 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.6] Silnik 1.6 98 PS |
Autor |
Wiadomość |
prosty81
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 10-04-2012, 22:40 [MSS 1.6] Silnik 1.6 98 PS
|
|
|
Witam,
Zwracam się z pytanie dotyczącego silników stosowanych w MSS - przed i po lifcie. 1.3 to z pewnością silnik Mitsubishi (skrzynia też), ale czy silnik 1.6 98 PS (+skrzynia) to też jest silnik ze stajni Mitsubishi? Bo jak wiadomo silnik diesela to juz konstrukcja Renault.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 10-04-2012, 23:26
|
|
|
Skrzynia w 1.6 pochodzi z Renault. Co do silnika, to nie mam danych:), ale chyba nie... |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 415 Skąd: WPI
|
Wysłany: 11-04-2012, 12:37 Re: Silnik 1.6 98 PS
|
|
|
prosty81 napisał/a: | Witam,
Zwracam się z pytanie dotyczącego silników stosowanych w MSS - przed i po lifcie. 1.3 to z pewnością silnik Mitsubishi (skrzynia też), ale czy silnik 1.6 98 PS (+skrzynia) to też jest silnik ze stajni Mitsubishi? Bo jak wiadomo silnik diesela to juz konstrukcja Renault.
Pozdrawiam |
Benzynowe silniki w MSS 1.3 i 1.6 to pokrewne konstrukcje Mitsubishi 4G13 oraz 4G18. Natomiast w obu przypadkach skrzynie biegów są od Renault. |
|
|
|
 |
prosty81
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 11-04-2012, 21:33
|
|
|
OK, dzięki. A możecie coś dodać jeszcze na temat tych silników i skrzyń. Jak się sprawują, awarie, usterki, który lepszy pod kątem małej usterkowości itp.? |
_________________
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-04-2012, 07:53
|
|
|
Silniki raczej ok. Skrzynie z renault też sobie radzą, choć niektórzy wymieniają co 90tys. km tulejki wybieraka, ale to koszt 100-200zł. Przy 1.6 trafiaja się problemy z sondą lambda (koszt około 300-350zł), ale to, że sonda pada, nie jest winą silnika. Jeden i drugi silnik to Mitsubishi. Co do usterkowości nie mogę się dokładnie wypowiedzieć, bo mój dopiero przekroczył 90tys. i żadnych problemów z nim nie było (poza sondą) ale wiem, że na forum są osoby, które mają MSS 1.6 z przebiegami po 300-400tys., więc i skrzynia i silnik wytrzymuje. Skrzynia w 1.6 podobno identyczna z tą montowaną w Lagunie I. |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 12-04-2012, 10:19
|
|
|
Ravcio napisał w sumie wszystko . Ja dodam od siebie tylko tyle, że mój ma już blisko 160 tys. km, a jedyną usterką, była ta nieszczęsna sonda lambda .
A do skrzyni to trzeba się przyzwyczaić - jedynka ciężko wchodzi, a sam drążek działa tak, jakbyś wsadził ubijak do ciasta i mieszał, w sensie bardzo luźna jest (mi czasami zdarza się wbić 3 zamiast 5). Poza tym jest praktycznie bezawaryjna - tylko co 150 tys trzeba olej w niej wymienić . |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
prosty81
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 12-04-2012, 20:25
|
|
|
A to ciekawostka - skrzynia z 1.6 od laguny, czyli podobno ta sama co w Clio II 1.2.
W takim razie lepszą wersją będzie wersja z silniczkiem 1.3 - brak problemów z sondą.
Dzięki za rozjaśnienie widoków na MSS.
A tak na marginesie, co sądzicie o 1.8 GDI? W mojej Carismie sprawuje się w porządku. Ale moja jest ta przed liftem, 125 PS, a w MSS jest ta wersja 122 PS, czyli kilka wprowadzonych modyfikacji (brak linki gazu-gaz elektroniczny, dodatkowa sonda, chyba inne tuleje tylnego zawieszenia, etc). Ale silnik i skrzynia typowo made in Japan |
_________________
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 12-04-2012, 20:35
|
|
|
Problem z sonda polega na tym, ze mimo że uszkodzona, to swieci sie CHECK ENGINE i ewentualnie wzrasta spalanie. (mozna jeździć).
Moim zdaniem silnik 1.3 jest troche za slaby do tego auta( na forum narzekają na wysokie spalanie), poza tym 1.3 jest tylko w wersji przed liftowej.
Co do GDI to niech wypowiedzą się użytkownicy. Ja wiem też, że w MSS był zwykły 1.8 |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-04-2012, 20:56
|
|
|
Dla samego problemu sondy nie decydowałbym się chyba na 1.3 u mnie sonda padła przy przebiegu 88tys. Przy uszkodzonej sondzie rzeczywiście wzrasta spalanie, ale w mieście w trasie jest takie samo jak było przed awarią. Po awarii kupiłem uniwersalną Boscha (200zł), który padł po 3 tygodniach. Boscha oddałem na reklamację i kupiłem to co mi w końcu polecili na forum czyli Denso z oryginalną wtyczką (uniwersalne sondy montuje się do starej wtyczki poprzez przecięcie kabli i połączenie ich specjalnymi złączkami).
Poczytaj forum, jak ja kupowałem auto, to czytałem wiele opinii, że 1.3 pali podobnie do 1.6 i czasem jest za słaby. Nie chcę na silę namawiać do 1.6, więc poczytaj forum, znajdziesz wiele info.
Co do skrzyni, to jeśli to co mówisz o Clio II jest prawdą, to mogę Ci tylko powiedzieć, że wcześniej miałem Clio II 1.2 rocznik 1998, sprzedałem go jak miał przebieg prawie 200tys. (auto w rodzinie od nowości) i nigdy problemów ze skrzynią nie było. Aczkolwiek nawet jak rzeczywiście raz na 90tys. trzeba w nią zainwestować 100-200zł to raczej mały problem (choć zawsze lepiej mieć 200zł w kieszeni niż nie mieć).
Co do GDI, to myślę, że Ty jesteś w stanie więcej powiedzieć skoro taki masz w Carismie
Mając dwa auta w takim samym stanie technicznym wziąłbym 1.6, ale na różne rzeczy pewnie trafisz, więc w pierwszej kolejności kieruj się ogólnym stanem auta a nie silnikiem.
W artykule, który ukazał się w Motorze w 2010r. stwierdzili, że najlepszym wyborem będzie 1.6.
p.s. mam nieodparte wrażenie, że moja wypowiedź jest jak reklama 1.6, więc powtórzę jeszcze raz, byś poczytał forum i wyciągnął swoje wnioski, co będzie dla Ciebie najlepsze |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 12-04-2012, 21:12
|
|
|
To żeby nie było reklamy (bo też uważam, że 1.6 jest bardzo fajnym wyborem), to niech wypowiedzą się użytkownicy 1.8 GDI i 1.9 DID., albo faktycznie poczytaj na forum opinie |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 428 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 13-04-2012, 10:57
|
|
|
Witam:)
Jeżdżę swoim 1.3 dopiero 4 miesiące a nie narzekam absolutnie na silnik czy skrzynię.
Ale zanim kupiłem także buszowałem po forach, bo przymierzałem się również do 1.6
Chyba za dużo negatywów się naczytałem skoro kupiłem 1,3.
Jedno co się powtarzało to fakt, że spalanie jest niewspółmierne większe niż w 1,3 a moc prawie niezauważalnie.
Zresztą wystarczy tu rzucić okiem...
http://www.autocentrum.pl...shi/space-star/
Pozdrawiam |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
sqza
Mitsumaniak SpaceRowicz
Auto: MSS 1,3B GLX 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 105 Skąd: Rzeszów (St-ce)
|
Wysłany: 13-04-2012, 11:47
|
|
|
Ja od 1,5 posiadam MSS 1,3B 99r z silnikiem i skrzynią niema problemów. W moim egzemplarzu czasem nie trafiam w 5 bieg ale tragedii niema. Kiedyś na akcji przeglądowej w ASO stwierdzili że któreś z tulejek w skrzyni są do wstępnej wymiany ale niema się co spieszyć bo tragedii niema. Mówili, że mieli przypadki, że MSS przyjeżdżał na lawecie bo juz wogoole skrzynia stała w miejscu praktycznie ;P
Ja czuję jednak niedobór mocy w 1,3 - nie mam porównania z 1,6 ale wydaje mi się, że jednak jest to bardziej optymalny wybór przy podobnym spalaniu (u mnie na trasie super 5,5l ale w mieście szczególnie w zimie to marnie myślę że 9/10l) - a z wyprzedzaniem i przyspieszeniem szału niema.
Jeżeli chodzi o 1,3 to z tego co widziałem w ogłoszeniach to są poliftowe:) Ale jednak gdybym miał kaskę na poliftowy to jednak 1,6 - może kiedyś jakies 2004/2005 uda się kupić. Samochodzik jest rewelacyjny jak na moje potrzeby. Bagażnik niby mały a jednak po załadowaniu pod dach można spokojnie jechać na tydzień nad morze w 4 osoby dorosłe i dziecko w foteliku. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-04-2012, 14:03
|
|
|
Dodam swoje 3groszę co do MSS 1.3. Oczywiście demonem prędkości nie jest, brakuje mu z 50kM . Jestem posiadaczem od 2lat i zero problemów z silnikiem i skrzynią. Przed moim zakupem poprzedni właściciel (rodzina ) wymienił: sprzęgło, tulejki wybieraka, naprawa zacisku tylnego i silniczka wycieraczki. Ja przez dwa lata: łącznik wydechu (plecionka), przycisk podnoszenia szyby, doklejenie konektora ogrzewania szyby tylnej, żaróweczki od liczników i konsoli, uchwyt pasa kierowcy i elementy eksploatacyjne: świece, filtry, olej, paski czyli popierdółki . Jeszcze ASO za free wymieniło mi gumowe przewody hamulcowe (akcja serwisowa). W oczekiwaniu: wymiana zacisków tylnych + linek ręcznego, rozrząd, sprężyny fotela kierowcy (czekają już ponad rok), malowanie klapy i parę zaprawek i to wszystko. Jak dla mnie autko 1.3 przeważnie użytkowane po mieście sprawuję się wzorowo.
Polecam . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 15-04-2012, 20:16
|
|
|
To ja parę groszy od siebie jak brać to zdecydowanie silnik 1,6 , więcej koni spalanie takie jak w 1,3 a silnik ogólnie taki sam , a co do skrzyni to po za nazwą Renault nic wspólnego ani z clio ani z laguną , skrzynie mniej więcej przy przebiegu 200-250 tyś mają do wymiany łożyska , a jeśli się nie dogląda gum na półosiach to znacznie wcześniej , a tak ogólnie silnik 1,3 jak i 1,6 nie lubi przegrzania - efekt bierze olej |
_________________
 |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 02-05-2012, 02:50
|
|
|
futrzany napisał/a: | To ja parę groszy od siebie jak brać to zdecydowanie silnik 1,6 , więcej koni spalanie takie jak w 1,3 a silnik ogólnie taki sam , a co do skrzyni to po za nazwą Renault nic wspólnego ani z clio ani z laguną , skrzynie mniej więcej przy przebiegu 200-250 tyś mają do wymiany łożyska , a jeśli się nie dogląda gum na półosiach to znacznie wcześniej , a tak ogólnie silnik 1,3 jak i 1,6 nie lubi przegrzania - efekt bierze olej | przegrzania jak przegrzania - temperatura cieczy chlodzacej moze byc w normie, ale jak na min. kilkunastu kilometrach ktos bedzie z niego wyciskał siódme poty (niemal dosłownie) to efekt bedzie taki jak futrzany wlasnie napisał |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|