Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka pompy a w efekcie padnięty aku
Autor Wiadomość
domel_radom 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Radom
Wysłany: 06-03-2012, 14:46   Kontrolka pompy a w efekcie padnięty aku

Witajcie.

Na starcie napiszę, że posiadam Carismę GDI 99r. po lifcie.

W sobotę jechałem na trasie Radom - Warszawa, w połowie trasy zapaliła mi się żółta kontrolka pompy (chyba) i samochód przestał reagować na pedał gazu. Stanąłem, odpaliłem ponownie i wtedy zaczął "mulić". Na piątce i gazie w podłodze wyciągał max. 90km/h.

Stanąłem na znajomej stacji benzynowej, dopytywałem z 10minut o pracującego mechanika w okolicy i po tym czasie i ponownym odpaleniu problem wydawałoby się, że zniknął. Do Warszawy dojechałem już spokojnie a samochód pracował jak zazwyczaj.

Zaparkowałem go w sobotę i od tego czasu to wczorajszego wieczoru (poniedziałek) nie dotykałem się do niego. Wczoraj przekręcając kluczyk w stacyjce brakowało standardowego dźwięku z centralnego zamka. W samochodzie padł akumulator, kontrolki świecą ale rozrusznik nawet nie zakręcił.
Samochód na 200% nie był pozostawiony na jakichkolwiek światłach (wew. czy zew.).


I teraz do was pytanie:
- o co kaman z tą żółtą kontrolką (szwagier w Octavii miał to samo, musiał wymienić świece zapłonowe i przewody paliwowe).
- czy akumulator mógł się samoistnie rozładować przez problem z kontrolką czy nie ma to żadnego wpływu?

Dziś wtorek, do piątku mam czas żeby coś wykombinować, póki co samochód mi nie jest potrzebny ale prosiłbym o pomoc czy opłaca się kombinować coś z ładowaniem akumulatora czy to wygląda na poważniejszy problem?

Pozdr.!
DOMEL
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-03-2012, 15:07   

zbieg okokiczności i padaka przepustnicy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-03-2012, 15:33   

Kontrolka ta zapala się jak zaistnieje jakaś awaria w silniku. Komputer zapisuje wtedy w swojej pamięci błędy które można sprawdzić i dowiedzieć się co spowodowało problem. Można to zrobić podłączając auto pod komputer lub sprawdzając błędy samemu sposobem na spinacz. Tu masz to opisane:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Lepszą metodą diagnostyki tego silnika jest podłączenie pod komputer. Kabel do diagnostyki tego silnika można kupić za około 50zł, tu masz o tym obszerny temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-03-2012, 16:20   

Akumulator mógł ci paść podczas jazdy, alternator go nie doładowuje. Sprawdź ładowanie prawidłowe ładowanie powinne być w granicach 14,5 +/- 0,4V
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
domel_radom 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Radom
Wysłany: 07-03-2012, 10:09   

hej, dzięki za odpowiedzi. co do alternatora, to dziwne gdyby padł. 2msc temu robiłem generalny remont samochodu i alternator był odnawiany, czyszczony.

jesli to przepustnica, to zapewne z miejsca go nie rusze.

proponujecie holowanie czy moze zamowic sobie podjazd mechanika na osiedle? ale taki tez nic nie wymieni a jedynie zdiagnozuje a mnie na koszta narazi
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-03-2012, 12:57   

Wymrugaj najpierw sobie błędy, już plecho podał Ci temat z tym jak to zrobić:

Kod:
1. zadbać aby stacyjka była wyłączona
2. podłączyć kabelek do terminalu nr. 1 na wtyku diagnostycznym, a drugi jego koniec wedle uznania do jakiejś śrubki z "masą" lub do terminalu nr. 4 który to jest terminalem "zerowym" znaczy GND ;)
3. Teraz mozna załączyć stacyjkę, aby zapaliła się kontrolka CE
4. powinna ona mrugać sobie nieregularnie powtarzającymi się cyklami, znaczy raz długie, raz krótkie mrugnięcia
5. Liczba długich mrugnięć oznacza cyfrę dziesiątek błedu, zaś licba krótkich cyfrę jedności
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.