[CY3A 1.8] Zarezerwowałem auto, ale mam jedno pytanie :) |
Autor |
Wiadomość |
johny
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Roomster 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:25 [CY3A 1.8] Zarezerwowałem auto, ale mam jedno pytanie :)
|
|
|
Witam wszystkich po raz pierwszy, mam nadzieję że w długi weekend dołączę do zacnego grona ponieważ właśnie zarezerwowałem Lancera 1,8 z fabryczną instalacją gazową i jest jedna rzecz która nie pozwala mi zasnąć: otóż odbyłem jazdę testową tym autem ale bez gazu i mam nieodparte wrażenie, że ten silnik jest jakby to powiedzieć: troszkę słaby taki hmm zamulony? Oczywiście mogłem trafić na taki egzemplarz, albo coś innego, ale chciałbym poznać Wasze opinie. Nie chcę rajdówki, nie chce się zabić itd - chcę dynamiczne auto przede wszystkim na trasę. Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:37
|
|
|
4250 obr/min tutaj jest najbardziej dynamicznie, poniżej jest ekonomicznie. Na 1 biegu jak trzeba ostro wyrwać spokojnie do 6000 tys/min kręcić silnik i nie bać się wysokich obrotów.
Silnik wolnossący musi być kręcony wysoko żeby było naprawdę dynamicznie.
Pierwsze 1000 km najlepiej przejeździć tak jak jest w instrukcji czyli nie wkręcać powyżej 4000 obr/min. |
|
|
|
 |
johny
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Roomster 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:40
|
|
|
ekonomia że tak powiem na razie nie musi grać pierwszych skrzypiec, najważniejsze żeby przy prędkości np 80-90 km/h dało się sprawnie i bezpiecznie wyprzedzić coś przed sobą niestety na trasie Kraków Warszawa część drogi jest jedno jezdniowa, więc czasami trzeba się gimnastykować. Teraz w Skodzie mam 105KM i czasami trochę brakuje |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:53
|
|
|
johny napisał/a: | najważniejsze żeby przy prędkości np 80-90 km/h dało się sprawnie i bezpiecznie wyprzedzić coś przed sobą |
No to redukcja do 3-ki.
Pamiętaj, że ten silnik zaczyna jeździć od 4000 obr. (a kończy przy 6500)
Przy normalnym wyprzedzaniu (kiedy nie musisz się spinać) wystarczy redukcja do 4-ki. |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:55
|
|
|
Jak do 3 zredukuje to bez gimnastyki wyprzedzi sznurek samochodów Sprawdzone nie jeden raz |
|
|
|
 |
johny
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Roomster 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:57
|
|
|
ok, to tak szczerze (bo i tak zaliczka poszła ) czyli jednym słowem nie jest tak źle przy tym motorze?! |
|
|
|
 |
zenker
Mitsumaniak

Auto: Lancer X 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-04-2012, 16:01
|
|
|
odpowiem jezdze juz rok miskiem 1.8 143 km sama benzyna i tak jak koledzy piszą powyzej trzeba go kręcić na wysowie obroty zabawa sie zaczyna od 4000 tys gdzieś tak jak sie nie myle jak jade na 5 biegu 90 km/godz to szału niema ciezko jest cos wyprzedzić
podsumowanie-autko jest swietne minus silnik to tragedia(jesli chodzi o osiągi zamulony strasznie) jak bym teraz kupywal to napewno 2.0 turbo lub inna marke z 1.4 turbo moje zdanie jechalem 1.4 turbo nowymi na tescie alfa giulietta,golfem,i scirocco 120km jak sie nie myle mialy bo to byly te slabsze wersje pieknie to sie zbiera nietrzeba katowac jak mojego miska pozdrawiam:)
zapomniałbym dodać ze spalanie przy takiej jezdzie zeby sobie powyprzedzac 9-11 litry |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 16:06
|
|
|
zenker napisał/a: | nietrzeba katowac jak mojego miska |
Ja mam podejście takie, że obroty 4000-6000 to nie katowanie, tylko normalna jazda dla tego silnika. Tyle, że więcej pali, a przede wszystkim jest wtedy głośno... |
|
|
|
 |
zenker
Mitsumaniak

Auto: Lancer X 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-04-2012, 16:17
|
|
|
zgadzam sie z Luk ze przy tych obrotach jest głosno:(
[ Dodano: 24-04-2012, 16:18 ]
Luk napisał/a: | zenker napisał/a: | nietrzeba katowac jak mojego miska |
Ja mam podejście takie, że obroty 4000-6000 to nie katowanie, tylko normalna jazda dla tego silnika. Tyle, że więcej pali, a przede wszystkim jest wtedy głośno... |
|
|
|
|
 |
johny
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Roomster 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2012, 16:21
|
|
|
no właśnie, już nie chciałem o tej głośności się wypowiadać kurcze facet z salonu powiedział że jakaś oferowana przez nich blacha pod silnik podobno pomaga. Mam to samo w Skodzie, powyżej 100 km/h robi się głośno. Może dodatkowa mata wygłuszająca silnik by pomogła? |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 16:33
|
|
|
johny napisał/a: | facet z salonu powiedział że jakaś oferowana przez nich blacha pod silnik podobno pomaga |
Wątpię, w końcu ta blacha jest POD silnikiem.
johny napisał/a: | Może dodatkowa mata wygłuszająca silnik by pomogła? |
Myślę, że by pomogła, zamocowana na przegrodzie. Ale w codziennej eksploatacji bardziej przeszkadza hałas z nadkoli i świst powietrza przy lusterkach. Więc jak wygłuszać, to drzwi, nadkola, a na końcu silnik.
Nie wiem na jakich oponach teraz sprzedają, ale Dunlopy są głośne. |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 24-04-2012, 16:41
|
|
|
Z tym dzwiekiem to jest troche taka dziwna sprawa, jak sie siedzi na miejscu kierowcy to dzwiek jest meczacy, wrecz metaliczny na wysokich obrotach, kiedy natomiast zajmie sie miejsce pasazera juz jest troche lepiej i ton staje sie "cieplejszy", przyjemniejszy dla ucha. Mnie nie przeszkadza jego glosnosc, ale raczej wlasnie zakres czestotliwosci. Co dziwne pasazerowie na tylnej kanapie kompletnie nie skarza sie na glosnosc w aucie, a wrecz przeciwnie, slysze opinie ze silnik fajnie brzmi. Niestety, nie jezdze na tylnej kanapie... |
|
|
|
 |
johny
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Roomster 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2012, 17:03
|
|
|
nie zniechęciliście mnie w czwartek wracam do Krakowa i pierwsze co to umawiam się na leasingi, odbiory bla bla bla tylko niech mi dorzucą W CENIE do wersji Invite felgi z oponami z wersji Intense i będę bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 17:09
|
|
|
johny napisał/a: | tylko niech mi dorzucą W CENIE do wersji Invite felgi z oponami z wersji Intense i będę bardzo zadowolony |
Próbuj, próbuj...
Choć szczerze wątpię, bo już zarezerwowałeś, czyli niejako mają Cię już
Ale jeżeli możesz negocjować cenę, to raczej myślę że np. lakier w cenie mogą dorzucić, albo np. progi.
Pamiętaj, że alarm i dywaniki to już dają praktycznie obligatoryjnie |
|
|
|
 |
johny
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Roomster 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2012, 17:11
|
|
|
hehe to Cię zdziwię: za dywaniki i alarm sobie policzyli jak coś to RMFilipowicz jakby się ktoś pytał. To i tak jest egzemplarz z 2011 roku więc jakiś tam upust jest, no ale jak jestem zdecydowany itd no to jak dostaną do ręki to co jest założone teraz i niech założą z modelu który stoi obok aha, no i jasną tapicerkę będę miał |
|
|
|
 |
|