Pilot Centralnego zamka - uniwersalny sterownik |
Autor |
Wiadomość |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 11:24 Pilot Centralnego zamka - uniwersalny sterownik
|
|
|
witajcie,
Kupiłem już sterownik + 2 piloty i kompletnie nie wiem gdzie toto podpiąć. ( centralny mam z kluczyka jedynie )
myślałem o wpięciu się w siłownik klapy bagażnika ze względu na dostęp.
ale teraz myślę że może gdzieś pod stacyjką w okolicach wpustów kabli drzwiowych ..
czy ma ktoś z was doświadczenie w tym temacie ?
Elektronikiem nie jestem - lutownice mam.. i podstawową wiedzę na temat do czego służy rezystor czy kondensator czy dioda .. podejrzewam że mamy tu do czynienia ze sterowaniem masą.. i plan mam taki ..
1) dostać się do sterownika tylnej klapy
2) wyposażyć się w próbnik z żaróweczką
3) wpiąć się jedną stroną do masy
4) wkłuwać się w przewody siłownika aż znajdę kabel gdzie wkłuty się zamek zamknie
5) analogicznie jak wyżej - aż się otworzy
czy dobrze kombinuje ?
mam tam też wpięcie w migacze, ale nie potrzebuję choć fajnie by było .. mam też diodę na
kabelku w tym sterowniku - stąd chyba wystarczy ...
liczę na Wasze sugestie - i czy czegoś tym co chcę zrobić nie spalę... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:48
|
|
|
Musisz się podłączyć pod oba przewody sterujące, jeden zamykający a drugi otwierający, wychodzące albo z siłownika (jeśli jest typu Master z pięcioma przewodami), lub z jakiegoś osobnego przełącznika zamontowanego np. przy bębenku w klamce (powinny do niego dochodzić 3 przewody) albo pod jakiś wewnętrzny przełącznik do zamykania i otwierania centralnego z kabiny (też powinny do niego dochodzić 3 przewody). Podałem chyba wszystkie możliwe przewody bo nie wiem do końca jak to jest w tym aucie rozwiązane. Dodatkowo musisz podłączyć zasilanie sterownika i ewentualną sygnalizację kierunkami pod dwa przewody zasilające biegnące do prawych i lewych lamp kierunkowskazów.
Jeśli to sterownik uniwersalny to na początku musisz go skonfigurować na sterowanie masą. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:12
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Musisz się podłączyć pod oba przewody sterujące, jeden zamykający a drugi otwierający, wychodzące albo z siłownika (jeśli jest typu Master z pięcioma przewodami), lub z jakiegoś osobnego przełącznika zamontowanego np. przy bębenku w klamce (powinny do niego dochodzić 3 przewody) albo pod jakiś wewnętrzny przełącznik do zamykania i otwierania centralnego z kabiny (też powinny do niego dochodzić 3 przewody). Podałem chyba wszystkie możliwe przewody bo nie wiem do końca jak to jest w tym aucie rozwiązane. Dodatkowo musisz podłączyć zasilanie sterownika i ewentualną sygnalizację kierunkami pod dwa przewody zasilające biegnące do prawych i lewych lamp kierunkowskazów.
Jeśli to sterownik uniwersalny to na początku musisz go skonfigurować na sterowanie masą. |
no właśnie znalazłem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8722
dziękuję Ci !
tak z bębna zamka mam 3 przewody - tam sobie pomyślałem ze będzie najprościej ..
ale jak znalazłem już ten temat ... to mi się zachciało pod stacyjką - blisko przewody migaczy ( awaryjnych ) |
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 21-11-2014, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:17
|
|
|
Nie ma za co. We wszystkich Miśkach jak i w wielu innych autach jest podobnie, ważne tylko aby wiedzieć gdzie i jak szukać odpowiednich przewodów. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:20
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Nie ma za co. We wszystkich Miśkach jak i w wielu innych autach jest podobnie, ważne tylko aby wiedzieć gdzie i jak szukać odpowiednich przewodów. |
właśnei napsiałeś słowo klucz "wiedzieć jak szukać" - ale czytam czytam czytam ... nie mam pytań już więcej bo jeszcze czytam
dziękuję !
taką bzdurkę kupiłem - http://allegro.pl/sterown...4792729648.html w sobotę ma być PLUS 10 - więc ... będę się bawił.. ( brak garażu = pogoda to ważny czynnik w decyzyjności ) - skonfigurowałem - czyli parę kabelków razem pozwieranych - piny niepotrzebne ładnie wyjąłem zE wtyczki... wsio ustawiłem pod sterowanie masą właśnie. Prąd sobie znajdę .. masa wiadomo .. i tak na prawdę muszę tylko znaleźć przewody odpowiadające za zamykanie i otwieranie .. wiem że wszystkie 3 przekaźniki sterowane są 2 kabelkami ... mam to na schemacie..
https://www.dropbox.com/s...5cznik.jpg?dl=0 |
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 21-11-2014, 13:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:29
|
|
|
Podczas otwierania na jednym z przewodów sterujących pojawi się masa a podczas zamykania na drugim. Jest najczęściej tak, że do takiego przełącznika sterującego dochodzą 3 przewody, jeden to masa i ten przełącznik w odpowiedniej pozycji np. klucza w zamku, złącza tę masę raz z jednym a raz z drugim sterującym. Jeśli siłownik jest pięcioprzewodowy, to dwa przewody, najczęściej są grubsze, to przewody zasilające i one Cie nie obchodzą a trzy pozostałe to właśnie sterujące. Ja najczęściej podłączam się przy skrzynce z bezpiecznikami bo najczęściej tamtędy wszystkie potrzebne przewody. Przewodów od kiedunkowskazów najlepiej szukać probówką samochodową, na włączonym kierunkowskazie powinna oczywiście migać. Jeśli ze sterownika wychodzi jeden przewód do podłączenia pod kierunkowskazy, to należy go rozdzielić diodami prostowniczymi aby nie zmostkować obydwu stron aby nie migały razem po właczeniu któregoś z kierunkowskazów. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:33
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Podczas otwierania na jednym z przewodów sterujących pojawi się masa a podczas zamykania na drugim. Jest najczęściej tak, że do takiego przełącznika sterującego dochodzą 3 przewody, jeden to masa i ten przełącznik w odpowiedniej pozycji np. klucza w zamku, złącza tę masę raz z jednym a raz z drugim sterującym. Jeśli siłownik jest pięcioprzewodowy, to dwa przewody, najczęściej są grubsze, to przewody zasilające i one Cie nie obchodzą a trzy pozostałe to właśnie sterujące. Ja najczęściej podłączam się przy skrzynce z bezpiecznikami bo najczęściej tamtędy wszystkie potrzebne przewody. Przewodów od kiedunkowskazów najlepiej szukać probówką samochodową, na włączonym kierunkowskazie powinna oczywiście migać. Jeśli ze sterownika wychodzi jeden przewód do podłączenia pod kierunkowskazy, to należy go rozdzielić diodami prostowniczymi aby nie zmostkować obydwu stron aby nie migały razem po właczeniu któregoś z kierunkowskazów. |
rozumiem to sterowanie masą = musi po prostu odwrócić polaryzację.. tak ?
co do kabelków wychodzących z centralki tych od Migaczy - tak, są 2 - jest dioda wspólna i dalej leci to to przez bezpiecznik by się NAGO kończyć.. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:52
|
|
|
To sterownik zmienia polaryzację zasilenia siłowników czyli raz jest +a raz -na odpowiednich przewodach, tych nie bierzesz pod uwagę, podpinasz się tylko pod przewody sterujące które dają sygnał sterownikowi czy ma zamknąć czy otworzyć. A to czy sterowanie masa czy plusem czy przemiennie to tylko zależy jak został skonstruowany sterownik, u nas jest masą więc sygnał masy masz podać na odpowiedni przewód przy konkretnej czynności. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:57
|
|
|
plecho1 napisał/a: | To sterownik zmienia polaryzację zasilenia siłowników czyli raz jest +a raz -na odpowiednich przewodach, tych nie bierzesz pod uwagę, podpinasz się tylko pod przewody sterujące które dają sygnał sterownikowi czy ma zamknąć czy otworzyć. A to czy sterowanie masa czy plusem czy przemiennie to tylko zależy jak został skonstruowany sterownik, u nas jest masą więc sygnał masy masz podać na odpowiedni przewód przy konkretnej czynności. |
ok już rozumiem z tą polaryzacją.. - w sobotę zdam raport - fotki zrobię.. |
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 21-11-2014, 14:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 14:03
|
|
|
Jak nie będziesz miał zupełnej pewności czy znalazłeś odpowiednie przewody sterujące, to weź kawałek kabla z jakimś bezpiecznikiem o jakiejś małej wartości czyli mniejszy niż 5A i poprzez ten bezpiecznik dotknij do przewodów sterujących masą z karoserii. Jak popełnisz gafę, to przepali się jedynie bezpiecznik a jak trafisz, to zamek powinien się zamknąć lub otworzyć. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 14:15
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jak nie będziesz miał zupełnej pewności czy znalazłeś odpowiednie przewody sterujące, to weź kawałek kabla z jakimś bezpiecznikiem o jakiejś małej wartości czyli mniejszy niż 5A i poprzez ten bezpiecznik dotknij do przewodów sterujących masą z karoserii. Jak popełnisz gafę, to przepali się jedynie bezpiecznik a jak trafisz, to zamek powinien się zamknąć lub otworzyć. |
a to ja myślałem o żaróweczce - z żaróweczkę nie przejdzie ? - jak nie - to jasne że zrobię jak piszesz.. najmniejszy bezpiecznik i po sprawie .. bo z żarówką pomyślałem "najwyżej się zaświeci"..
[ Dodano: 21-11-2014, 14:53 ]
jak coś dla potomności - schemacik
https://www.dropbox.com/s...emacik.jpg?dl=0
czyli wg mojego NIE WIEM : c82 17 i 4 ? |
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 21-11-2014, 16:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 14:57
|
|
|
Żarówka też może być ale oczywiście podłączona do plusa i o jak najmniejszej mocy aby nie uszkodzić sterownika i aby się zapaliła w ciągu niecałej sekundy. Lepsza od żarówki była by dioda Led na 12V lub zwykła z rezystorem około 1000 omowym połączonym z diodą szeregowo. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 15:02
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Żarówka też może być ale oczywiście podłączona do plusa i o jak najmniejszej mocy aby nie uszkodzić sterownika i aby się zapaliła w ciągu niecałej sekundy. Lepsza od żarówki była by dioda Led na 12V lub zwykła z rezystorem około 1000 omowym połączonym z diodą szeregowo. |
zobacz schemacik - co sądzisz ? użyję jak radziłeś bezpiecznika najmniejszego - no żeby było bezpiecznie... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 15:07
|
|
|
Jeśli to schemacik podłączenia oryginalnego sterownika Centralnego z kluczyka, to sterowanie powinieneś podłączyć albo pod 53 i 54 lub pod 55 i 56.
17 i 4 to zasilenie siłownika i w tych przewodach pojawia się napięcie o odpowiedniej polaryzacji kiedy na styki przewodów sterujących (53 i 54 lub pod 55 i 56) podany zostanie sygnał sterujący. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 15:09
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeśli to schemacik podłączenia oryginalnego sterownika Centralnego z kluczyka, to sterowanie powinieneś podłączyć albo pod 53 i 54 lub pod 55 i 56.
17 i 4 to zasilenie siłownika i w tych przewodach pojawia się napięcie o odpowiedniej polaryzacji kiedy na styki przewodów sterujących (53 i 54 lub pod 55 i 56) podany zostanie sygnał sterujący. |
tak to oryginalny schemat pinina elektryki dot centralnego zamka
rewelka dzięki ! bardzo BARDZO Ci dziękuję ! ..... .. .
https://www.dropbox.com/s...emacik.jpg?dl=0
z serwisówki widze że to siedzi na 10A bezpieczniku - czyli pobawię się z 5A na przelotce. |
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 21-11-2014, 16:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|