Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Błąd 11, 41 na PLG
Autor Wiadomość
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 08-03-2010, 22:23   [Cari 1.6] Błąd 11, 41 na PLG

Niedawno kupiłem moją cari, po około 500 kilometrach wymieniłem sonde lambda (NTK) i założyłem gaz sekwencyjny, do tej pory wszystko było ok. Po paruset kilometrach zaczęła się zapalać kontrolka CE (wymrugałem błąd 11-sonda) przy przełączaniu podczas jazdy na PB gasła, potem znów na LPG i przez jakiś czas było dobrze. Dzisiaj po przełączeniu na PB zgasła, ale po powrocie na LPG znów zaświeciła i dopiero po drugim albo trzecim razie było dobrze, ale doszedł błąd 41- wtryskiwacze. Pierwszego przeglądu po 1000km jeszcze nie było ale gazownik twierdzi co do sondy że się pod nią nie podłączali i to wina składu mieszanki. Ale to jest tylko na LPG więc chyba źle ustawił i mi kit wciska. Czy na sekwencji może się świecić CE przez sonde?? A ten błąd wtryskiwaczy to też przez gaz???
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-03-2010, 23:02   

emulator wtrysku??
a gaz ktorej generacji ??
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 09-03-2010, 16:03   

4- faza lotna
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-03-2010, 19:38   

nie czytałem uważnie twojego postu ale dzisiaj z nudów poczytałem

1według mnie gazownik może mieć racje sonda daje do ecu że za mało tlenu a ecu próbuje to skorygować co nie daje rezultatu więc jak nic się nie zmienia to błąd nr 11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal ,( dla nie umiejących angielskiego nagrzany czujnik tlenu nie zmienia sygnału)
2 co do wtrysku to coś nie hula z eulatorem może podczas zmiany z lpg na pb
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 09-03-2010, 20:01   

ale czy może to być wina tego że np. poprostu źle ustawił tą całą instalacje? u "konkurencji" ZAPEWNIALI mnie że Check nie bedzie się świecił. Możliwe że ten miał za mało pojęcia i nie zrobił tak jak powinien? A przy przeglądzie po pierwszym 1000 kilometrów powinni poprawić ten błąd wtryskiwaczy?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-03-2010, 21:54   

Doczytałem że w 4 generacji ecu gazu pobierają sygnał od wtryskiwaczy benzynowych i na podstawie tego jest dobierana dawka gazu czyli ecu samochodu koryguje dawkę gazu

ale to tylko moje rozmyślenia popytaj lepiej http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=79
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-03-2010, 07:36   

Emulator wyryskiwaczy się kłania dla Cari jest 50 omowy (błąd wtryskiwaczy) i regulacja składu mieszanki ( sonda lambda) - to wina gaziarza na 98 % nie daj się łatwo wypchać za drzwi ;)
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-03-2010, 18:00   

Dzieki ale jeszcze jedna sprawa troche nie na temat. Do przełączenia na LPG musi być 35^C. Z kąt komputer gazu bierze tą informacje? podłączony jest gdzie trzeba czy instalują odpowiedni czujnik? bo jak odpale samochód i stoi na biegu jałowym to przełącza się chwile po tym jak wskazówka temperatury zacznie się podnosić, ale jak odrazu jade około 90-100 km/h to przełączy się dopiero jak wskazówka jest na 100% ponad 70^C, koło 80-90. Więc z kąt jest ta informacja o temperaturze??? I czy płyn żeby chodził przez parownik musi chodzić w całym obiegu jak termostat puści na chłodnicę?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-03-2010, 18:31   

powinien mieć własny czujnik np w parowniku,
co do parownika wpina się go w mniejszy obieg czyli zazwyczaj w przewody do nagrzewnicy
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-03-2010, 20:43   

czyli jeśli przełącza się przy tak wysokiej temperaturze (a twierdzą że 35^C) to najprawdopodobniej coś ucieka tak?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 10-03-2010, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-03-2010, 21:27   

W reduktorze/parowniku jest zazwyczaj czujnik temperatury gazu i jeśli gaz uzyskuje zadaną temperaturę to komputer przełącza na zasilanie gazem. Co chciałbyś żeby Ci uciekało ??
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-03-2010, 12:49   

M@teusz607, cos masz nie tak, chodzi mi o to, ze na postoju przelaczy Ci szybko i jak ruszysz to trwa to dluzej.
Moze byc wina gdzies we wpieciu w uklad chlodzenia-chyba, ze podczas jazdy bardzo chlodzi parownik itp :?:

M@teusz607 napisał/a:
jak odpale samochód i stoi na biegu jałowym to przełącza się chwile po tym jak wskazówka temperatury zacznie się podnosić


Tutaj masz ok- mi tez jak drgnie to sie przełączy (mam 30°C).
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 11-03-2010, 15:45   

Co chciałbym żeby uciekało?? Fakt głupote napisałem....
uruchomie silnik to pompa chodzi non stop więc czy cały czas gania płyn chłodniczy przez parownik??? jeśli tak to CHYBA powinien się dużo wcześniej przełączyć niż termostat puści wodę na chłodnice. Możliwe że do tego stopnia się machneli że w złe miejsce wpieli obieg przez parownik?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 10-03-2012, 13:18   

drd1812 napisał/a:
Emulator wyryskiwaczy się kłania dla Cari jest 50 omowy (błąd wtryskiwaczy) i regulacja składu mieszanki ( sonda lambda) - to wina gaziarza na 98 % nie daj się łatwo wypchać za drzwi ;)


Mam te błędy, czyli 11 i 41. Auto jeździ normalnie, nawet mało pali. :)
Gaziarz mówi, że wtryski mam 15 omowe i nie było potrzeby zakładania emulatora.. czy jakoś tak. CE się zapala podczas bardzo spokojnej jazdy, najczęściej przy małym obciążeniu silnika, np z górki. Po wdepnięciu gazu w podłogę, po kilku sekundach przestaje świecić. Czasem pomaga też przełączenie na benzynę. Co o tym myślisz?
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-03-2012, 13:30   

- zbyt uboga mieszanka na LPG (na małych obrotach)
- przełączenie na benzynę włącza normalny tryb pracy auta i komputer "kasuje" lampkę CE (błąd zapamiętuje)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.