Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia wałka rozrządu, prośba o podanie rezyst...
Autor Wiadomość
Grandka 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22-04-2012, 19:57   Czujnik położenia wałka rozrządu, prośba o podanie rezyst...

Witam Kolegów,

Czy ktoś z Was wie jak sprawdzić czy czujnik położenia wałka rozrządu nie jest uszkodzony?
Jeśli nikt nie wie,
Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić omomierzem rezystancje między pinem 1 i 3 oraz 1 i drugim w tym czujniku?
Czujnik ten znajduje się w Mitsu Space Starze 1.8 gdi pod plastikową pokrywą silnika przykręconą na kilka śrubek. Po zdjęciu tej pokrywy po prawej stronie listwy zapłonowej, z przodu znajduje się ten czujnik. Trzeba zdjąć wtyczkę i przemierzyć omomierzem rezystancję między pinem 1 i 3 oraz 1 i 2.
Bardzo by mi to pomogło gdyby ktoś z Was podał mi te wartości, ponieważ jest em za granicą z zepsutym autkiem i właśnie ten czujnik podejrzewam.

Tutaj znajduje się foto tego czujnika:

http://czesci.4cars.pl/sa..._rozrzadu,0.php

Gdyby ktoś był tak miły to jestem na Skype: grandka60

Mój problem dotyczy spacestara ale myślę że w carismie 1.8 gdi ten czujnik jest taki sam.

pozdrawiam Filip
_________________
Daniel
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-04-2012, 21:47   

to czujnik magnetyczny, więc pomiar rezystancji jest bez sensu
najlepiej sprawdzać go na oscyloskopie w trakcie pracy

a co konkretnie się dzieje?
 
 
Grandka 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23-04-2012, 20:42   

konkretnie to autko zgasło po przejechaniu kilku kilometrów i nie odpala, choć kręci.
Nie ma zasilania na pompie paliwa, ale nie ma też zasilania na przekaźnikach od pompy i zapłonu. więc chciałem sprawdzić czy czasem czujnik położenia wałka rozrządu nie psoci.
Bo nie wiem gdzie dalej szukać.?
_________________
Daniel
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2012, 20:53   

A może to immobiliser.
Napisz, czy auto w ogóle nie odpala, czy może na sekundę odpala i gaśnie. Jeśli by na chwilę odpalało, to najprawdopodobniej immobiliser.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-04-2012, 21:51   

Grandka napisał/a:
Nie ma zasilania na pompie paliwa, ale nie ma też zasilania na przekaźnikach od pompy i zapłonu. więc chciałem sprawdzić czy czasem czujnik położenia wałka rozrządu
raczej czujnik wału - też magentyczny, więc nie sprawdzisz
spróbuj pokręcić min. 5 sekund i zobacz, czy zapala się check engine - jak tak, to czujnik wału padł
zdarza się, że pęka pasek balansowy i tarcza czujnika wału się krzywi, po czym ścina sam czujnik
ale do tego trzeba zdjąć dolną obudowę rozrządu, by zobaczyć
rozumiem, że wałki rozrządu się kręcą i główny pasek nie jest zerwany?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 23-04-2012, 22:54   

spinacz biurowy i liczyc mruganie opis w FAQ
dodam że silniki GDI do 2001 roku tak się da zdiagnozować
 
 
 
Grandka 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24-04-2012, 00:08   

Koledzy,

paski w porządku.
kręcę 5 sekund ale check engine się nie zapala.
spinacz niby pokazuje immo, ale czy to nie dlatego że immo nie ma zasilania?
pytam bo wymieniłem całą elektronikę(kluczyk, stacyjkę, kompa, immo, kompa pod maską na ścianie grodziowej i jakiś relay co jest koło niego) od innego auta i efekt jest ten sam.
pomysły???
_________________
Daniel
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-04-2012, 07:38   

Grandka napisał/a:
spinacz niby pokazuje immo, ale czy to nie dlatego że immo nie ma zasilania?
pytam bo wymieniłem całą elektronikę(kluczyk, stacyjkę, kompa, immo, kompa pod maską na ścianie grodziowej i jakiś relay co jest koło niego) od innego auta i efekt jest ten sam.
pomysły?

jak immo, to immo - trzeba było spróbować innym kluczykiem, bo może wyczerpała się bateria (albo np. spadł i zmieniła się częstotliwość na której nadaje - miałem tak, musiałem dostroić trymerem w środku)

wrzucając nową stacyjkę z immo trzeba też wprowadzić je do komputera :) - no chyba, że masz osobny komp od immo - to jego też musisz wymienić
 
 
Grandka 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26-04-2012, 00:19   

ale wymieniając immo wymieniłem też komputer (tak jak napisałem) więc chyba nie muszę nic wprowadzać prawda?
_________________
Daniel
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-04-2012, 06:11   

Jeśli cały komplet, to powinno działać.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-04-2012, 06:37   

Grandka napisał/a:
więc chyba nie muszę nic wprowadzać prawda?

zapytałbym w serwisie - powinni mieć wiedzę odnośnie tego, czy w tym egzemplarzu ECU jest spięte z immo
wg mnie jest, skoro wskazuje na to wymrugany błąd a auta nie udaje się odpalić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.