Oczywiście czyszczone były wszystkie doloty, łącznie z przepustnicą, wymienione wszystkie filtry i świece. Komputer uczony na nowo obrotów, czyli wykonane wszystkie standardowe rzeczy jaki powinno się wykonać najpierw, tak mi się przynajmniej wydaje.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-03-2012, 08:34   

Jeśli chodzi o GDI to najczęściej jeśli sam nie naprawisz, to mało kto ci to naprawi lub zedrze za naprawę sporo kasy. Warto zainteresować się tym tematem gdzie opisana jest diagnostyka tego silnika i kablem do diagnostyki który kupisz za około 50zł:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
lub tym:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Tu opisane masz jak sprawdzić same błędy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.