 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Owczar 11-04-2012, 00:12 |
Spadek Mocy |
Autor |
Wiadomość |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2008, 17:03 Spadek Mocy
|
|
|
Witam. Od jakiegos czasu mam problemik z galancikiem ... przy wolny ruszaniu np 1 czy dwojce i trzymaniu pedalu gazu na tej samej wysokosci czuc przy okolo 2500 obrotow spadek mocy ... takze czasami czuc ze gal wogole mocy nie ma, zbiera sie na dwojce jak na 4. Wiecie moze w czym moze lezec problem ? filtry wymieniane byly jakies 2000mil temu + olej. CE sie nie pali, ale czy mozliwe jest ze CE sie nei pali a bledy sa ? |
|
|
|
 |
q67
Mitsumaniak

Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 106 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-12-2008, 18:23
|
|
|
Spójrz w ten temat , mam bardzo podobne objawy i podejrzewam aktuanie przeplywomierz . jutro dzieki uprzejmosci znajomego zamienimy sie na chwile na przeplywki i moze bedzie problem rozwiazany
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30114
Ps. Widze że jestes z Galway . Mieszkalem tam rok czasu . Sympatyczne miasteczko. Pozdro |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2008, 15:33
|
|
|
zapodaj info potem czy pomoglo
EDIT: robiac rundke okolo 65km, (polowa w jedna polowa w druga strone) czulem ze auto odzylo mialo kopa jak na poczatku ale tak jest co jakis czas, raz muli raz chodzi normalnie (tankuje zawsze na tej samej stacji) |
|
|
|
 |
q67
Mitsumaniak

Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 106 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-12-2008, 13:24
|
|
|
Przekladka przeplywomierza niepomogla , narazie musze wymienic rozdzad bo juz na niego pora i wtedy zobacze czy dalej bedzie źle. jesli chodzi o chwilowe poprawy to i umnie tez jakby delikatnie sie poprawilo ale itak niejest to co powinno byc |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-03-2012, 22:55 Spadek Mocy tak jak by miał humory...
|
|
|
Chciałem odświeżyć temat gdyż od 2008 roku na pewno się coś pozmieniało i ludzie są mądrzejsi o te kilka lat. Z autem nic się nie dzieje generalnie nie przerywa czasem tylko przy niskich obrotach na gazie szarpnie ale bardzo rzadko. Denerwuje mnie jednak inna rzecz mianowicie mój gal nie zawsze tak samo przyspiesza, już opisuje. Jednego razu wsiadam odpalam i auto samo wyrywa się do jazdy, bardzo szybko wkręca się na obroty, naprawdę sam jestem w szoku jak wszystko płynnie i sprawnie chodzi. zostawiam auto na noc, rano odpalam i auto już nie jest tak żwawe i szybkie jak było dzień wcześniej, temperatura otoczenia podobna wilgotność też, paliwo to same raczej staram się tankować na jednej stacji. Dodam również że odczuć to można bardzo dobrze na pedale gazu - podczas przyspieszania gdy auto zamula pedał gazu nie stawia oporu tak jak stawia go gdy jest ,,normalnie" bardziej czuje się wtedy auto, wiadomo że już więcej nie ma sensu wciskać bo i tak szybciej nie będzie. Gdy jest zamulony - wciskam pedał gazu - muli, odpuszcze mu trochę gazu na 1sek i wcisnę ponownie i jest znaczna poprawa ale tylko na chwilę. Miałem podobne objawy w colcie cj0. Może ktoś miał podobne objawy i się z tym uporał?? tak jak by miał humory... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-03-2012, 23:18
|
|
|
TPS i przepustnica do sprawdzenia. Polecam podmianę.
Jeśli to nie pomoże to podpięcie pod komputer i zebranie logów. Wtedy można przeprowadzić analizę. Najlepiej logi gdy jest dobrze i gdy jest źle. |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-04-2012, 19:04 Spadek Mocy
|
|
|
na stronie Nasze Miśki wrzuciłem wykres z hamowni. Jest w nim ewidentne przerywanie z niskich obrotów, co to może być?? Co do wcześniejszego problemu (jednego razu muł drugiego wszystko ok) to po lewej stronie patrząc na silnik jest przykręcona masa, która za dobrze nie stykała do blachy i przez to miałem awarie kierunku lecz po rozłożeniu kostki i porządnym przeczyszczeniu wszystkiego problem z ,,lekkim gazem" zanikł (jak i z kierunkiem). Od 3 dni auto za każdym razem tak samo przyspiesza. Dziwna sprawa. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 05-04-2012, 20:32
|
|
|
pod warunkiem ze ktos wymieni jak piszesz całosc, i jak ktos pujdzie na to ze pozyczy całosc, i pod warunkiem ze ktos wie mniejwiecej co robi, jak nie to bedzie chciał kupić jak najtaniej wiec kupi sam tps a wtedy to juz go troszke skrobnie, jak sie cos komus doradza to sie uprzedza o konsekwencjach, i trzeba miec pewnosc ze to akurat jest ta czesc uszkodzona , a nie odrazu wymieniac wszystko po kolei |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 05-04-2012, 20:43
|
|
|
waldi-1,
1. wymieniajac całość (przepustnica + tps) nic nie ryzykujesz
w CJ-tce wymieniłem przepustnice na taką z 2.0 nie mając o tym żadnego pojęcia
pod warunkiem, że się nie odkręci TPSu
2. waldi-1 napisał/a: | jak nie to bedzie chciał kupić jak najtaniej wiec kupi sam tps a wtedy to juz go troszke skrobnie, |
sam TPS na allegro to 100-150 zł
kompletna przepustnica z TPSem - 80-100 zł
paradoks
3. waldi-1 napisał/a: | trzeba miec pewnosc ze to akurat jest ta czesc uszkodzona , a nie odrazu wymieniac wszystko po kolei |
podmienianie po kolei różnych elementów to jest dobra metoda w celu znalezienia gdzie jest problem
a tak, żeby nie było OT, to TPS, jeśli byłby źle ustawiony lub uszkodzony - powinien wywalać błąd
przemulek, jakbyś szukał przepustnicy albo TPSu, to szukaj też od Colta CJ4A, czyli z silnikiem 1.6
[ Dodano: 05-04-2012, 20:45 ]
a owczar może mieć strszał w "10" z TPSem
właśnie w CJ-tce miałem problemy na niskich obrotach, + wywalało CE na niskich obrotach
i okazało się, że TPS ciachnięty
wymieniłem na TPS od Gala 2.0, ten sam numer OE |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 05-04-2012, 20:47
|
|
|
sam TPS na allegro to 100-150 zł
kompletna przepustnica z TPSem - 80-100 zł
paradoks
moze 150 zeta to dla ciebie jest paradoks, ale dla niego to moze juz być duzo pieniedzy, poza tym jesli kupi a okaze sie ze nie to jest przyczyna to dalej bedzie kupował i wymieniał az sie nazbiera niezła sumka, dopiero wtedy sie wymienia jak sie ma 100 % pewnosci ze to akutar ta czesc jest uszkodzona |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-04-2012, 23:25
|
|
|
waldi-1, skończ zanim ja zacznę, bo przy 9rb nie będziesz mógł już niczego napisać.
przemulek napisał/a: | Dodam również że odczuć to można bardzo dobrze na pedale gazu - podczas przyspieszania gdy auto zamula pedał gazu nie stawia oporu tak jak stawia go gdy jest ,,normalnie" bardziej czuje się wtedy auto, wiadomo że już więcej nie ma sensu wciskać bo i tak szybciej nie będzie. Gdy jest zamulony - wciskam pedał gazu - muli, odpuszcze mu trochę gazu na 1sek i wcisnę ponownie i jest znaczna poprawa ale tylko na chwilę. |
Wszystko wskazuje na uszkodzenia TPS, ale ECU jeszcze nie widzi nic poza normą. Nie wykazuje błędów to jak chcesz inaczej sprawdzić co mu dolega? Albo metoda prób i błędów, albo logi. Jak myślisz, co łatwiej zrobić przełożyć przepustnicę od kogoś znajomego lub umówić się ze sprzedawcą, że w razie czego można oddać, czy kupić kabelek elm327 lub evoscan i w 3 minuty zamienić się w diagnostę, który czyta logi i na tej podstawie diagnozuje usterkę?
Mało, który diagnosta potrafi coś takiego, a co ma powiedzieć zwykły użytkownik auta?
Przekładka przepustnicy to około godziny maks. Można też pomierzyć TPS-a jest na to instrukcja, ale nie każdy ma zaplecze i wiedzę.
przemulek, jeśli czujesz się na siłach, to jest na forum opisane jak pomierzyć przepustnicę. Tyle, że jeśli w danej chwili będzie ok to nic nie wykaże. Możliwe, że w przepustnicy jest luz, który powoduje przekoszenie, a to powoduje opór i rozjazd ścieżek w TPS. Na odległość można wróżyć... |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 06-04-2012, 00:10
|
|
|
przemulek, idź za rada Owczara. Ja dodatkowo polecam kupić kabelek do Galanta za 27zł
http://allegro.pl/interfe...2242043184.html
Łatwo sczytać parametry. Łatwiej też ją ustawić niż multimetrem (jeżeli będzie taka potrzeba). |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|
|