 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma TD] brak mocy ?? dziwny problem. |
Autor |
Wiadomość |
biedrzyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 04-05-2012, 09:53 [Carisma TD] brak mocy ?? dziwny problem.
|
|
|
Witam Państwa !
Auto zapala ładnie, równo pracuje, fakt na jałowym biegu często ma obroty ok. 1200 - 1100 także odrobinę za dużo.
Otóz mam taki problem, ze nie ma mocy. Więcej jak 120 km/h nie rozpędzi niestety. Lda czyszczony, EGR tez, świece dobre, intercooler wlasnie czyściłem.Wtryski regenerowane przed zimą, Sprawdzałem błędy i wyszło :
12- dźwignia przestawiacza potencjometru
15- napięcie akumulatora
17-czujnik ruchu iglicy
18-czujnik prędkosci jazdy
34-czujnik temperatury powietrza zasycanego
51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku ) ( mam nowy, takze dziala na pewno )
45,53,54-przekaźnik świec żarowych
Dodam jeszcze , że raz nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności carisma zassala "chrzczonej ropy" otóż, miało to byc sprawdzone źródlo, okazalo sie ze gosc dolał wody, carisma zgasła, wypompowalem z baku wodę, zalalem ON , odpalila, chwilę że tak powiem brzydko popracowala, ale po chwili wrócilo wszystko do normy, po tym fakcie zauwazylem spadek mocy . Warto dodac, ze przed tym zalaniem wodą Carisma byla w "troszkę" lepszej kondycji, ale to nadal nie to samo ... bo turbo raz się załączało , raz nie . Przepraszam za chaos, ale jak cos mi do głowy przychodzi to po prostu dodaje to do postu, czym więcej info - łatwiej zdiagnozować ! Filtry wymienilem po tym zalaniu wodą, wtryski regenerowane były wcześniej . Około 7 miesięcy temu.
Sprawdzałem napięcie na świecach , na jednej 11,1 a na pozostalych 11,4 . Wyczytałem ze ma wynosić 11 ? Ale równo 11? czy nie mniej niż 11. ?
Mozecie mi pomóc? nie wiem gdzie szukać pomocy, autem nie da się jeździć ... jedyny plus to spalanie : 5,3 l / 100 ( autentycznie ) ... !!
34 - rozumiem ze wchodzi w grę tylko wymiana , jak sprawdzić czy w ogóle działa ??
jeszcze jedno, wyczytałem ze sprawdzic turbinę można poprzez wkręcenie do 4 tys obr i ściśnięcię węża od IC , powinien się napompowac, u mnie niby tak jest ale bardzo slabo sie pompuje, jak domowym sposobem sprawdzic turbo ??
Odkręciłem katalizator, przejechalem się nie widać różnicy w mocy, także to nie wina katalizatora.Wiecie co mnie ciekawi? Ze auto nie dymi, kiedys po przekroczeniu 2 tys zostawiala czarną chmure za soba, a teraz zero dymu. Wydech przepuszcza, takze dolot zapchany?
Myślę, że czujnik położenia iglicy i czujnik temp powietrza zasysanego tutaj sa przyczyna braku mocy, ale czekam na Wasze opinie !
pozdrawiam |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 04-05-2012, 10:40
|
|
|
Po co zakładasz kilka takich samych tematów? Niepotrzebnie tylko zaśmiecasz forum. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 04-05-2012, 11:56
|
|
|
Witam,
pomimo tego, że czyściłeś LDA obstawiałbym zacięty kołeczek w tym zaworze, przez tą wodę mógł się trochę zapiec, albo pompa się już kończy. |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
biedrzyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 04-05-2012, 12:42
|
|
|
a powiedz Ty mi domowym sposobem mozna sprawdzic , czy pompa jest dobra ?
[ Dodano: 04-05-2012, 12:48 ]
barthez2183 napisał/a: | Po co zakładasz kilka takich samych tematów? Niepotrzebnie tylko zaśmiecasz forum. |
a to wszystko wina błędu, nie chcial się coś wcz założyc temat, kliknąłem pare razy a tu proszę, już poprawilem, |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 05-05-2012, 10:17
|
|
|
Jeśli turbo ci nie działa to normalną rzeczą będzie że auto nie będzie miało mocy. Będzie się zachowywało jak jednostka wolnossąca albo jeszcze gorzej. Żeby sprawdzić turbo to trzeba właśnie zrobić to co ty wcześniej opisałeś (zaciśnięcie przewodu od IC). A podczas jazdy powinno być słychać charakterystyczny gwizd po przekroczeniu bodajże 2200 obr/min. Jeśli tego nie ma to turbo nie działa. Ale też nie tak do końca ponieważ jak nie będziesz miał szczelnego dolotu to turbo też nie będzie działało optymalnie. Proponuję sprawdzić szczelność dolotu a nawet jego ewentualne rozebranie i przemycie bo może być w środku usyfione przez olej. Jeśli jednak okaże się że wszystko działa to wtedy sprawdziłbym ten zawór o którym pisze gitarr, |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
biedrzyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 05-05-2012, 10:32
|
|
|
Proszę Ciebie dolot jest szczelny, biorę się za czyszczenie takze dam znac. Wąż od IC niestety się nie napełnia powietrzem, ale żadnego świstu turbiny nie słychać. Wlaśnie przyszedł mi czujnik powietrza zasysanego, bo komputer wykazal błąd, czy to cos da - opiszę jak sprawdzę. Póki co dziękuję za odp
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
biedrzyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 05-05-2012, 10:56
|
|
|
Jaro a powiedz Ty mi jeszcze gdzie znajduje sie :
17-czujnik ruchu iglicy we wtrysku sterującym ?? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
|
|