Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grafitowy lancer X 1.8
Autor Wiadomość
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 27-05-2015, 16:08   Grafitowy lancer X 1.8

Trochę czasu już jestem na tym forum i trochę czasu jeżdżę Lancerem .
Postanowiłem w końcu żeby miał swój temat w Naszych Miśkach- zasłużył sobie- bezproblemowo i bezawaryjnie mnie wozi (choć przy swoim przebiegu, to chyba powinien).
Jest to Lancer Sportback 1.8 w benzynie 143 KM w wersji Inform w kolorze grafitowym.
Świadomie wybrałem tę wersję- nie wszystkie bajery z wyższych wersji były mi potrzebne, a wolałem tego doposażyć po swojemu, a i cena też grała rolę- wtedy było to 56.900 zł.
W gratisie dostał alarm, chlapacze i dywaniki oraz pełne ubezpieczenie w bardzo fajnej cenie.
Mam go od 2009 roku- kupiony nowy w salonie w Rybniku. Przejechałem nim całe 44 tys. km :wink: Udało się to bez żadnych przykrych przygód , z wyjątkiem malutkiego wgniecenia na tylnych, lewych drzwiach - ktoś za szeroko wysiadał na parkingu (ale to chyba nie do uniknięcia).
Wszystkie przeglądy miał robione w ASO w Rybniku. W związku z takim przebiegiem wymiana oleju wychodzi średnio co około 7,5 tys. km; od początku był to Shell Ultra Extra 5W30 (zwany obecnie Shell Helix Ultra ECT 5W-30). Filtry używam z Manna.
Przy przebiegu 16 tys. km został wymieniony olej w skrzyni biegów na Shell Shell Spirax GSX 75W-80 (obecnie po zmianie nazewnictwa przez Shella jest to Spirax S6 GXME 75W80). Po tej zmianie skończyły się problemy ze wstecznym biegiem- przedtem dosyć często nie wchodził za pierwszym razem.
Powoli zacząłem zmieniać co nieco w aucie :

- miesiąc po zakupie zostały zamontowane czujniki cofania z wyświetlaczem oraz dodatkowe zabezpieczenie przeciw kradzieżowe – oba w ASO
- potem alufelgi TSR model Pomona 7x16 , 7 cali szer. ET 42 (teraz na zimówki)
- nakładki na progi (wewn.)
- ochronne listwy boczne na drzwi
- owalna końcówka z nierdzewki na wydech
- dokładki do progów
- pokrywa na otwór na kubki w konsoli środkowej
- światła do jazdy dziennej- w miejsce na halogeny
- emblematy Mitsubishi Lancer na oparcia siedzeń
- przy pierwszej wymianie pł. ham. zmiana na ATE SL.6 (DOT 4, Class 6 )
- dokładka do tylnego zderzaka (ten tłumik na „wierzchu ! )- sam ją wykombinowałem z 2 przednich dokładek z Peugeota 206 ); później jeszcze raz to zmieniałem- dołożyłem dodatkowo przednią dokładkę z Seata Leona- teraz jestem w pełni zadowolony
- płyta ochronna pod silnik i skrzynię biegów
- wkładka filtra powietrza K&N
- wymiana tarczy ham. na Mikoda (nacinane i nawiercane) + klocki EBC Green Stuff
- felgi 18-stki na lato Drag DR47 18x7 ET40
- wymiana przedniego drążka stabilizatora z 20 mm na 21 mm
- wymiana sprężyn zawieszenia na Eibachy (przód -30mm, tył -25 mm), przy okazji czyszczenie i smarowanie górnych mocowań amortyzatorów + oczywiście ustawienie geometrii- nie było żadnych problemów.

Nie piszę tu o wymianie płynów czy innych tego typu czynnościach, bo to jest robione na bieżąco zgodnie z zaleceniami producenta.
Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszę później . :wink:

Akcje serwisowe : wymiana czujnika Airbagów (czy samego mocowania ?)
oraz wymiana paska wielorowkowego
W ASO zwróciłem uwagę na rozrząd- nie stwierdzili niczego niepokojącego.

Stan lakieru oceniam na b. dobry, jest oczywiście kilka naprawdę drobniutkich skaz, ale trzeba się przyjrzeć, żeby je zobaczyć. Podwozie jest w dobrym stanie- są widoczne pojedyncze, rdzawe miejsca, ale to jest tylko nalot- przy wymianie sprężyn czy geometrii nie było żadnych problemów ze śrubami, a robione to było po 6 latach.
Spalanie ? Nigdy go nie mierzyłem- jak się to mówi „na oko” w mieszanej jeździe bierze ok.
8,5 l. ale ja nie wierzę w ekologiczne bzdury – Lancer lubi wysokie obroty i trzeba z nich korzystać (oczywiście w miarę rozsądnie ! ).

Parę fotek :













Na ostatnim zdjęciu zdemontowane sprężyny i drążek stabilizatora.
Oczywiście są klubowe naklejki, oprócz tych co widać to jeszcze na przedniej i tylnej szybie - czarne.

To na razie tyle- sam nie wiem czy będzie jeszcze coś robione :roll:

Edit :
Jednak o czymś zapomniałem- nakrętki do felg te ze zdjęć są używane tylko do zimowych kół , na lato na 18-stki są czarne, kryte nakrętki, które są zarazem nakrętkami zabezpieczającymi. Jak zrobię nowe fotki (po umyciu auta ! ) na obniżonym zawieszeniu, to "cyknę" i te nakrętki.

Edit :
A co mi jeszcze chodziło po głowie, ale odpuściłem ?
np. :
http://vtech.pl/katalog/c...VEC-105kW-143KM
jednak cena 1340 zł. za te kilka koni czy Nm trochę za duża (choć być może zależy jak dla kogo), a te 230 km/h to mi nie jest potrzebne ;)

Z auta jestem bardzo zadowolony- chociaż chętnie bym go zamienił na takie :


gdyby tylko było produkowane ! A szkoda :)

Edit :
Auto umyte, więc foto na nowych sprężynach :




Nakrętki do kół i wentyle :



Odblaski na drzwiach i MM na szybie :) :


_________________

Ostatnio zmieniony przez Uwex 28-05-2015, 17:58, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 27-05-2015, 17:16   

baardzo ładnie sie prezentuje....no i fajne felgi :twisted: :twisted:

btw. co trzeba spełnic by otrzymać nakklejke mitsumaniakow??? :twisted: :twisted:
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 27-05-2015, 17:26   

vrangsinn - wystarczy zamówić i kupić w klubowym sklepiku (o ile są akurat dostępne). Przejrzyj te tematy i popytaj moderatora. :)
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20963
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-05-2015, 17:28   

vrangsinn napisał/a:
btw. co trzeba spełnic by otrzymać nakklejke mitsumaniakow??? :twisted: :twisted:

Kupić w sklepie lub na spocie u moderatora regionalnego :wink: .

Uwex, :thumbright: :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 27-05-2015, 18:30   

Bardzo ładny i słuszny kolor ;-) Zaciekawiła mnie ta dokładka do tylnego zderzaka.
_________________

 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-05-2015, 21:07   

Kuźwa, na takiego jak to kombi, jeszcze z napędem 4x4 i mocą >200KM to chętnie bym poczekał!
A lancer niczego niczego sobie :)
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 28-05-2015, 16:43   

brylekVFR napisał/a:
dokładka do tylnego zderzaka


no to działaj; jest temat o tym i tam jest napisane co i jak. :)
_________________

 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 28-05-2015, 17:59   

Po umyciu Lancera zdjęcia na nowych sprężynach + parę innych :)
_________________

 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 29-05-2015, 13:21   

Uwex napisał/a:
Po umyciu Lancera zdjęcia na nowych sprężynach + parę innych
A Ty nim w ogóle jeździsz? Zawsze wygląda jak nowy 8)
PS Świetna robota. :wink:
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-06-2015, 13:38   

Kurczę, jak fajnie popatrzeć na nowe auto. :biggrin: Ale gdybym nawet miał na takie pieniądze, to bym sobie go nie kupił, bo nie mógłbym patrzeć, jak się niszczy na dziurach i obija na parkingu. :( Takie są realia niestety.

Naklejki są :thumbup: , ale felgi mimo, że 18', wydają się małe. Nie wiem dlaczego.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-06-2015, 18:43   

A po wymianie zawieszenia i stabilizatora odczułeś jakąś różnicę w balansie przyczepności? Znaczy czy zaczęło być bardziej neutralnie czy nadal podsterownie?

Strasznie ściorały tarcze te klocki....
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 07-06-2015, 08:52   

MManiak napisał/a:
...nowe auto

to "nowe" auto ma 6 lat (a rocznikowo nawet 7) !

krzychu- najpierw klocki : wiedziałem, że ktoś napisze coś takiego :wink:
ale powodem nie są klocki, tylko to, że foty były robione zaraz po myciu
auta . Tak naprawdę tarcze są w idealnym stanie,a te smugi to nie są wżery :)
Co do prowadzenia auta- jest dobrze, ciaśniej bierze zakręty,
np. dużo lepiej jeździ mi się po rondach (a zdecydowana większość u nas to te małe)
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-06-2015, 09:06   

Czyli nie dociskałeś jeszcze do końca na zakrętach? Pytam bo w teorii wymiana na sztywniejszy stabilizator z przodu powoduje pogłębienie podsterowności.... A o ile EPS super koryguje nadsterowność to podsterowność dużo gorzej....
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2015, 10:02   

Ale wygląda jakby było nowe. To chyba dobrze. :wink: 6, czy nawet 7 lat, to nie wiele, jeśli o auto się dba, albo garażuje.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 07-06-2015, 20:13   

krzychu- nie było okazji spróbować docisnąć na zakręcie- wolałbym jednak zrobić to w bezpiecznym miejscu :wink: Jeśli będzie okazja, to oczywiście zrobię testy i napiszę.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.