Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Galancik nie kręki
Autor Wiadomość
zariczny 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 03-03-2012, 22:21   [E32A 1.8] Galancik nie kręki

Witam kolegów jestem tu nowy proszę o pomoc kilka dni temu wyłaczyłem silnik i na następny dzień już nie zakręcił tzn bendix łapie ale nie ma siły kręcić wymontowałem go postrawdzałem przeczyściłem na sucho kręci nawet kawałkiem stali próbowałem zatrzymać zębatkę nie dało rady jak tylko wsadzam do skrzyni znów to samo raz obruci i dętka tylko przekażniki łapią i lampki przygasają udało mi się zapalić na pych (zaciągnołem) ale co zauważyłem z silnika wydobywał się dzwięk jagby coś było lużne i dzwoniło dzwięk wydobywał się z okolic rozrusznika myślałem że może zębatka nie odpuściła i koło zamachowe kręci rozrusznikiem ale niestety to nie to jak włączałem start to słychać było jak zębatka dochodzi do koła i rzęzi pomiary wszystkie robiłem CO DZIWNE wiaromo rozruszniik dostaje napięcie stałe z aku podanie 12 V na będix powoduje że zaczyna kręcić (jestem elektrykiem więc to dla mnie logiczne) ale nawet wtedy nie ma siły zakręcić silnikiem moje pytanie może ktoś się spotkał z takim przypadkiem albo czego się czepić rozrusznika czy silnika Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-03-2012, 23:00   

wygląda raczej na padaczkę akumulatora
 
 
zariczny 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2012, 23:13   

Krzyzak napisał/a:
wygląda raczej na padaczkę akumulatora


Nie wchodzi w rachubę podłączałem półroczny mocniejszy od laguny( bo mój rzeczywiście zdechł) i to samo najbardziej zastanawia mnie ten chałas z silnika
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-03-2012, 23:20   

to może cewka nie działa? - w sensie nie wybija bendixa na koło zamachowe?
 
 
zariczny 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2012, 23:27   

Nie wszytko jest ok cewka łapie sprawdzałem miernikiem w trakcie włącznia zapłonu cewka zaciąga rdzeń wysówa zębatkę i zwiera napięcie z aku na uzwojenia wszystko jak w podręczniku tylko że nie chce zakręcić

znam zasade dziania rozrusznika wszystko tak jak na być
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-03-2012, 23:44   

niestety nic innego nie przychodzi mi do głowy
masa solidna? kable dobrze przykręcone? - domyślam się, że doskonale wiesz, jak tam płyną prądy
 
 
zariczny 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-03-2012, 08:42   

Krzyzak napisał/a:
niestety nic innego nie przychodzi mi do głowy
masa solidna? kable dobrze przykręcone? - domyślam się, że doskonale wiesz, jak tam płyną prądy


Doszedłem jednak rozrusznik sie wiesza dziwne jak wyciągnołem to kręci jak przykręciłem już nie kilkarazy potraktowałem go młotkiem i ruszył 3-4 razy zapali i znowu sie wiesza i znowu młotek i znowu 3-4 razy zakręci" rozgadałem się "
Koledzy jak dobrać właściwą urzywkę autko jest z 92r i rozrusznik ma kształt rozruszników do roczników 92-96 czy to możliwe że juz w E3 wkladali rozruszniki z E5 bo kształt na to wskazuje
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-03-2012, 08:55   

Podobnie miał kuzyn w corsie nawet w serwisie rozruszników powiedzieli, że jest ok ale bez jego rozbierania a po włożeniu do auta dalej nie kręcił. Okazało się, że poodklejały się magnesy w stojanie przez to rozrusznik nie miał właściwej mocy. Mógł też paść wirnik przez co rozrusznik też nie ma pełnej mocy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2012, 09:20   

zariczny napisał/a:
kilkarazy potraktowałem go młotkiem i ruszył
wygląda jakby szczotki się "zawieszały"
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-03-2012, 09:34   

Ciekawe jak przygasają te kontroli, jeśli delikatnie to mogą to być te szczotki ale jeśli przygasają prawie zupełnie to jednak może być coś z tego co opisałem wcześniej.
 
 
zariczny 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E32A 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-03-2012, 11:21   

plecho1 napisał/a:
Ciekawe jak przygasają te kontroli, jeśli delikatnie to mogą to być te szczotki ale jeśli przygasają prawie zupełnie to jednak może być coś z tego co opisałem wcześniej.


Centralnie gasną do zera rozbiorę go jeszcze raz ale raczej skończy się na kupnie innego za dużo roboty żeby ryzykować "albo zakręci albo nie" prawdopodobnie ten chrobot(dzwięk) o którym wcześniej pisałem to nie wracająca zębatka moze na szybko coś zle złożyłem koszt uzywki nie jest duży 100-150 zl ale cholera żeby dobrego kupić wsumie w Sz-nie jest jeden szrot i maja kilka modeli rozruszników do galanta ale najczęściej nie chcą przyjmiować zwrotów zabiorę stary i może coś dobiore teoretycznie to istotne jest mocowanie i zębatka żeby były takie same
mój rozrusznik wygląda tak
http://allegro.pl/rozrusz...2120787863.html
a dla mojego rocznika pokazują takie coś
http://allegro.pl/mitsubi...2123033639.html
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2012, 12:59   

niech ktoś odczyta nr MD z tego pierwszego
jak nie zapomnę to zrobię fotę mojego zapasowego rozrusznika - taż mam E32 :)
z pamięci, to wygląda dokładnie jak ten pierwszy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.