Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Coś "rzęzi" w silniku (video)
Autor Wiadomość
pyzas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V Glxi 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2012, 21:39   [CA4A 1.6] Coś "rzęzi" w silniku (video)

Witam i do rzeczy:

Colt CA0 1,6 16v z 1993 roku

Zwracam się z gorącą prośbą do użytkowników forum o obejrzenie tego video i wydanie opinii:

http://www.youtube.com/wa...vwHKmUcxY-V6dQ=

Rzężenie słychać gdzieś od 2,5 tys obr wzwyż i narasta przy odpuszczaniu gazu
Ten przeraźliwy hałas moim zdaniem wydobywa sie z eci multi.
Zawory regulowane na bieżąco (ostatnia regulacja w zeszłym tygodniu)
Hałas jest na gazie jak i na benzynie

z góry dziekuje i czekam na opinie i rady


Pyzas
Ostatnio zmieniony przez karolgt 17-05-2012, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 13-03-2012, 13:00   

No coś Ci się rozsypało :wink:
Czy dźwięk się zmienia jak wcisniesz sprzęgło?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-03-2012, 13:21   

A zaczęło rzęzić po regulacji zaworów, czy działo się to też wcześniej?
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 13-03-2012, 15:37   

A odłącz kostkę od przepustnicy tę od strony ściany grodziowej i napisz czy dalej się tak dzieje ?
 
 
pyzas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V Glxi 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-03-2012, 21:43   

mkm napisał/a:
No coś Ci się rozsypało :wink:
Czy dźwięk się zmienia jak wcisniesz sprzęgło?


wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia:(

[ Dodano: 13-03-2012, 21:44 ]
plecho1 napisał/a:
A zaczęło rzęzić po regulacji zaworów, czy działo się to też wcześniej?



działo się tak wczesniej, regulacja zaworów miała to przerwać, a tu zonk:(

[ Dodano: 13-03-2012, 21:48 ]
maro275 napisał/a:
A odłącz kostkę od przepustnicy tę od strony ściany grodziowej i napisz czy dalej się tak dzieje ?



to sprawdzę rano, teraz idę do pracy:(

p.s dzisiaj byłem u siódmego mechanika (tak, siódmego) podobno szef wszystkich mechaników i powiedział mi, że winą tego "hałasu" są panewki główne i serce do wymiany:(

p.s2 czekam na potwierdzenie, bo jak kostka od przepustnicy nic nie zmieni, to będę szukał serca

p.s3 szpec od swapów bedzie poszukiwany, jakies propozycje?

pzdr
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 13-03-2012, 23:40   

No ale mówiłeś, że dźwięk wychodzi z przepustnicy to jakie panewki ? Ten szef to byle kołek pewnie i powiedział tak specjalnie, żeby zarobić na Tobie, nie opieraj się na opinii jednego, co gadali inni mechanicy ? Hmm tak mi się wydaje, że gdyby dzwoniły panewki to silnik nie powinien mieć mocy takiej... może się mylę to mnie poprawcie. Silnik ma moc ? żwawo się zbiera?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2012, 06:55   

Aby wyeliminować bądź potwierdzić panewki zmierz ciśnienie oleju manometrem u jakiegoś mechanika. Zresztą przy takiej awarii pewnie świeciła by się kontrolka oleju na wolnych obrotach.
 
 
pyzas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V Glxi 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-03-2012, 20:25   

maro275 napisał/a:
No ale mówiłeś, że dźwięk wychodzi z przepustnicy to jakie panewki ? Ten szef to byle kołek pewnie i powiedział tak specjalnie, żeby zarobić na Tobie, nie opieraj się na opinii jednego, co gadali inni mechanicy ? Hmm tak mi się wydaje, że gdyby dzwoniły panewki to silnik nie powinien mieć mocy takiej... może się mylę to mnie poprawcie. Silnik ma moc ? żwawo się zbiera?


Dzisiaj kolega powiedział, że się zbiera, ale ważne jest to co poniżej:)

Powiem krótko:

Po odpięciu wtyczki od filtra hałas ustaje:)))))))))))))))

I co dalej z tym fantem?

Maro275 to mistrz:)

[ Dodano: 14-03-2012, 21:57 ]
plecho1 napisał/a:
Aby wyeliminować bądź potwierdzić panewki zmierz ciśnienie oleju manometrem u jakiegoś mechanika. Zresztą przy takiej awarii pewnie świeciła by się kontrolka oleju na wolnych obrotach.


a jaki jest zakres ciśnienia oleju? Kontrolnie bym sprawdził:)
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 15-03-2012, 01:00   

Cieszę się, że pomogłem :D :) Hmmm mi przyszło to do głowy, żeby odłączyć, bo u mnie znowuż na zimnym silniku zanim zapalę silnik słychać jak coś się kręci w dolocie, jak zapalę cisza jest, jest to nie zawsze, ale zdarza się, jeżdżę z tym odkąd mam auto - ponad 2 lata i śmiga :P
A to coś to silnik krokowy chyba ;p

Koszt będzie na pewno mniejszy niż jak byś miał serducho wymieniać tak jak Ci prezes mechaników zalecił :P
 
 
pyzas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V Glxi 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-03-2012, 05:30   

maro275 napisał/a:
Cieszę się, że pomogłem :D :) Hmmm mi przyszło to do głowy, żeby odłączyć, bo u mnie znowuż na zimnym silniku zanim zapalę silnik słychać jak coś się kręci w dolocie, jak zapalę cisza jest, jest to nie zawsze, ale zdarza się, jeżdżę z tym odkąd mam auto - ponad 2 lata i śmiga :P
A to coś to silnik krokowy chyba ;p

Koszt będzie na pewno mniejszy niż jak byś miał serducho wymieniać tak jak Ci prezes mechaników zalecił :P


Tylko teraz tak:

Wtyczka podpięta jest do przepływomierza, który daje cynk ECU o składzie mieszanki (myśle tu o spalaniu stukowym) i teraz mam zagwozdke: Czy to sam przepływomierz padł? Czy ECU? a może to włąsnie krokowy, choc on sam odpowiada za wolne obroty (tak mi sie wydaje)

Co o tym myslisz?

update!

przepływomierz sprawny (podmieniłem i nadal to samo)
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 23-03-2012, 09:12   

to może coś w ECU ? sprawdź kondensatory może?
 
 
pyzas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V Glxi 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-04-2012, 17:48   

Na "dzień dobry" nowe video z harców silnika, zapraszam do projekcji:

1. zabawa z przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=CdoGtC7aIMI

2. sytuacja słuchowa we wnętrzu samochodu, wersja z podłączonym przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=boDEA8Aoef0 (dać głośniej)

3. sytuacja słuchowa we wnętrzu samochodu, wersja z odłączonym przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=b30gcpC5DYo (dać głośniej)

p.s czujniki sterujące sprawdzone przez elektryka i podobno sprawne
podmienione ECU z lancera, choć z nieco innym numerem seryjnym i dalej to samo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.