Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Po 5miesiącach - jak się wali, no to wszystko
Autor Wiadomość
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 13-04-2012, 22:14   [Cari 1.8 GDI] Po 5miesiącach - jak się wali, no to wszystko

Witajcie
Pozwolę się przypomnieć.
Blisko 5 miesięcy temu kupiłem Mitsu Carisme II (2000r) 1.8 GDI (pisałem o tym w którymś miejscu na forum).
Auto kupiłem z przebiegiem 180.000 od pierwszego właściciela z Niemczech (więc pewnie 80tysięcy po większych naprawach/wymianach, które 1szy właściciel zapewne zrobił przy 100tys).
Generalnie na początku z autkiem nie było żadnych problemów - bardzo polubiłem ten samochód.
Wymieniłem rozrząd, olej - łącznie w 5msc zrobiłem nim jakieś 8tys km.
Z czasem zauważyłem że jak nie był dobrze rozgrzany to potrafił zgasnąć przy staniu na światłach, ale było to bardzo sporadyczne.
Kilka dni temu nastąpił jak dla mnie szok.
Postaram się opisać wszystko dokładnie, może znajdziemy z czymś związek.
W niedziele umyłem i odkurzyłem autko.
W poniedziałek po 200km trasie, gdy parkowałem auto zapaliła się czerwona lampka SRS...
Następnego dnia gdy odpaliłem auto zauważyłem świecącą się lampkę SRS oraz brak reakcji prędkościomierza i licznika kilometrów, zarówno dziennego jak i całkowitego...
W dodatku zaczął szaleć komputerek, a dokładnie zasięg kilometrów do przejechania na paliwie które zostało w baku.
Zatankowałem auto na full i zasięg już nie szaleje, działa - wygląda na to że jest w porządku.
Pozostałe wady nie ustąpiły - nie podejmowałem przy tym żadnych akcji, dopiero teraz przy weekendzie mam czas.
Dziś gdy wracałem 200km trasę, przed każdym rondem/światłami auto gasło...
Myślę że coś na rzeczy może być z akumulatorem (wygląda na stary, jak go ładowałem po 2godzinach już był naładowany)...
Auto pali za pierwszym razem - tutaj jest super. Klakson działa, poduszki mniemam wszystkie ma.
W dodatku dziś zauważyłem że przy prawidłowym wrzuceniu i ruszaniu z pierwszego biegu, jak dodaję gazu jest taki nieprzyjemny huk jakbym w coś uderzył i lewarek wraca na środek - albo skrzynia się sypie, albo ja za słabo wrzucam biegi, ale z tym nie miałem nigdy problemu.

Bardzo proszę o odpis,

Pozdrawiam Panowie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2012, 22:28   

Opisz dokładniej czy bieg Ci wyskakuje i auto przestaje jechać czy słychać tylko puknięcie. Jeśli słychać tylko puknięcie a auto jedzie, to masz zerwaną którąś poduszkę silnika bądź skrzyni biegów. Jeśli jednak biegi wyskakują, to jest coś nie tak z samą skrzynią biegów.
Jeśli chodzi o problemy z elektryką, to na początek sprawdź jakie jest ładowanie, to pozwoli określić, czy jest wina akumulatora czy może jego połączenia z autem lub alternatora. Jeśli chodzi o te problemy z deską rozdzielczą i wyświetlaczem komputera, to albo coś nie łączy, albo ktoś coś nieudolnie majstrował przy aucie. Jeśli nie masz pojęcia o elektryce, to lepiej zaprowadź auto do elektryka.
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 13-04-2012, 23:27   

Lewarek wraca na bieg jałowy. Muszę teraz się pilnować i bardzo precyzyjnie wrzucać 1-nkę, bo uczucie jest nie przyjemne.

A co powiesz na to że auto gaśnie nawet po kilku godzinach jazdy gdy dojeżdżam do ronda/skrzyżowania? Przepustnice przeczyścić czy coś jeszcze?

Pozdrawiam.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-04-2012, 23:51   

thefirm, a nie słychać chrobotania ze skrzyni?
Przeczuwam że rozsypuje się łożysko kulkowe na wałku głównym skrzyni.
_________________

 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-04-2012, 07:26   

może synchronizator 1 biegu się uszczkodził w skrzyni ja bym stawiał na to...a co do gasniecia patrzyłeś świece??? może masz zalane gniazda i iskra zle trafia...nie szarpie Ci autem na wolniejszych obrotach lub jak dodajesz gazu??? co do elektryki nie mam zielonego pojecia.może jakieś zwarcie albo sterownik kompa.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-04-2012, 07:43   

A czy zaświeca Ci się kontrolka silnika czy tylko SRS. Jeśli była by też kontrolka silnika, to warto auto podłączyć pod komputer oraz sprawdzić błędy. Tu masz odpowiednie tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli jednak zapala się tylko SRS, to bardziej stawiał bym na coś z elektryką. Może nie łączy jakaś masa, może któraś główna przy akumulatorze lub gdzieś w kabinie dlatego zmierz ładowanie na akumulatorze o np. na gniazdku zapalniczki.
Napisz jeszcze jak biegi wchodzą na zgaszonym silniku bo może być problem ze sprzęgłem które dobrze nie wysprzęgla i też będzie wtedy problem z wbiciem jedynki na odpalonym silniku. Może też być coś nie tak z połączeniem lewarka od biegów ze skrzynią, W GDI jest to rozwiązane za pomocą linek z którymi czasem jest jakiś problem i też biegi będą wtedy gorzej wchodzić.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14-04-2012, 10:12   

thefirm napisał/a:
W niedziele umyłem i odkurzyłem autko.
W poniedziałek po 200km trasie, gdy parkowałem auto zapaliła się czerwona lampka SRS...
zerknij na kostkę pod fotelem, możliwe, że podczas odkurzania zaczepiłeś o nią. :wink:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 14-04-2012, 12:02   

Witajcie Panowie, dziękuje za odzew.

Odpowiem na pytania:
Auta nie szarpie
Nie słychać też chrobotania skrzyni (a może ja nie słyszę).

Panowie, na weekendzie będę miał czas ze znajomym który zna się na podstawach sprawdzić autko.
Jeżeli nasza inspekcja nie pomoże będę musiał oddać samochód do warsztatu :/

I tutaj kilka krótkich pytań do Was:
1. Mogłem zaczepić kostkę pod fotelem - i jeżeli tak się nawet stało to co należy zrobić żeby ją 'odczepić' :) Wystarczy poruszać, odpiąć wpiąć?
2. Myślę że z 5lat nie były wymieniane w nim świece, akumulator, może jakieś przewody paliwowe?
Sprawdzę ze znajomym te podzespoły.
W przypadku zakupu świec wyczytałem że do GDI idą świece NGK irydowe IZFR 6 - prawda to?
Czy przewody paliwowe warto wymienić?
3. Rozumiem że muszę przeczyścić przepustnicę - coś jeszcze?

Generalnie co polecacie sprawdzić/ew. wymienić przed oddaniem auto do warsztatu jeżeli to nie pomoże.

Pozdrawiam, dzięki Panowie.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14-04-2012, 12:50   

thefirm, świece pewnie przydałoby się wymienić, wyczyścić przepustnicę, sprawdzić filtr paliwa (w polifcie znajduje się z pompą paliwa w baku).
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 14-04-2012, 18:18   

Panowie, więc przeczyściliśmy przepustnicę - która jak na moje oko nie była zbyt brudna. Do świec natomiast nie dobraliśmy się, bo wszystkie klucze jaki posiadał znajomy i dwóch innych nie pasowały, były zbyt szerokie i nie sięgały do świec....I tutaj pytanie do Was - jakim kluczem dobrać się w te ciasne obudowy które prowadzą do świec od góry?

Ponaglę pytanie odnośnie kabelków pod fotelem od airbag'ów - jeżeli je naruszyłem jak mogę to naprawić? Czy kasowanie błędu SRS coś pomoże? Czy poduszki będą nieaktywne, jak i nie sprawny prędkościomierz i liczniki km?

Pozdrawiam,
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-04-2012, 19:24   

thefirm napisał/a:
Ponaglę pytanie odnośnie kabelków pod fotelem od airbag'ów - jeżeli je naruszyłem jak mogę to naprawić? Czy kasowanie błędu SRS coś pomoże?


Co do SRS to sprawdź wszystkie połączenia od poduszek w fotelach i kierownicy. Następnie trzeba skasować błąd i to tylko w jakimś serwisie :(

thefirm napisał/a:
Panowie, więc przeczyściliśmy przepustnicę - która jak na moje oko nie była zbyt brudna.


Wyjmowaliście przepustnicę z auta czy czyściliście tylko od "zewnętrznej" strony ??

thefirm napisał/a:
Do świec natomiast nie dobraliśmy się, bo wszystkie klucze jaki posiadał znajomy i dwóch innych nie pasowały, były zbyt szerokie i nie sięgały do świec....I tutaj pytanie do Was - jakim kluczem dobrać się w te ciasne obudowy które prowadzą do świec od góry?


Ja używam przedłużki do grzechotki bodajże YATO oraz nasadki do świec chyba Stanleya(jutro mogę sprawdzić w garażu).
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 14-04-2012, 20:33   

Przepustnicę wyjęliśmy wg tego poradnika:
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

Jak możesz to sprawdź, bo był problem z odkręceniem tych świec.
Gumowe nakładki dochodzące do świec, stykające się z nimi - miały spory zielono-niebieski nalot, zatem myślę że świece nalezy wymienić....

Na jakie świece muszę wymienić?
NGK irydowe IZFR 6 ? Droga impreza, komplet 4sztuk to jakieś 200zł, szok!


P.S.
Dziś przed drobnym przeglądem auto przestało spadać z obrotów, powiedziałbym że wszystko spoko...Natomiast jak wrcałem z 200km trasy przedwczoraj, gasł ponad 10razy przed każdym rondem/skrzyżowaniem gdzie zmuszony byłem wyhamować auto do 0.


Pozdrawiam, dzięki
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14-04-2012, 20:39   

thefirm napisał/a:
NGK irydowe IZFR 6 ? Droga impreza, komplet 4sztuk to jakieś 200zł, szok!
rzeczywiście drogo, ja płaciłem 120zł za komplet.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
malysz86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: PMI
Wysłany: 16-04-2012, 19:45   

Ja też płaciłem za te świece 200 zł no ale jak trzeba to trzeba :? Poza tym te świece wymienia się co 90 tys. Czyli jak poprzedni właściciel zrobił tak jak powinien to teraz minęły kolejne 90 tys. i czas na wymianę :) . Co do klucza do świec ja kupiłem klucz rurkowy do świec i dospawałem przedłużkę z rączką do odkręcania.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 r. 90 KW
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-04-2012, 20:06   

To ja może podpowiem co do licznika km i prędkościomierza.
Sprawdż kable i kostkę czujnika prędkości znajdującego się na skrzyni biegów.
Kiedyś zapomniałem go wpiąć i nie działał prędkościomierz i licznik km.
W sumie ja mam Space Stara GDI no ale w Cari jest to tak samo rozwiązane :)
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.