Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Owczar
11-04-2012, 00:12
Spadek Mocy
Autor Wiadomość
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 17:03   Spadek Mocy

Witam. Od jakiegos czasu mam problemik z galancikiem ... przy wolny ruszaniu np 1 czy dwojce i trzymaniu pedalu gazu na tej samej wysokosci czuc przy okolo 2500 obrotow spadek mocy ... takze czasami czuc ze gal wogole mocy nie ma, zbiera sie na dwojce jak na 4. Wiecie moze w czym moze lezec problem ? filtry wymieniane byly jakies 2000mil temu + olej. CE sie nie pali, ale czy mozliwe jest ze CE sie nei pali a bledy sa ?
 
 
q67 
Mitsumaniak


Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-12-2008, 18:23   

Spójrz w ten temat , mam bardzo podobne objawy i podejrzewam aktuanie przeplywomierz . jutro dzieki uprzejmosci znajomego zamienimy sie na chwile na przeplywki i moze bedzie problem rozwiazany :)

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30114

Ps. Widze że jestes z Galway . Mieszkalem tam rok czasu . Sympatyczne miasteczko. Pozdro
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2008, 15:33   

zapodaj info potem czy pomoglo :)

EDIT: robiac rundke okolo 65km, (polowa w jedna polowa w druga strone) czulem ze auto odzylo mialo kopa jak na poczatku ale tak jest co jakis czas, raz muli raz chodzi normalnie (tankuje zawsze na tej samej stacji)
 
 
q67 
Mitsumaniak


Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-12-2008, 13:24   

Przekladka przeplywomierza niepomogla , narazie musze wymienic rozdzad bo juz na niego pora i wtedy zobacze czy dalej bedzie źle. jesli chodzi o chwilowe poprawy to i umnie tez jakby delikatnie sie poprawilo ale itak niejest to co powinno byc :(
 
 
Przemulek 
Forumowicz


Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 72
Skąd: Łódź
  Wysłany: 30-03-2012, 22:55   Spadek Mocy tak jak by miał humory...

Chciałem odświeżyć temat gdyż od 2008 roku na pewno się coś pozmieniało i ludzie są mądrzejsi o te kilka lat. Z autem nic się nie dzieje generalnie nie przerywa czasem tylko przy niskich obrotach na gazie szarpnie ale bardzo rzadko. Denerwuje mnie jednak inna rzecz mianowicie mój gal nie zawsze tak samo przyspiesza, już opisuje. Jednego razu wsiadam odpalam i auto samo wyrywa się do jazdy, bardzo szybko wkręca się na obroty, naprawdę sam jestem w szoku jak wszystko płynnie i sprawnie chodzi. zostawiam auto na noc, rano odpalam i auto już nie jest tak żwawe i szybkie jak było dzień wcześniej, temperatura otoczenia podobna wilgotność też, paliwo to same raczej staram się tankować na jednej stacji. Dodam również że odczuć to można bardzo dobrze na pedale gazu - podczas przyspieszania gdy auto zamula pedał gazu nie stawia oporu tak jak stawia go gdy jest ,,normalnie" bardziej czuje się wtedy auto, wiadomo że już więcej nie ma sensu wciskać bo i tak szybciej nie będzie. Gdy jest zamulony - wciskam pedał gazu - muli, odpuszcze mu trochę gazu na 1sek i wcisnę ponownie i jest znaczna poprawa ale tylko na chwilę. Miałem podobne objawy w colcie cj0. Może ktoś miał podobne objawy i się z tym uporał?? tak jak by miał humory...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2012, 23:18   

TPS i przepustnica do sprawdzenia. Polecam podmianę.

Jeśli to nie pomoże to podpięcie pod komputer i zebranie logów. Wtedy można przeprowadzić analizę. Najlepiej logi gdy jest dobrze i gdy jest źle.
 
 
Przemulek 
Forumowicz


Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-04-2012, 19:04   Spadek Mocy

na stronie Nasze Miśki wrzuciłem wykres z hamowni. Jest w nim ewidentne przerywanie z niskich obrotów, co to może być?? Co do wcześniejszego problemu (jednego razu muł drugiego wszystko ok) to po lewej stronie patrząc na silnik jest przykręcona masa, która za dobrze nie stykała do blachy i przez to miałem awarie kierunku lecz po rozłożeniu kostki i porządnym przeczyszczeniu wszystkiego problem z ,,lekkim gazem" zanikł (jak i z kierunkiem). Od 3 dni auto za każdym razem tak samo przyspiesza. Dziwna sprawa.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 05-04-2012, 19:38   

tps , tak sobie niemozna wymienic, tak od innego przełozysz i myslisz ze bedzie wszystko ok ?
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-04-2012, 19:59   

waldi-1, jeśli przełożysz tps cały razem z przepustnicą, z auta, gdzie działa, to TAK - będzie ok, nie myśle, a wiem
nie musisz mieć kompa do tego
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 05-04-2012, 20:32   

pod warunkiem ze ktos wymieni jak piszesz całosc, i jak ktos pujdzie na to ze pozyczy całosc, i pod warunkiem ze ktos wie mniejwiecej co robi, jak nie to bedzie chciał kupić jak najtaniej wiec kupi sam tps a wtedy to juz go troszke skrobnie, jak sie cos komus doradza to sie uprzedza o konsekwencjach, i trzeba miec pewnosc ze to akurat jest ta czesc uszkodzona , a nie odrazu wymieniac wszystko po kolei
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-04-2012, 20:43   

waldi-1,

1. wymieniajac całość (przepustnica + tps) nic nie ryzykujesz
w CJ-tce wymieniłem przepustnice na taką z 2.0 nie mając o tym żadnego pojęcia
pod warunkiem, że się nie odkręci TPSu

2.
waldi-1 napisał/a:
jak nie to bedzie chciał kupić jak najtaniej wiec kupi sam tps a wtedy to juz go troszke skrobnie,


sam TPS na allegro to 100-150 zł
kompletna przepustnica z TPSem - 80-100 zł

paradoks

3.
waldi-1 napisał/a:
trzeba miec pewnosc ze to akurat jest ta czesc uszkodzona , a nie odrazu wymieniac wszystko po kolei


podmienianie po kolei różnych elementów to jest dobra metoda w celu znalezienia gdzie jest problem



a tak, żeby nie było OT, to TPS, jeśli byłby źle ustawiony lub uszkodzony - powinien wywalać błąd

przemulek, jakbyś szukał przepustnicy albo TPSu, to szukaj też od Colta CJ4A, czyli z silnikiem 1.6

[ Dodano: 05-04-2012, 20:45 ]
a owczar może mieć strszał w "10" z TPSem
właśnie w CJ-tce miałem problemy na niskich obrotach, + wywalało CE na niskich obrotach
i okazało się, że TPS ciachnięty
wymieniłem na TPS od Gala 2.0, ten sam numer OE
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 05-04-2012, 20:47   

sam TPS na allegro to 100-150 zł
kompletna przepustnica z TPSem - 80-100 zł

paradoks

moze 150 zeta to dla ciebie jest paradoks, ale dla niego to moze juz być duzo pieniedzy, poza tym jesli kupi a okaze sie ze nie to jest przyczyna to dalej bedzie kupował i wymieniał az sie nazbiera niezła sumka, dopiero wtedy sie wymienia jak sie ma 100 % pewnosci ze to akutar ta czesc jest uszkodzona
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-04-2012, 20:53   

waldi-1,

a kto komu każe coś kupować
podałem jedynie ceny z allegro
+ widać nie zrozumiałeś co mam na myśli

druga sprawa, to znowu zaczynasz głupią dyskusje, gdzie nie masz nic ciekawego do powiedzenia, i będziesz wszystkich pouczać
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-04-2012, 23:25   

waldi-1, skończ zanim ja zacznę, bo przy 9rb nie będziesz mógł już niczego napisać.

przemulek napisał/a:
Dodam również że odczuć to można bardzo dobrze na pedale gazu - podczas przyspieszania gdy auto zamula pedał gazu nie stawia oporu tak jak stawia go gdy jest ,,normalnie" bardziej czuje się wtedy auto, wiadomo że już więcej nie ma sensu wciskać bo i tak szybciej nie będzie. Gdy jest zamulony - wciskam pedał gazu - muli, odpuszcze mu trochę gazu na 1sek i wcisnę ponownie i jest znaczna poprawa ale tylko na chwilę.


Wszystko wskazuje na uszkodzenia TPS, ale ECU jeszcze nie widzi nic poza normą. Nie wykazuje błędów to jak chcesz inaczej sprawdzić co mu dolega? Albo metoda prób i błędów, albo logi. Jak myślisz, co łatwiej zrobić przełożyć przepustnicę od kogoś znajomego lub umówić się ze sprzedawcą, że w razie czego można oddać, czy kupić kabelek elm327 lub evoscan i w 3 minuty zamienić się w diagnostę, który czyta logi i na tej podstawie diagnozuje usterkę?

Mało, który diagnosta potrafi coś takiego, a co ma powiedzieć zwykły użytkownik auta?
Przekładka przepustnicy to około godziny maks. Można też pomierzyć TPS-a jest na to instrukcja, ale nie każdy ma zaplecze i wiedzę.
przemulek, jeśli czujesz się na siłach, to jest na forum opisane jak pomierzyć przepustnicę. Tyle, że jeśli w danej chwili będzie ok to nic nie wykaże. Możliwe, że w przepustnicy jest luz, który powoduje przekoszenie, a to powoduje opór i rozjazd ścieżek w TPS. Na odległość można wróżyć...
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-04-2012, 00:10   

przemulek, idź za rada Owczara. Ja dodatkowo polecam kupić kabelek do Galanta za 27zł
http://allegro.pl/interfe...2242043184.html
Łatwo sczytać parametry. Łatwiej też ją ustawić niż multimetrem ;) (jeżeli będzie taka potrzeba).
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.