LPG-PB / MIASTO a TRASA ?????? |
Autor |
Wiadomość |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2013, 13:52 LPG-PB / MIASTO a TRASA ??????
|
|
|
Witam i kolejny raz potrzebuję wiedzy bardziej obeznanych w temacie a mianowicie Moja Misia
S ma motorek 3000 i 24zaworki problem jest tego rodzaju iż jej apetyt na LPG i PB w trakcie jazdy w tkzw trasie wynosi ok20l LPG,do przełknięcia z tytułu warunków zimy i td. Sytuacja zmienia sie diametralnie w jeździe po mieście gdzie jej APETYT potwornie rośnie 20zł 20km (LPG 1l-2,69zł tankowane zawsze Statoil) czyli wychodzi 37,20l na 100km instalecja LPG na tkzw BLOSIE .Ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem takiej różnicy między trasą a miastem ?????? |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 23-02-2013, 13:57
|
|
|
Jeżeli spalnie PB jest w normie to instalacja LPG od wystrojenia na analizatorze. Chociaż to nie jest instalacja sekwencyjna wiec tak dokładnie nie wystroisz ale na pewno będzie lepiej. Blos może też być zapchany i klapka się nie domyka lub gwizdek nie chodzi płynnie. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-02-2013, 14:01 Re: LPG-PB / MIASTO a TRASA ??????
|
|
|
batman-1 napisał/a: | Witam i kolejny raz potrzebuję wiedzy bardziej obeznanych w temacie a mianowicie Moja Misia
S ma motorek 3000 i 24zaworki problem jest tego rodzaju iż jej apetyt na LPG i PB w trakcie jazdy w tkzw trasie wynosi ok20l LPG,do przełknięcia z tytułu warunków zimy i td. Sytuacja zmienia sie diametralnie w jeździe po mieście gdzie jej APETYT potwornie rośnie 20zł 20km (LPG 1l-2,69zł tankowane zawsze Statoil) czyli wychodzi 37,20l na 100km instalecja LPG na tkzw BLOSIE .Ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem takiej różnicy między trasą a miastem ?????? |
Może trzeba zacząć od postaw tj. diagnostyki poszczególnych układów silnika?
3.0 z automatem w mieście połyka do 20 litrów LPG. W trasie osiągalne spalanie to 13-15 litrów. Manual dla porównania miasto - 14-17, trasa 11-14.
Tak czy inaczej, przyczyna najpewniej tkwi w niedomaganiu czegoś...ale bez dostarczenia informacji nikt z fusów nie wywróży i nie wskaże - padło to i to. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2013, 14:19
|
|
|
Łukasz Kable wymienione silnik pracuje równo jedynie taka wielka różnica między trasą a miastem.Było by dla mnie zrozumiałe że źle wyregulowana jeśli by ogólnie więcej paliła |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2013, 14:27
|
|
|
Łukasz, a mierzyłeś ile 95 Ci spala? Interesuje mnie zarówno A/T jak i M/T |
Ostatnio zmieniony przez mazda10000 23-02-2013, 14:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 23-02-2013, 14:28
|
|
|
ECU pokazuje jakieś błędy? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-02-2013, 14:35
|
|
|
batman-1 napisał/a: | Łukasz Kable wymienione silnik pracuje równo jedynie taka wielka różnica między trasą a miastem.Było by dla mnie zrozumiałe że źle wyregulowana jeśli by ogólnie więcej paliła |
To że równo pracuje nie oznacza że ma optymalny skład mieszanki - zepsuta sonda też może powodować że auto jest przelewane choć nie tak bardzo. To wszystko to nie jest takie czarno białe.
Kable wymienione na jakie? Czy świece są oryginalne?
Jaki styl jazdy? Czy jeździsz na zimnym silniku dużo? Czy reduktor od gazu jest sprawny - jaki ma przebieg? Może BLOS się przywiesza - to jest mechaniczne urządzenie i może zwyczajnie ulec zanieczyszczeniu.
Reasumując - na odległość dowiesz się tyle ile nam odpowiesz o samochodzie - im więcej tym więcej można wywnioskować. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 23-02-2013, 14:38
|
|
|
Z mojego doświadczenia na A/T - PB miasto 13-15 trasa 9-12. LPG miasto 15-18/20 trasa 11-13(raz miałem 11,6 cala trasa około 80km/h), mówię o sekwencji. Na początek pojechałbym na badanie spalin i sprawdził jaka jest mieszanka, czy przypadkiem nie jest 'bogato' cały czas. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 23-02-2013, 17:28
|
|
|
Cześć,
Trzeba zacząć od sprawdzenia spalania na PB jak napisał mazda10000. Dopiero po określeniu spalania na PB sprawdzaj dalej. Jeżeli na benzynie będzie w granicach podawanych przez innych to wiadomo, że instalacja LPG jest do przejrzenia. U mnie spalanie Pb (gazu nie mam) w kombi M/T trasa ok. 10 litrów, miasto od 12 do 14 litrów w zależności od stylu jazdy.
pozdrawiam |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-02-2013, 17:30
|
|
|
Nie bardzo mierzyłem bo po prostu nie mam $$$ na tankowanie zbiornika do pełna. Ale spalanie gazu mieści się w normie. Odejmij od tego ok. 20% czyli trasa 8.0-11, miasto 12-14. I będzie się zgadzać. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2013, 21:02
|
|
|
Wszystko racja panowie regulacja tylko jak by nie patrzeć to w trasie nie do końca źle wychodzi spalanie jak by była rozregulowana to w trasie też powinna ssać tu jest różnica rzędu 17litrów więcej w cyklu miejskim |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2013, 22:55
|
|
|
Nie jeździłem na gazie ale mi w trasie przy ostrym bucie ( oczywiście niemieckie autostrady, itd. ) 120-160 km/h wciąga 11,5 litra. Nie wiem co musiałbym robić żeby spaliła 20 l |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 23-02-2013, 23:08
|
|
|
Tylko, że nie znając zużycia Pb, nie jesteś w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie, które zadałeś i myślę, że my też bedziemy mieli z tym problem. Może uszkodzona jest instalacja gazowa, a może kończący się silnik, może masz pękniętą membranę w parowniku, a może sonda lambda padła i tak można w nieskończoność. Może po usunięciu usterki ustąpi różnica jak i zmniejszy się ogólne spalanie, a odpowiedź na Twoje pytanie nasunie się samoistnie. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-02-2013, 23:51
|
|
|
Zacytuje słowa znajomego co miał BLOSa - "Czego nie spali to wypuści bokiem [do atmosfery]" - coś w tym jest |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2013, 11:19
|
|
|
Łukasz biorąc pod uwagę budowę Blosa to ciekawe sformułowanie bo nie do końca wiem ,którędy to wypuszcza |
|
|
|
 |
|