[Cari 1.6] Błąd 11, 41 na PLG |
Autor |
Wiadomość |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 08-03-2010, 22:23 [Cari 1.6] Błąd 11, 41 na PLG
|
|
|
Niedawno kupiłem moją cari, po około 500 kilometrach wymieniłem sonde lambda (NTK) i założyłem gaz sekwencyjny, do tej pory wszystko było ok. Po paruset kilometrach zaczęła się zapalać kontrolka CE (wymrugałem błąd 11-sonda) przy przełączaniu podczas jazdy na PB gasła, potem znów na LPG i przez jakiś czas było dobrze. Dzisiaj po przełączeniu na PB zgasła, ale po powrocie na LPG znów zaświeciła i dopiero po drugim albo trzecim razie było dobrze, ale doszedł błąd 41- wtryskiwacze. Pierwszego przeglądu po 1000km jeszcze nie było ale gazownik twierdzi co do sondy że się pod nią nie podłączali i to wina składu mieszanki. Ale to jest tylko na LPG więc chyba źle ustawił i mi kit wciska. Czy na sekwencji może się świecić CE przez sonde?? A ten błąd wtryskiwaczy to też przez gaz??? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08-03-2010, 23:02
|
|
|
emulator wtrysku??
a gaz ktorej generacji ?? |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 09-03-2010, 16:03
|
|
|
4- faza lotna |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-03-2010, 19:38
|
|
|
nie czytałem uważnie twojego postu ale dzisiaj z nudów poczytałem
1według mnie gazownik może mieć racje sonda daje do ecu że za mało tlenu a ecu próbuje to skorygować co nie daje rezultatu więc jak nic się nie zmienia to błąd nr 11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal ,( dla nie umiejących angielskiego nagrzany czujnik tlenu nie zmienia sygnału)
2 co do wtrysku to coś nie hula z eulatorem może podczas zmiany z lpg na pb |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 09-03-2010, 20:01
|
|
|
ale czy może to być wina tego że np. poprostu źle ustawił tą całą instalacje? u "konkurencji" ZAPEWNIALI mnie że Check nie bedzie się świecił. Możliwe że ten miał za mało pojęcia i nie zrobił tak jak powinien? A przy przeglądzie po pierwszym 1000 kilometrów powinni poprawić ten błąd wtryskiwaczy? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-03-2010, 21:54
|
|
|
Doczytałem że w 4 generacji ecu gazu pobierają sygnał od wtryskiwaczy benzynowych i na podstawie tego jest dobierana dawka gazu czyli ecu samochodu koryguje dawkę gazu
ale to tylko moje rozmyślenia popytaj lepiej http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=79 |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-03-2010, 07:36
|
|
|
Emulator wyryskiwaczy się kłania dla Cari jest 50 omowy (błąd wtryskiwaczy) i regulacja składu mieszanki ( sonda lambda) - to wina gaziarza na 98 % nie daj się łatwo wypchać za drzwi |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-03-2010, 18:00
|
|
|
Dzieki ale jeszcze jedna sprawa troche nie na temat. Do przełączenia na LPG musi być 35^C. Z kąt komputer gazu bierze tą informacje? podłączony jest gdzie trzeba czy instalują odpowiedni czujnik? bo jak odpale samochód i stoi na biegu jałowym to przełącza się chwile po tym jak wskazówka temperatury zacznie się podnosić, ale jak odrazu jade około 90-100 km/h to przełączy się dopiero jak wskazówka jest na 100% ponad 70^C, koło 80-90. Więc z kąt jest ta informacja o temperaturze??? I czy płyn żeby chodził przez parownik musi chodzić w całym obiegu jak termostat puści na chłodnicę? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 10-03-2010, 18:31
|
|
|
powinien mieć własny czujnik np w parowniku,
co do parownika wpina się go w mniejszy obieg czyli zazwyczaj w przewody do nagrzewnicy |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-03-2010, 20:43
|
|
|
czyli jeśli przełącza się przy tak wysokiej temperaturze (a twierdzą że 35^C) to najprawdopodobniej coś ucieka tak? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 10-03-2010, 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-03-2010, 21:27
|
|
|
W reduktorze/parowniku jest zazwyczaj czujnik temperatury gazu i jeśli gaz uzyskuje zadaną temperaturę to komputer przełącza na zasilanie gazem. Co chciałbyś żeby Ci uciekało ?? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 11-03-2010, 12:49
|
|
|
M@teusz607, cos masz nie tak, chodzi mi o to, ze na postoju przelaczy Ci szybko i jak ruszysz to trwa to dluzej.
Moze byc wina gdzies we wpieciu w uklad chlodzenia-chyba, ze podczas jazdy bardzo chlodzi parownik itp
M@teusz607 napisał/a: | jak odpale samochód i stoi na biegu jałowym to przełącza się chwile po tym jak wskazówka temperatury zacznie się podnosić |
Tutaj masz ok- mi tez jak drgnie to sie przełączy (mam 30°C). |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 11-03-2010, 15:45
|
|
|
Co chciałbym żeby uciekało?? Fakt głupote napisałem....
uruchomie silnik to pompa chodzi non stop więc czy cały czas gania płyn chłodniczy przez parownik??? jeśli tak to CHYBA powinien się dużo wcześniej przełączyć niż termostat puści wodę na chłodnice. Możliwe że do tego stopnia się machneli że w złe miejsce wpieli obieg przez parownik? |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 10-03-2012, 13:18
|
|
|
drd1812 napisał/a: | Emulator wyryskiwaczy się kłania dla Cari jest 50 omowy (błąd wtryskiwaczy) i regulacja składu mieszanki ( sonda lambda) - to wina gaziarza na 98 % nie daj się łatwo wypchać za drzwi |
Mam te błędy, czyli 11 i 41. Auto jeździ normalnie, nawet mało pali.
Gaziarz mówi, że wtryski mam 15 omowe i nie było potrzeby zakładania emulatora.. czy jakoś tak. CE się zapala podczas bardzo spokojnej jazdy, najczęściej przy małym obciążeniu silnika, np z górki. Po wdepnięciu gazu w podłogę, po kilku sekundach przestaje świecić. Czasem pomaga też przełączenie na benzynę. Co o tym myślisz? |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-03-2012, 13:30
|
|
|
- zbyt uboga mieszanka na LPG (na małych obrotach)
- przełączenie na benzynę włącza normalny tryb pracy auta i komputer "kasuje" lampkę CE (błąd zapamiętuje) |
|
|
|
 |
|