 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] Wentylator Chłodnicy - nie załącza się |
Autor |
Wiadomość |
Penti
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22-09-2015, 21:28 [MSS DID] Wentylator Chłodnicy - nie załącza się
|
|
|
Witam.
Dzisiaj postanowiłem popracować nad układem chłodzenie w moim nowym samochodzie Mitsubishi Space Star 1.9 DID. Pierwszym problemem był nie działający wskaźnik cieczy chłodzącej, drugim to że poprzedni właściciel jeździł na jakiejś mieszance borygo, wody i kto wie czego jeszcze.
Po wypięciu wtyczki z czujnika koło termostatu okazało się że jeden z przewodów jest urwany, przy samej wtyczce. Udało się go połączyć i wskaźnik temperatury ożył Jeden problem z głowy.
Następnie wlałem do układu chłodzenie preparat do czyszczenia (K2). Zagrzałem silnik, schłodziłem, opróżniłem, ładny syf poleciał. Kolejnym krokiem było dwukrotne zalanie układu wodą destylowaną, aby wypłukać resztę starego płynu. Gdy już układ wydawał się w miarę czysty, zalałem nowym płynem chłodniczym. Załączyłem silnik z włączonym ogrzewaniem i wentylatorem na pierwszym biegu. I tak czekałem aż się silnik zagrzeje i załączy się wentylator.
Po około pół godziny, z otwartą maską, włączonym ogrzewaniem j.w. temperatura na wskaźniku doszła niemal do połowy i dalej nie rosła. Wentylator nie zadziałał.
Tak czekałem do około godziny. Stan taki sam, temperatura na wskaźniku nie rośnie, wentylator nie rusza.
Próbowałem różnym kombinacji: włączone/wyłączone ogrzewanie, odpowietrzanie układu (mam ułamany odpowietrznik przy górnym wężu z chłodnicy, więc rozkręcałem cybanty) złączanie/ wyłączenie silnika.
Jedyne co wzbudziło na jakieś 2 minuty wentylator, było włączenie klimatyzacji na moment.
Macie jakieś pomysły gdzie może leżeć problem i gdzie szukać przyczyny
Mam też pytanie:
- Na postoju, bez zbędnego wkręcanie silnika na obroty wskazówka temperatury do jakiego poziomu u was dochodzi (u mnie nie przekroczyła połowy skali)
- Przy jakiej pozycji wskaźnika załącza się u was wentylator??
Za każdą sugestie, poradę, pytanie będę bardzo wdzięczny |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-09-2015, 21:51
|
|
|
Wentylator chłodnicy w DID włącza się bardzo rzadko. Tym bardziej na postoju, gdy silnik chodzi na wolnych obrotach. Zobaczysz w zimie - ciężko będzie by silnik zagrzał się do normalnej temp. pracy. Po prostu diesel ma wysoką sprawność i daje stosunkowo mało ciepła.
Sądzę, że jeżeli przy włączonej klimie wentylator działa to wszystko jest OK.
Ewentualnie mógłbyś zrobić taki test drogowy - wybrać się gdzieś dalej samochodem i już z dobrze zagrzanym silnikiem podjechać dynamicznie gdzieś pod górę lub ten podjazd zrobić na niższym biegu i na stosunkowo wysokich obrotach. Następnie zatrzymać się na górze, nie wyłączać silnika i sądzę, że wtedy powinien włączyć się wentylator. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Penti
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22-09-2015, 21:56
|
|
|
JCH Dzięki wielkie za szybką odpowiedz. Jutro jeszcze spróbuje uruchomić wentylator mostkując odpowiednie styki na przekaźniku, jak zadziała to będe tak jeździć sprawdzając wentylator w korkach. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-09-2015, 14:06
|
|
|
Penti napisał/a: | Jutro jeszcze spróbuje uruchomić wentylator mostkując odpowiednie styki na przekaźniku | Wydaje mi się, że nie ma to sensu skoro wentylator działa przy włączonej klimatyzacji.... Zadziała również przy zmostkowaniu.
Pytanie jest takie czy włączy się jeżeli temp. silnika czy też cieczy w układzie osiągnie określoną graniczną wartość
Możesz jeszcze ściągnąć serwisówkę i poczytać tam czy jest jakaś procedura na sprawdzenie wentylatora |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Penti
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 23-09-2015, 16:10
|
|
|
JCH napisał/a: | Wydaje mi się, że nie ma to sensu skoro wentylator działa przy włączonej klimatyzacji.... Zadziała również przy zmostkowaniu. |
Też tak dzisiaj pomyślałem
Mam serwisówkę, ale widzę w niej innej możliwości jak zmostkowanie na przekaźnikach, może że coś pominąłem. Wieczorem jeszcze nad nią przysiąde.
Fajnie by było w jakiś sposób za symulować wzrost temp. do tej granicznej przy której musi się załączyć wentylator |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 429 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-09-2015, 17:21
|
|
|
Penti, nie przejmuj się tym wentylatorem - zainteresuj się wtedy, gdy wskazówka pójdzie trochę dalej niż połowa skali.
Spejsy mają doskonałe chłodzenie, jeżdżę swoim (benzyniakiem) trzy lata i dopiero w tym roku w sierpniu, gdy zaliczyłem w dużym mieście kilkanaście świateł, usłyszałem wentylator chłodnicy. A jakie były temperatury w sierpniu to wszyscy wiemy. |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
|
|