[Cari 1.8 GDI] Po 5miesiącach - jak się wali, no to wszystko |
Autor |
Wiadomość |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13-04-2012, 22:14 [Cari 1.8 GDI] Po 5miesiącach - jak się wali, no to wszystko
|
|
|
Witajcie
Pozwolę się przypomnieć.
Blisko 5 miesięcy temu kupiłem Mitsu Carisme II (2000r) 1.8 GDI (pisałem o tym w którymś miejscu na forum).
Auto kupiłem z przebiegiem 180.000 od pierwszego właściciela z Niemczech (więc pewnie 80tysięcy po większych naprawach/wymianach, które 1szy właściciel zapewne zrobił przy 100tys).
Generalnie na początku z autkiem nie było żadnych problemów - bardzo polubiłem ten samochód.
Wymieniłem rozrząd, olej - łącznie w 5msc zrobiłem nim jakieś 8tys km.
Z czasem zauważyłem że jak nie był dobrze rozgrzany to potrafił zgasnąć przy staniu na światłach, ale było to bardzo sporadyczne.
Kilka dni temu nastąpił jak dla mnie szok.
Postaram się opisać wszystko dokładnie, może znajdziemy z czymś związek.
W niedziele umyłem i odkurzyłem autko.
W poniedziałek po 200km trasie, gdy parkowałem auto zapaliła się czerwona lampka SRS...
Następnego dnia gdy odpaliłem auto zauważyłem świecącą się lampkę SRS oraz brak reakcji prędkościomierza i licznika kilometrów, zarówno dziennego jak i całkowitego...
W dodatku zaczął szaleć komputerek, a dokładnie zasięg kilometrów do przejechania na paliwie które zostało w baku.
Zatankowałem auto na full i zasięg już nie szaleje, działa - wygląda na to że jest w porządku.
Pozostałe wady nie ustąpiły - nie podejmowałem przy tym żadnych akcji, dopiero teraz przy weekendzie mam czas.
Dziś gdy wracałem 200km trasę, przed każdym rondem/światłami auto gasło...
Myślę że coś na rzeczy może być z akumulatorem (wygląda na stary, jak go ładowałem po 2godzinach już był naładowany)...
Auto pali za pierwszym razem - tutaj jest super. Klakson działa, poduszki mniemam wszystkie ma.
W dodatku dziś zauważyłem że przy prawidłowym wrzuceniu i ruszaniu z pierwszego biegu, jak dodaję gazu jest taki nieprzyjemny huk jakbym w coś uderzył i lewarek wraca na środek - albo skrzynia się sypie, albo ja za słabo wrzucam biegi, ale z tym nie miałem nigdy problemu.
Bardzo proszę o odpis,
Pozdrawiam Panowie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-04-2012, 22:28
|
|
|
Opisz dokładniej czy bieg Ci wyskakuje i auto przestaje jechać czy słychać tylko puknięcie. Jeśli słychać tylko puknięcie a auto jedzie, to masz zerwaną którąś poduszkę silnika bądź skrzyni biegów. Jeśli jednak biegi wyskakują, to jest coś nie tak z samą skrzynią biegów.
Jeśli chodzi o problemy z elektryką, to na początek sprawdź jakie jest ładowanie, to pozwoli określić, czy jest wina akumulatora czy może jego połączenia z autem lub alternatora. Jeśli chodzi o te problemy z deską rozdzielczą i wyświetlaczem komputera, to albo coś nie łączy, albo ktoś coś nieudolnie majstrował przy aucie. Jeśli nie masz pojęcia o elektryce, to lepiej zaprowadź auto do elektryka. |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13-04-2012, 23:27
|
|
|
Lewarek wraca na bieg jałowy. Muszę teraz się pilnować i bardzo precyzyjnie wrzucać 1-nkę, bo uczucie jest nie przyjemne.
A co powiesz na to że auto gaśnie nawet po kilku godzinach jazdy gdy dojeżdżam do ronda/skrzyżowania? Przepustnice przeczyścić czy coś jeszcze?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2012, 23:51
|
|
|
thefirm, a nie słychać chrobotania ze skrzyni?
Przeczuwam że rozsypuje się łożysko kulkowe na wałku głównym skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 14-04-2012, 07:26
|
|
|
może synchronizator 1 biegu się uszczkodził w skrzyni ja bym stawiał na to...a co do gasniecia patrzyłeś świece??? może masz zalane gniazda i iskra zle trafia...nie szarpie Ci autem na wolniejszych obrotach lub jak dodajesz gazu??? co do elektryki nie mam zielonego pojecia.może jakieś zwarcie albo sterownik kompa. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-04-2012, 07:43
|
|
|
A czy zaświeca Ci się kontrolka silnika czy tylko SRS. Jeśli była by też kontrolka silnika, to warto auto podłączyć pod komputer oraz sprawdzić błędy. Tu masz odpowiednie tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli jednak zapala się tylko SRS, to bardziej stawiał bym na coś z elektryką. Może nie łączy jakaś masa, może któraś główna przy akumulatorze lub gdzieś w kabinie dlatego zmierz ładowanie na akumulatorze o np. na gniazdku zapalniczki.
Napisz jeszcze jak biegi wchodzą na zgaszonym silniku bo może być problem ze sprzęgłem które dobrze nie wysprzęgla i też będzie wtedy problem z wbiciem jedynki na odpalonym silniku. Może też być coś nie tak z połączeniem lewarka od biegów ze skrzynią, W GDI jest to rozwiązane za pomocą linek z którymi czasem jest jakiś problem i też biegi będą wtedy gorzej wchodzić. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-04-2012, 10:12
|
|
|
thefirm napisał/a: | W niedziele umyłem i odkurzyłem autko.
W poniedziałek po 200km trasie, gdy parkowałem auto zapaliła się czerwona lampka SRS... | zerknij na kostkę pod fotelem, możliwe, że podczas odkurzania zaczepiłeś o nią. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:02
|
|
|
Witajcie Panowie, dziękuje za odzew.
Odpowiem na pytania:
Auta nie szarpie
Nie słychać też chrobotania skrzyni (a może ja nie słyszę).
Panowie, na weekendzie będę miał czas ze znajomym który zna się na podstawach sprawdzić autko.
Jeżeli nasza inspekcja nie pomoże będę musiał oddać samochód do warsztatu :/
I tutaj kilka krótkich pytań do Was:
1. Mogłem zaczepić kostkę pod fotelem - i jeżeli tak się nawet stało to co należy zrobić żeby ją 'odczepić' Wystarczy poruszać, odpiąć wpiąć?
2. Myślę że z 5lat nie były wymieniane w nim świece, akumulator, może jakieś przewody paliwowe?
Sprawdzę ze znajomym te podzespoły.
W przypadku zakupu świec wyczytałem że do GDI idą świece NGK irydowe IZFR 6 - prawda to?
Czy przewody paliwowe warto wymienić?
3. Rozumiem że muszę przeczyścić przepustnicę - coś jeszcze?
Generalnie co polecacie sprawdzić/ew. wymienić przed oddaniem auto do warsztatu jeżeli to nie pomoże.
Pozdrawiam, dzięki Panowie. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:50
|
|
|
thefirm, świece pewnie przydałoby się wymienić, wyczyścić przepustnicę, sprawdzić filtr paliwa (w polifcie znajduje się z pompą paliwa w baku). |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 14-04-2012, 18:18
|
|
|
Panowie, więc przeczyściliśmy przepustnicę - która jak na moje oko nie była zbyt brudna. Do świec natomiast nie dobraliśmy się, bo wszystkie klucze jaki posiadał znajomy i dwóch innych nie pasowały, były zbyt szerokie i nie sięgały do świec....I tutaj pytanie do Was - jakim kluczem dobrać się w te ciasne obudowy które prowadzą do świec od góry?
Ponaglę pytanie odnośnie kabelków pod fotelem od airbag'ów - jeżeli je naruszyłem jak mogę to naprawić? Czy kasowanie błędu SRS coś pomoże? Czy poduszki będą nieaktywne, jak i nie sprawny prędkościomierz i liczniki km?
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2012, 19:24
|
|
|
thefirm napisał/a: | Ponaglę pytanie odnośnie kabelków pod fotelem od airbag'ów - jeżeli je naruszyłem jak mogę to naprawić? Czy kasowanie błędu SRS coś pomoże? |
Co do SRS to sprawdź wszystkie połączenia od poduszek w fotelach i kierownicy. Następnie trzeba skasować błąd i to tylko w jakimś serwisie
thefirm napisał/a: | Panowie, więc przeczyściliśmy przepustnicę - która jak na moje oko nie była zbyt brudna. |
Wyjmowaliście przepustnicę z auta czy czyściliście tylko od "zewnętrznej" strony ??
thefirm napisał/a: | Do świec natomiast nie dobraliśmy się, bo wszystkie klucze jaki posiadał znajomy i dwóch innych nie pasowały, były zbyt szerokie i nie sięgały do świec....I tutaj pytanie do Was - jakim kluczem dobrać się w te ciasne obudowy które prowadzą do świec od góry? |
Ja używam przedłużki do grzechotki bodajże YATO oraz nasadki do świec chyba Stanleya(jutro mogę sprawdzić w garażu). |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 14-04-2012, 20:33
|
|
|
Przepustnicę wyjęliśmy wg tego poradnika:
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Jak możesz to sprawdź, bo był problem z odkręceniem tych świec.
Gumowe nakładki dochodzące do świec, stykające się z nimi - miały spory zielono-niebieski nalot, zatem myślę że świece nalezy wymienić....
Na jakie świece muszę wymienić?
NGK irydowe IZFR 6 ? Droga impreza, komplet 4sztuk to jakieś 200zł, szok!
P.S.
Dziś przed drobnym przeglądem auto przestało spadać z obrotów, powiedziałbym że wszystko spoko...Natomiast jak wrcałem z 200km trasy przedwczoraj, gasł ponad 10razy przed każdym rondem/skrzyżowaniem gdzie zmuszony byłem wyhamować auto do 0.
Pozdrawiam, dzięki |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-04-2012, 20:39
|
|
|
thefirm napisał/a: | NGK irydowe IZFR 6 ? Droga impreza, komplet 4sztuk to jakieś 200zł, szok! | rzeczywiście drogo, ja płaciłem 120zł za komplet. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
malysz86
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 16 Skąd: PMI
|
Wysłany: 16-04-2012, 19:45
|
|
|
Ja też płaciłem za te świece 200 zł no ale jak trzeba to trzeba Poza tym te świece wymienia się co 90 tys. Czyli jak poprzedni właściciel zrobił tak jak powinien to teraz minęły kolejne 90 tys. i czas na wymianę . Co do klucza do świec ja kupiłem klucz rurkowy do świec i dospawałem przedłużkę z rączką do odkręcania. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 r. 90 KW |
|
|
|
 |
ZEROSUPER
Mitsumaniak MastaOfDiseasta

Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 420 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
|