| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| wymiana zaworów w 1,8 Gdi? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | ps. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 21:51   wymiana zaworów w 1,8 Gdi? |   
 |  
               | 
 |  
               | Zastanawiam się nad wymianą zaworów, swoją cari zrobiłem przez przez ostatnie 8 miesięcy ponad 22 tysięce km, aktualnie ma przejechane ok 147 tyś km. Zawory cykają od czasu kiedy ją kupiłem. Olej miałem na początku Castrol 10W30 , później Mobila 5W 50, następnie Castrola 5W 30. Niby wszystko jest w porządku z autkiem - dobrze się jeździ, osiągi zadowalające ale cykające zawory mnie dobijają(wewnątrz ich nie słychać). Nie wiem też, czy i jaki wpływ stukające zawory mają na żywotność silnika. 1.Interesuje mnie czy ktoś z Was już takowe wymieniał i jakie były tego efekty.
 2.Czy na zamienniki udzielana jest gwarancja i czy jest duża różnica w ich żywotności w porównaniu z oryginałami.
 3. Koszty robocizny i zaworów.
 4. Czy warto je w opisywanym przypadku wymieniać?
 Zapraszam do wymiany doświadczeń i poglądów na w/w temat
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2007, 23:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, raczej popychaczy hydraulicznych
   
 Oj szukaj i jeszcze raz szukaj , było dużo w temacie  np.:
 http://www.mitsubishi-gra...ight=popychacze
 http://www.mitsubishi-gra...ight=popychacze
 Koszty duże lub małe (na krótko)
 U mnie stuka od 30 tysięcy ale jakoś nie mam ochoty się za to zabrać  .
 W oryginalnych częściach majątek - musisz sprawdzić czy wymiana konieczna z dźwigienkami (jak tak to ok. 400-500 sztuka (popychacz i dźwigienka) ca.ok.10000 PLN) coś tam się różniło konstrukcyjnie i trzeba komplet wymenić
 W zamienniku same popychacze po ok. 40-50 PLN X 16 = 800 PLN + robocizna .
 |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 06:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | A po nagrzaniu silnika też stukają? Bo może mylisz stuk od zaworów z odgłosem wtryskiwaczy   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ps. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 07:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po nagrzaniu również stukają, choć słabiej, najwyraźniej słychać na wolnch obrotach.  Mechanik klubowy stwierdził podczas przeglądu, że to popychacze, nie mam powodu żeby  Mu nie wierzyć . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 07:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ponowię: jesteś _PEWIEN_ że to od zaworów   
 Często cykanie wtryskiwaczy w GDI jest mylone właśnie ze stukiem zaworów lub odgłosem pracy hydrauliki kasowania luzu zaworowego i właśnie najczęściej się to dzieje na wolnych obrotach.
   
 Lekko w OT ale opowiem taką historyjkę:
 Podjeżdżam w zimie moim miśkiem do znajomego mechanika na bałak i tak postałem u niego z pół godziny na bajerce. W między czasie przyjechało kilku klientów, chwilę gadaliśmy po czym odpaliłem miska który już zdążył zmarznąć i na to oni:
 
 Pierwszy klient - panie to diesel?
 Drugi klient - panie co jemu tak zawory stukają?
 Trzeci klient bardziej kumaty - a to czasem nie wtryskiwacze?
 
 Na to mechanik: e tam, nie znacie się, to GDI - czysta benzyna z bezpośrednim wtryskiem a to co słyszycie to cykanie wtryskiwaczy i odgłos hydrauliki kasowania luzu i jak chwilę pochodzi to zobaczycie że jak się zagrzeje ciut to hydraulika ucichnie i tylko wtryski będzie słychać.
   
 Takoż im pokazałem, hydraulika ucichła i tylko wtryski cykały, przygazowałem i już nic nie cykało i tylko zdziwione gęby klientów że takie coś jak GDI istnieje
   
 Wtedy jeszcze z pół godziny bałak leciał, a co to, a jak to chodzi, a ile pali, a jaka moc, a jaki automat - goście mocno mnie wypytywali po czym mechanior podsumował że gdyby wcześniej wiedział jak ten mój automat jeździ to nie kupił by sobie A100 ,,beczki'' z bardzo dużym turbodieslem ,,w automacie''
   
 Miny jakie mieli ci klienci - zatwardziali wyznawcy niemieckiej motoryzacji dla ludu
  - warte były godzinnego bałakania na mrozie... |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ps. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 07:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mechanikiem nie jestem, więc samemu raczej nie dam rady ocenić. Poza tym z Gdi jest problem, bo nie wielu mechaników się na nim zna. Jeden "spec" już raz mi próbował tłumaczyć że "szklanki" stukają  prawił że długo "toto" nie pociągnie, od tego czasu zrobiłem kilkanaście tysiączków i "szklanki" jak stukały tak stukają, a autko pali wciąż niewiele, zbiera się jak powinno, tylko te tajemnicze stuki  ... |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 08:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szukaj jakiejś innej Cari z GDI, podnieś maskę w tamtym miśku i u siebie i porównaj odgłosy czy są takie same na zimno i na ciepło - to być może przywróci spokój twego ducha   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | turek61   Mitsumaniak
 Zgred :)
 
  
 Auto: Outlander I Turbo
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 1694
 Skąd: Szczecin/Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 10:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Pierwszy klient - panie to diesel? | 
 Ja też sie czasami zastanawiam czy to GDI czy TDI ?
 ps wyluzuj
   Póki ma moc, mało pali nie zawodzi na drodze przywyknij do tego miłego dźwięku.
 Naprawdę mało ludzi z mojego otoczenia wie co to znaczy GDI oprócz tych, których uświadomiłem
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ps. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gdybym miał tylko pewność, że na nic w sumie to nie wpływa i nic z tego powodu w trasie mi nagle nie siądzie, to spałbym spokojnie, gdyby....   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2007, 11:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ps. napisał/a: |  	  | Mechanikiem nie jestem, więc samemu raczej nie dam rady ocenić. Poza tym z Gdi jest problem, bo nie wielu mechaników się na nim zna. Jeden "spec" już raz mi próbował tłumaczyć że "szklanki" stukają  prawił że długo "toto" nie pociągnie, od tego czasu zrobiłem kilkanaście tysiączków i "szklanki" jak stukały tak stukają, a autko pali wciąż niewiele, zbiera się jak powinno, tylko te tajemnicze stuki  ... | 
 
 Szklanki potocznie nic innego niż popychacze .
 |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |