 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] Kilka pytań o silnik |
Autor |
Wiadomość |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 26-04-2012, 09:59 [Cari 1.9DI-D] Kilka pytań o silnik
|
|
|
Witam
1. Od dłuższego czasu nie dają mi spokoju dziwne dźwięki pochodzące z komory silnika.
Dźwięk przypomina stukanie elektrozaworu (kto jeździł autem z instalacją LPG, ten wie). Źródłem hałasu jest na 99% jakiś zawór elektroniczny, uszkodzenie mechaniczne wykluczam.
Typowe objawy:
- stukanie występuje w pewnym zakresie obrotów - w granicach 2000-2500obr/min podczas przyspieszania, później się wyłącza;
- w pewnym zakresie obrotów przy stałej prędkości obrotowej następuje wielokrotne włączanie i wyłączanie hałasu;
- w momencie gdy mam ten hałas, silnik jakby żwawiej przyspiesza;
- przy nierozgrzanym silniku hałasy są jakby bardziej intensywne i dokuczliwe;
- dźwięk przypomina włączanie i wyłączanie elektrozaworu, trudno jest mi określić częstotliwość, ale zmienia się ona wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika, jest zbliżona do stukania jednego wytryskiwacza;
- silnik odpala i pracuje normalnie - nie ma z nim żadnych problemów;
- spalanie utrzymuje się na normalnym poziomie - nie zauważyłem żadnych zmian;
- wyłączenie zaworu turbosprężarki nie spowodowało zniknięcia problemu;
Czy ktoś miał już takie problemy?
Dodam jeszcze, że moje auto jest z roku 2002 i na liczniku ma ok. 190tys.km
Sprawy związane z olejem, filtrami czy rozrządem należy wykluczyć - wszystko było wymienione w ostatnim czasie.
2. Czy pokrywa zaworów zamontowana jest tylko na trzech śrubach? (ten klucz nazywa się chyba TORX - taka gwiazdka). Czy podczas wymiany uszczelki należy jeszcze coś demontować?
3. W jaki sposób są regulowane zawory? Co prawda nie zauważyłem jakiegoś niepokojącego hałasu, ale wolałbym sprawdzić czy nic złego tam się nie dzieje.
Dziękuję z góry za pomoc. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-04-2012, 10:54
|
|
|
1 Halas może być od luźnej śruby osłony lub latającego tłumika. Może tez wtryskiwacz
2 tak
3 regulacja zaworów polega na pomiarze szczeliny między wałkiem i szklanką (tuleja z dnem) i jezeli jest nie teges wymienia sie szklanki na odpowiedniej grubości |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 26-04-2012, 11:09
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | 1 Halas może być od luźnej śruby osłony lub latającego tłumika. Może tez wtryskiwacz |
Luźne śruby, tłumik itp rzeczy wykluczam ponieważ ten dźwięk się włącza i wyłącza...o ile można to tak nazwać.
Oprócz tego silnik pracuje inaczej wtedy, kiedy hałasuje niż w momencie, gdy jest cicho.
Jak sprawdzić wtryskiwacz? Jak ocenić, który z nich może hałasować?
pawelsonx napisał/a: | 3 regulacja zaworów polega na pomiarze szczeliny między wałkiem i szklanką (tuleja z dnem) i jezeli jest nie teges wymienia sie szklanki na odpowiedniej grubości |
Czyli tak, jak w silniku mojego starego Fiata Uno |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2012, 22:49
|
|
|
A brałeś pod uwagę koło dwumasowe? Wymieniałeś już dwumasę? |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 27-04-2012, 08:24
|
|
|
JackD napisał/a: | A brałeś pod uwagę koło dwumasowe? Wymieniałeś już dwumasę? |
Rozważałem awarię koła dwumasowego, jednak doszedłem do wniosku, że hałas na 99% pochodzi od silnika.
Nie wymieniałem koła i mam nadzieję, że nie będzie takiej konieczności |
|
|
|
 |
|
|