[Cari 1.8 GDI] Włacza sie check engine i wzrasta spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Dorotka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: z domu
|
Wysłany: 15-03-2012, 14:22 [Cari 1.8 GDI] Włacza sie check engine i wzrasta spalanie
|
|
|
Witam, carisma przy predkosci 140km\h pokazywala spalanie na poziomie 7,5l, w pewnym momencie zamrugała kontrolka check engine, autem szarplo 2 razy jak by paliwa zabraklo albo brak iskry i auto znowu jechalo normalnie a spalanie na komputerze przy tej samej predkosci wzroslo do 9l. Czy ktos moze wiedziec czego to moze byc wina? Pozdrawiam |
_________________ Dorcia |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-03-2012, 14:31
|
|
|
Który rocznik auta ? Trzeba sprawdzić co to za błąd wyskoczył, wtedy będzie można dalej działać. Do rocznika 2000 włącznie można bardzo prosto samemu sprawdzić kod błędu. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 15-03-2012, 14:33
|
|
|
Witaj,
najlepiej byłoby odczytać kody błędów.
U mnie przy podobnej sytuacji, problemem był immobiliser przy kierownicy.
Można rozkręcić obudowę kolumny kierownicy, zobaczyć gdzie biegną kabelki
od cewki immobilisera w stacyjce, poprawić najbliższą na tym kabelku złączkę.
Ja podginałem piny w gnieździe tej złączki.
Jak to nie pomoże to do sprawdzenia przekaźniki od pompy paliwa i immo.
W kanale środkowym, za i pod radiem. Odkręcić bok panela środkowego
od strony pasażera. 2 szare przekaźniki, rozebrac je sprawdzić styki, przeczyścić,
lub wymienić.
Ale zacząć najlepiej od kodów błędów, bo to tylko może być mój przypadek.
Pozdrawiam
Woxy |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Dorotka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: z domu
|
Wysłany: 15-03-2012, 15:19
|
|
|
Rocznik auta to 98rok. Wymrugalo mi blad 54 czyli immobilizer, pisalem o tym w poscie, ktory jest kilka tematow nizej. Dzisaj sprawdze to co mowisz woxy. Pozdrawiam |
_________________ Dorcia |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 20-03-2012, 13:29
|
|
|
No i jak tam temat?
Rozwiązany już? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Dorotka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: z domu
|
Wysłany: 22-03-2012, 13:43
|
|
|
Dalej nie z racji ze nie ma czasu narazie na naprawe auta, pompka paliwa w baku dziala dobrze, filtr paliwa w komorze silnika wymieniony, lecz nadal dawka paliwa jest zla auto odpala z trudem po 3-4 razie chwile chodzi i gasnie, jak chce sie dodac gazu to odrazu gasnie, nagar na swiecach robi sie po 3 odpaleniach wiec mieszanka paliwowo powietrzna jest zla, obawiamy sie ze siadla pompa cisnienia, i czy napiecie na wolnych obrotach na niej powinno skakac od 2,2 do -2,8 ? Dodam ze powrot paliwa do baku jest. Mechanicy nie chca podjac sie naprawy.
edit. komputer pokazuje blad 56 czyli pompe cisnienia paliwa |
_________________ Dorcia |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-03-2012, 14:03
|
|
|
Jeśli chodzi o pompę WC to przeczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Jest tam praktycznie wszystko o niej. W pierwszym poście jest tabelka i według niej takie napięcie jak podajesz, to: 3.1 - 4.3 MPa, czyli strasznie mało. Ogólnie po pierwsze czy masz dostęp do EvoScana ? Bez niego to trzeba będzie się bawić z miernikiem.
Według mnie możesz pobawić się regulatorem na pompie. Koledzy z podanego przeze mnie tematu wykręcali i wkręcali śrubkę od regulatora, później ustawiali mniej więcej w takiej pozycji, jakiej była. Następnie robili korekcie aż doszli do odpowiedniego napięcia/ciśnienia. Dodatkowo wymień też ten malutki filterek, który jest przy pompie.
Ogólnie ja się w to nie bawiłem, bo nie miałem potrzeby. Ale myślę, że warto spróbować. Jak nie pomoże to:
- trzeba sprawdzić ciśnienie przed pompą WC, czyli po stronie niskiego ciśnienia
- jak będzie ok, to najprawdopodobniej pozostaje wymiana pompy. Można jeszcze spróbować lekko wyrównać papierem ściernym sam regulator - też jest opisane w tamtym temacie. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 22-03-2012, 14:38 [Cari 1.8 GDI]
|
|
|
U mnie problem był z odpalaniem za 2-3 razem na zimnym silniku, w ASO powiedzieli "znamy temat" poprawili złączkę przy kierownicy krawatką. Niestety na długo nie wystarczyło. Okazało się, że pompka w baku daje tylko 1.5Bar czy jakoś tak a powinna około 5. Wymieniłem i przeszło.
Potem miałem przeboje właśnie z immobiliserem, gaśnięciem, ale to tak jak pisałem, temat był od cewki immo. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Dorotka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: z domu
|
Wysłany: 22-03-2012, 14:41
|
|
|
Dzieki, dostepu do evoscana nie posiadam, ale sprawdze tak jak pisza tam, lecz odkrecalem przy pompie wc ten wezyk gdzie niby jest najwazniejszy filterek i tam nic nie ma. Sproboje pokrecic sruba od regulatora. Jesli to nic nie da moge byc tez winne wtryskiwacze? Mysle ze pompa nc jest dobra bo paliwo podaje i jest powrot paliwa do baku. Czy cyganie przepustnicy jest normalne? Dodam ze jak auto dlugo sie krecilo to strzelalo samym powietrzem w wydech. Zdazalo sie tez ze auto odpalilo i chodzilo z 5 minut i gaslo, znowu odpalilo gdy wlaczyla sie klima gaslo, tak samo z dodawaniem gazu raz weszla do 1500obr. i gasla a przewaznie nawet sie obroty nie podniosly tylko gasla. |
_________________ Dorcia |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-03-2012, 14:47
|
|
|
Wiesz, 3.2 MPa na pompie WC to jest naprawdę niskie ciśnienie i wtedy auto może gasnąć. Nominalnie powinno być 5,0 MPa +- 0,2 MPa. Także jak widzisz jest bardzo duża różnica. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Dorotka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: z domu
|
Wysłany: 23-03-2012, 20:16
|
|
|
Rozebrana pompa WC wyczyszczona, spolerowane blaszki, zlozona wyregulowane cisneinie na 3,2 volta silniczek chodzi cichutko i rowniutko zero mulenia i pelna moc, po przejechaniu 20 km objawy powrocily.. czyzby pompa WC do wymiany jednak? |
_________________ Dorcia |
|
|
|
 |
pawlo
Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 40 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 25-03-2012, 23:03 Spalanie
|
|
|
Mam pytanie
Ile zrobicie na pełnym baku kilometrów? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dorotka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: z domu
|
Wysłany: 26-03-2012, 11:45
|
|
|
trasa 1800km na 2 pelnych bakach. auto wrocilo do prawie normy, swiruje teraz gdy sie nagrzeje i np. dojezdza sie do skrzyzowania to potrafi zgasnac i odpali albo odrazu albo trzeba poczekac z 5 minut, wczoraj nie chciala odpalic, ale na lince zostala pociagnieta i odpalila. Strasznie kaprysna ta carisma ;/ |
_________________ Dorcia |
|
|
|
 |
|