Problem z Miśkiem |
Autor |
Wiadomość |
menchir
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-03-2012, 09:49 Problem z Miśkiem
|
|
|
Witam wszystkich,
Męczę się już ze swoim coltem pół roku. Rocznik 99, 1,3pojemnosc, 75kucy
Otóż przed zimą zaczął mi gasnąć, gubić obroty, silnik się trząsł. Gdy tylko dostawał wilgoć wariował i spalał ok 11l/100km w mieście( wcześniej 8-9 ). Wymieniłem PWN, świece, aparat zapłonowy, silniczek krokowy, filtry, wyregulowałem zawory i....przestał wariować ale zaczął mi teraz palić tyle, że na 40l przejeżdżam 320-350km...
Styl jazdy nie ma na to wpływu- jak cisnę mu lub robię eco-driving pali prawie tyle samo. Pali tyle samo czy to PB95 czy PB98- sprawdzałem na wielu stacjach. Chciałbym jeździć tym coltem a nie sprzedawać ale z takim spalaniem nie dam rady ( moje drugie auto: Galant 2,5l 160km pali mi 10-10,5l na mieście ).
Sondy lamby są ok ( ale nie mam katalizatora )- czy to może być powodem? ( diagnostyka komputerowa pokazała, że charakterystyka i parametry sond są wporządku )
Co może być powodem takie stanu rzeczy? Czyżby silnik już jest rozszczelniony i jego końcówka? ( ma 190tys km- jest suchy bez żadnych wycieków, oleju nie bierze ).
Ma ktoś jaki pomysł gdzie mam szukać i czego?
Władowałem już w niego więcej niż jest wart |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20974 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-03-2012, 10:25
|
|
|
To spalanie wzrosło ci po usunięciu kata, czy tak z dnia na dzień?
Sprawdzałeś błędy?
Sprawdzałeś podłączenie masy? |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
menchir
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-03-2012, 10:34
|
|
|
Masa ok
katalizatora nie mam od samego początku ( auto mam 4 lata )
spalanie wzrosło po wymianie w/w cześci i własnie z dnia na dzień ( wczesniej też palił więcej ale nie aż tyle -myślalem ze po wymianie czesci zniknie problem z silnikiem i spalanie się zmniejszy- nie wiem, może mechanicy coś sknocili ale dałem na sprawdzenie do innego to powiedział, że wszystko jest zrobione ok
Colcik podłączony był 3 razy do komputera ( za każdym razem na innym sprzęcie ) i nie ma żadnego błedu
najgorsze jest to, że u mnie mało kto się zna na Japońcach...zostaje mi chyba serwis mitsu w Poznaniu. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20974 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-03-2012, 10:46
|
|
|
Może zresetuj kompa (odepnij klemę na 10min), naucz obrotów i zobacz.
Chyba, że coś jest z ecu autka (wylane lub wybrzuszone kondensatory). |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
menchir
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-03-2012, 10:50
|
|
|
komp został zrestartowany i to już nie raz
jeśli chodzi o Ecu i kondensatory- przyznam się, że nie zostało to sprawdzone.
Chciałbym uzyskać jak najwięcej wskazówek to sprawdzę od razu wszystkie możliwości |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20974 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-03-2012, 10:58
|
|
|
Poczekaj trochę to lepsi fachowcy od naszych miśków się odezwią . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
menchir
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-03-2012, 11:02
|
|
|
jasne poczekam kilka dni narazie misiek stoi i nie jeździ |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-03-2012, 12:16
|
|
|
menchir napisał/a: | diagnostyka komputerowa pokazała, że charakterystyka i parametry sond są wporządku |
Czyli co pokazało Jaki program
Jak możesz to wrzuć jej pracę i będziemy eliminować po kolei.
menchir napisał/a: | nie mam katalizatora )- czy to może być powodem? |
Może, ale napisałeś, że wcześniej bez niego było ok, więc to wykluczam u Ciebie.
Bizi78 napisał/a: | wylane lub wybrzuszone kondensatory |
W CJ raczej to odpada |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
menchir
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-03-2012, 12:28
|
|
|
KaWu- jaki program diagnostyczny nie mam pojęcia ( wiem tylko ze jeden robił to nowym sprzetem Boscha-oprogramowanie z konca 2011 ), sprawdzałem w 3 rożnych warsztatach które mają w ogóle możliwość podłączenia mitsu ( więcej u mnie nie ma-nie wiedziałem, że podłączenie to aż taki problem dla miejscowych speców ). Charakterystyki też nie jestem w stanie tutaj wkleić bo jej nie mam chyba, że zrobie ponownie diagnoze i zrobię zdjęcie lub oni będą mogli mi zgrać ta charakterystykę w formie elektronicznej. W każdym bądź razie porównywali charakterystykę z parametrami jakie powinny być i wszystko w normie
wydałem już na diagnostykę kilkaset zł i jesli pojadę ją zrobić to chciałbym od razu kompleksowo załatwić temat więc zapisuje kolejne uwagi do rozpatrzenia i sprawdzenia
Każdemu za uwagi dziękuję |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 22-03-2012, 20:15
|
|
|
coś mi się nie chce wierzyć w tą diagnostykę komputerową w tych warsztatach .Do naszych roczników nie spotkałem się z oprogramowaniem komputera do diagnostyki .Posiadają tylko serwisy mitsubishi.Morze czas i pora podjechać do serwisu i zapłacić za diagnozę komputerową . |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 22-03-2012, 23:41
|
|
|
O ile się zorientowałem do tej pory, to większość problemów ze zbyt dużym spalaniem miała przyczynę w sondzie lambda, wyczytałem również że nie zawsze komp pokazuje błąd lambdy poki ta całkiem nie zdechnie, może pojść tym tropem - wymień lambde na NTK zamiast płacić kolejny raz za diagnostykę, a błędy ecu można przecież wymrugać.
A wycieku paliwa gdzieś nie masz? nie śmierdzi gdzieś spod auta Benzyną?
Jeszcze mi przyszło do głowy że wydech nieszczelny (przedmuchy, pęknięty kol. wydech.) może powodować większe spalanie. |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 23-03-2012, 22:00
|
|
|
lejące wtryski też mogą powodować takie duże spalanie , trzymające zaciski hamulcowe też , nieszczelny wydech może oszukiwać sondę
[ Dodano: 23-03-2012, 22:03 ]
może jeszcze oszukuje czujnik temperatury silnika i cały czas jeździsz na ssaniu |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
menchir
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-03-2012, 10:59
|
|
|
przepraszam, że dopiero teraz ale byłem za granicą.
co do lambdy-moj colt ma przebieg 200tys, sonda lamda z tego co sie dowiadywałem kosztuje ok 150-200zł ale są dwie lambdy- przed kat. i za...którą w razie czego lepiej wymienić? A może obie od razu?
Wycieku paliwa/oleju nie mam, silnik jest suchy.
Wydech jest cały nowy:) ( w sumie wymienione zostało w ciągu 4 lat: miska olejowa, cały wydech, chłodnica klimatyzacji bo już była dziurawa )
Jeśli chodzi o ssanie- no powiem Wam, że nie znam się ale trochę to ssanie ciągnie, moim zdaniem bierze trochę za długo i za dużo mimo iż się bardzo szybko auto rozgrzewa. Muszę o tym poczytać dokładniej |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21938 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-03-2012, 17:35
|
|
|
menchir napisał/a: | którą w razie czego lepiej wymienić? | Tą przed. Ta za katalizatorem tylko koryguje dawkę paliwa. |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 28-03-2012, 18:18
|
|
|
Cytat: | może jeszcze oszukuje czujnik temperatury silnika i cały czas jeździsz na ssaniu |
mowisz o czujniku płynu chłodzącego, a czy czujnik temp. powietrza w kolektorze ssącym też będzie miał wpływ na zwiększenie spalania jeśli fisiuje??
menchir, posprawdzaj czujniki - w serwisówce masz dokładnie opisane czym i jak i jakie mają być wartości. |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
|