Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Kilka pytań o silnik
Autor Wiadomość
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 26-04-2012, 09:59   [Cari 1.9DI-D] Kilka pytań o silnik

Witam

1. Od dłuższego czasu nie dają mi spokoju dziwne dźwięki pochodzące z komory silnika.
Dźwięk przypomina stukanie elektrozaworu (kto jeździł autem z instalacją LPG, ten wie). Źródłem hałasu jest na 99% jakiś zawór elektroniczny, uszkodzenie mechaniczne wykluczam.
Typowe objawy:
- stukanie występuje w pewnym zakresie obrotów - w granicach 2000-2500obr/min podczas przyspieszania, później się wyłącza;
- w pewnym zakresie obrotów przy stałej prędkości obrotowej następuje wielokrotne włączanie i wyłączanie hałasu;
- w momencie gdy mam ten hałas, silnik jakby żwawiej przyspiesza;
- przy nierozgrzanym silniku hałasy są jakby bardziej intensywne i dokuczliwe;
- dźwięk przypomina włączanie i wyłączanie elektrozaworu, trudno jest mi określić częstotliwość, ale zmienia się ona wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika, jest zbliżona do stukania jednego wytryskiwacza;
- silnik odpala i pracuje normalnie - nie ma z nim żadnych problemów;
- spalanie utrzymuje się na normalnym poziomie - nie zauważyłem żadnych zmian;
- wyłączenie zaworu turbosprężarki nie spowodowało zniknięcia problemu;


Czy ktoś miał już takie problemy?

Dodam jeszcze, że moje auto jest z roku 2002 i na liczniku ma ok. 190tys.km
Sprawy związane z olejem, filtrami czy rozrządem należy wykluczyć - wszystko było wymienione w ostatnim czasie.


2. Czy pokrywa zaworów zamontowana jest tylko na trzech śrubach? (ten klucz nazywa się chyba TORX - taka gwiazdka). Czy podczas wymiany uszczelki należy jeszcze coś demontować?

3. W jaki sposób są regulowane zawory? Co prawda nie zauważyłem jakiegoś niepokojącego hałasu, ale wolałbym sprawdzić czy nic złego tam się nie dzieje.


Dziękuję z góry za pomoc.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 26-04-2012, 10:54   

1 Halas może być od luźnej śruby osłony lub latającego tłumika. Może tez wtryskiwacz
2 tak
3 regulacja zaworów polega na pomiarze szczeliny między wałkiem i szklanką (tuleja z dnem) i jezeli jest nie teges wymienia sie szklanki na odpowiedniej grubości
 
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 26-04-2012, 11:09   

pawelsonx napisał/a:
1 Halas może być od luźnej śruby osłony lub latającego tłumika. Może tez wtryskiwacz

Luźne śruby, tłumik itp rzeczy wykluczam ponieważ ten dźwięk się włącza i wyłącza...o ile można to tak nazwać.
Oprócz tego silnik pracuje inaczej wtedy, kiedy hałasuje niż w momencie, gdy jest cicho.

Jak sprawdzić wtryskiwacz? Jak ocenić, który z nich może hałasować?

pawelsonx napisał/a:
3 regulacja zaworów polega na pomiarze szczeliny między wałkiem i szklanką (tuleja z dnem) i jezeli jest nie teges wymienia sie szklanki na odpowiedniej grubości

Czyli tak, jak w silniku mojego starego Fiata Uno ;-)
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2012, 22:49   

A brałeś pod uwagę koło dwumasowe? Wymieniałeś już dwumasę?
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 27-04-2012, 08:24   

JackD napisał/a:
A brałeś pod uwagę koło dwumasowe? Wymieniałeś już dwumasę?

Rozważałem awarię koła dwumasowego, jednak doszedłem do wniosku, że hałas na 99% pochodzi od silnika.

Nie wymieniałem koła i mam nadzieję, że nie będzie takiej konieczności :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.