Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
POTRZEBNA PRZEPUSTNICA " NA GWAŁT" (1.8 GDI 97r.)
Autor Wiadomość
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
  Wysłany: 02-04-2012, 11:23   POTRZEBNA PRZEPUSTNICA " NA GWAŁT" (1.8 GDI 97r.)

Kochani forumowicze potrzebuje speca od przepustnicy 1.8GDI 97r do ustawienia przepustki..Ewentualnie kupie nie regulowana, z ustawieniami fabrycznymi. Fajnie by bylo rowniez pozyczyc od ktotegos z kolegow w celu sprawdzenia i ewentualnie kupna. Pilnie jej potrzebuje bo moja jest kompletnie rozregulowana (auto nie gasnie) ale spalanie jest duze, a na ssaniu ma prawie 1800 obr PROSZE O POMOC.




P.S Falują obr.(standart) i tak podczas podbijania do ok. 900 ładowanie wynosi 14.4V, natomiast kiedy spada do 400-500 obr ładowanie wynosi ok 13.4V (opis dot nagrzanego silnika) - podczas spadku napięcia przygasają światła,lekko zwalnia w tym czasie dmuchawa i spada ciśnienie w pompie WC z 5MPa na 3MPa
Rozmawiałem z Fachowcem w sprawie regulatora napięcia alternatora i powiedział że może psuć się ów regulator i po nagrzaniu zaczyna wachlować napięciem przez co mogą dziać się takie rzeczy. Zaproponował wymiane i teraz moje pytanie:
CZY FAKTYCZNIE MOŻE BYĆ PRZYCZNA W REGULATORZE ?? nadmieniam
1 przepustnica czysta (ale kompletnie rozregulowana)
2 krokowiec sprawny i czysty
3 przepływka sprawna
4 sonda sprawna
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
Ostatnio zmieniony przez taurus2 02-04-2012, 18:29, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-04-2012, 11:40   

Napisz do forumowicza Bartka lub popytaj w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 02-04-2012, 12:31   

Dzięki za odpowiedź z arenem już miałem do czynienia i żałuję tylko że Janusz mieszka tak daleko, poza tym programu już nie mam i nie pamiętam wszystkiego, ale. dzięki
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-04-2012, 13:51   

Elektroniczna czy linkowa przepustnica?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 02-04-2012, 15:06   

linkowa to jest wersja przed liftowa
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-04-2012, 20:27   

W manualu jest podobna instrukcja do tej http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 03-04-2012, 06:53   

Kiedyś się tym bawiłem ale dużo z głowy mi już wyleciało, poza tym nie mam już gdzie tego zrobić a nas dworze jest jeszcze za zimno. Czekam na dalsze proposy może znajdzie się chętny posiadacz przepustki do oddania.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-04-2012, 10:09   

Przepustnica nie musi rozwiązać Twoich problemów - już 4 razy spotkałem się z padaką komputera silnika objawiającą się wairactwem na wolnych mimo sprawnego silnika...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-04-2012, 11:27   

taurus2 napisał/a:
i spada ciśnienie w pompie WC z 5MPa na 3MPa


To ja bym obstawiał jednak problem z pompą WC niż z przepustnicą. Spadki poniżej 4.5 MPa, a już szczególnie poniżej 4 MPa oznaczają problemy z pompą. Takie spadki ciśnienia powodują właśnie falowanie obrotów.
Przeczytaj ten wątek:

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Może wystarczy "pokręcić" regulatorem.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 03-04-2012, 14:57   

Niby tak, ale dlaczego póki nie zaświecę świateł mijania obr są jak z książki ??? dochodzą światła , dmuchawa i obr falują, wyłączę wszystko i znowu bajka ?????
A przepustnica potrzebna mi do zmniejszenia spalania (rozregulowana też daje po tyłku i kieszeni)
Druga sprawa mam wrażenie że na zimnym silniku gdzieś może go hamować, dodając gazu mam skoki prędkości (minimalne, ale odczuwalne) na rozgrzanym nie ma tego problemu.
Trzecia, wiem żę autko jest wiekowe, ale moja Cari chyba zgubiła gdzieś 25 KM ???
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-04-2012, 15:19   

Co do drugiej i trzeciej sprawy to również wskazuje na pompe. Pompa nie wyrabia, nie ma właściwego ciśnienia i dlatego jest spadek mocy. Logi z EvoScana by trochę więcej pokazały.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 03-04-2012, 15:56   

a nie da się jakoś podregulować ciśnienia ??? Nie mam teraz piędzy na zakup używki (w dobrym stanie) bo koszt waha się 450 - 800 zł
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-04-2012, 16:09   

Gdzieś na forum czytałem, że starsze wersje pomp dało się naprawić poprzez wypolerowanie jakichś zaworów. Czasem dużo pomaga wymiana filtrów które siedzą w samej pompie, można je kupić za około 20zł w ASO. Należało by też sprawdzić wydajność pompy w baku. W ogóle najlepiej podłączyć auto pod komputer i dokładnie sprawdzić co jest nie tak.
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 03-04-2012, 18:09   

Niby tak, gościu z serwisu Mitsu, który wykonuje fuchy w domowym warsztacie może mi zrobić komputerowy przegląd auta (ma kompa do japońców - servisówke) koszt 250 - 300 zł i ewentualnie sprawdzić przyczynę, ale ja też sklaniam sie ku pompie, więc płacić tyle za to co już wiadomo - taki nietakt.

MOŻE JEST W OBRĘBIE JAKIŚ MITSUMANIAK (sosnowiec, dąbrowa, będzin, katowice i okolice) KTÓRY ZNA SIĘ NA RZECZY MA TROCHĘ WOLNEGO CZASU I BUŁBY MI W STANIE POMÓC ???? (nie za darmo rzecz jasna)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-04-2012, 18:28   

taurus2 napisał/a:
a nie da się jakoś podregulować ciśnienia ???


Podałem Ci temat do przeczytania, bodajże na stronie 3 lub 4 jest trochę o regulacji. Tylko ja mimo wszystko najpierw wolałbym zbadać auto EvoScanem, zobaczyć jak zachowuje się ciśnienie na postoju, jak podczas ostrzejszej jazdy.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.