 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kontrolka pompy a w efekcie padnięty aku |
Autor |
Wiadomość |
domel_radom
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-03-2012, 14:46 Kontrolka pompy a w efekcie padnięty aku
|
|
|
Witajcie.
Na starcie napiszę, że posiadam Carismę GDI 99r. po lifcie.
W sobotę jechałem na trasie Radom - Warszawa, w połowie trasy zapaliła mi się żółta kontrolka pompy (chyba) i samochód przestał reagować na pedał gazu. Stanąłem, odpaliłem ponownie i wtedy zaczął "mulić". Na piątce i gazie w podłodze wyciągał max. 90km/h.
Stanąłem na znajomej stacji benzynowej, dopytywałem z 10minut o pracującego mechanika w okolicy i po tym czasie i ponownym odpaleniu problem wydawałoby się, że zniknął. Do Warszawy dojechałem już spokojnie a samochód pracował jak zazwyczaj.
Zaparkowałem go w sobotę i od tego czasu to wczorajszego wieczoru (poniedziałek) nie dotykałem się do niego. Wczoraj przekręcając kluczyk w stacyjce brakowało standardowego dźwięku z centralnego zamka. W samochodzie padł akumulator, kontrolki świecą ale rozrusznik nawet nie zakręcił.
Samochód na 200% nie był pozostawiony na jakichkolwiek światłach (wew. czy zew.).
I teraz do was pytanie:
- o co kaman z tą żółtą kontrolką (szwagier w Octavii miał to samo, musiał wymienić świece zapłonowe i przewody paliwowe).
- czy akumulator mógł się samoistnie rozładować przez problem z kontrolką czy nie ma to żadnego wpływu?
Dziś wtorek, do piątku mam czas żeby coś wykombinować, póki co samochód mi nie jest potrzebny ale prosiłbym o pomoc czy opłaca się kombinować coś z ładowaniem akumulatora czy to wygląda na poważniejszy problem?
Pozdr.!
DOMEL |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-03-2012, 15:07
|
|
|
zbieg okokiczności i padaka przepustnicy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-03-2012, 15:33
|
|
|
Kontrolka ta zapala się jak zaistnieje jakaś awaria w silniku. Komputer zapisuje wtedy w swojej pamięci błędy które można sprawdzić i dowiedzieć się co spowodowało problem. Można to zrobić podłączając auto pod komputer lub sprawdzając błędy samemu sposobem na spinacz. Tu masz to opisane:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Lepszą metodą diagnostyki tego silnika jest podłączenie pod komputer. Kabel do diagnostyki tego silnika można kupić za około 50zł, tu masz o tym obszerny temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
domel_radom
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-03-2012, 10:09
|
|
|
hej, dzięki za odpowiedzi. co do alternatora, to dziwne gdyby padł. 2msc temu robiłem generalny remont samochodu i alternator był odnawiany, czyszczony.
jesli to przepustnica, to zapewne z miejsca go nie rusze.
proponujecie holowanie czy moze zamowic sobie podjazd mechanika na osiedle? ale taki tez nic nie wymieni a jedynie zdiagnozuje a mnie na koszta narazi |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-03-2012, 12:57
|
|
|
Wymrugaj najpierw sobie błędy, już plecho podał Ci temat z tym jak to zrobić:
Kod: | 1. zadbać aby stacyjka była wyłączona
2. podłączyć kabelek do terminalu nr. 1 na wtyku diagnostycznym, a drugi jego koniec wedle uznania do jakiejś śrubki z "masą" lub do terminalu nr. 4 który to jest terminalem "zerowym" znaczy GND ;)
3. Teraz mozna załączyć stacyjkę, aby zapaliła się kontrolka CE
4. powinna ona mrugać sobie nieregularnie powtarzającymi się cyklami, znaczy raz długie, raz krótkie mrugnięcia
5. Liczba długich mrugnięć oznacza cyfrę dziesiątek błedu, zaś licba krótkich cyfrę jedności |
|
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
|
|