 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czujnik położenia wałka rozrządu, prośba o podanie rezyst... |
Autor |
Wiadomość |
Grandka
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 22-04-2012, 19:57 Czujnik położenia wałka rozrządu, prośba o podanie rezyst...
|
|
|
Witam Kolegów,
Czy ktoś z Was wie jak sprawdzić czy czujnik położenia wałka rozrządu nie jest uszkodzony?
Jeśli nikt nie wie,
Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić omomierzem rezystancje między pinem 1 i 3 oraz 1 i drugim w tym czujniku?
Czujnik ten znajduje się w Mitsu Space Starze 1.8 gdi pod plastikową pokrywą silnika przykręconą na kilka śrubek. Po zdjęciu tej pokrywy po prawej stronie listwy zapłonowej, z przodu znajduje się ten czujnik. Trzeba zdjąć wtyczkę i przemierzyć omomierzem rezystancję między pinem 1 i 3 oraz 1 i 2.
Bardzo by mi to pomogło gdyby ktoś z Was podał mi te wartości, ponieważ jest em za granicą z zepsutym autkiem i właśnie ten czujnik podejrzewam.
Tutaj znajduje się foto tego czujnika:
http://czesci.4cars.pl/sa..._rozrzadu,0.php
Gdyby ktoś był tak miły to jestem na Skype: grandka60
Mój problem dotyczy spacestara ale myślę że w carismie 1.8 gdi ten czujnik jest taki sam.
pozdrawiam Filip |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2012, 21:47
|
|
|
to czujnik magnetyczny, więc pomiar rezystancji jest bez sensu
najlepiej sprawdzać go na oscyloskopie w trakcie pracy
a co konkretnie się dzieje? |
|
|
|
 |
Grandka
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 23-04-2012, 20:42
|
|
|
konkretnie to autko zgasło po przejechaniu kilku kilometrów i nie odpala, choć kręci.
Nie ma zasilania na pompie paliwa, ale nie ma też zasilania na przekaźnikach od pompy i zapłonu. więc chciałem sprawdzić czy czasem czujnik położenia wałka rozrządu nie psoci.
Bo nie wiem gdzie dalej szukać.? |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2012, 20:53
|
|
|
A może to immobiliser.
Napisz, czy auto w ogóle nie odpala, czy może na sekundę odpala i gaśnie. Jeśli by na chwilę odpalało, to najprawdopodobniej immobiliser. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:51
|
|
|
Grandka napisał/a: | Nie ma zasilania na pompie paliwa, ale nie ma też zasilania na przekaźnikach od pompy i zapłonu. więc chciałem sprawdzić czy czasem czujnik położenia wałka rozrządu | raczej czujnik wału - też magentyczny, więc nie sprawdzisz
spróbuj pokręcić min. 5 sekund i zobacz, czy zapala się check engine - jak tak, to czujnik wału padł
zdarza się, że pęka pasek balansowy i tarcza czujnika wału się krzywi, po czym ścina sam czujnik
ale do tego trzeba zdjąć dolną obudowę rozrządu, by zobaczyć
rozumiem, że wałki rozrządu się kręcą i główny pasek nie jest zerwany? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-04-2012, 22:54
|
|
|
spinacz biurowy i liczyc mruganie opis w FAQ
dodam że silniki GDI do 2001 roku tak się da zdiagnozować |
|
|
|
 |
Grandka
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 24-04-2012, 00:08
|
|
|
Koledzy,
paski w porządku.
kręcę 5 sekund ale check engine się nie zapala.
spinacz niby pokazuje immo, ale czy to nie dlatego że immo nie ma zasilania?
pytam bo wymieniłem całą elektronikę(kluczyk, stacyjkę, kompa, immo, kompa pod maską na ścianie grodziowej i jakiś relay co jest koło niego) od innego auta i efekt jest ten sam.
pomysły??? |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-04-2012, 07:38
|
|
|
Grandka napisał/a: | spinacz niby pokazuje immo, ale czy to nie dlatego że immo nie ma zasilania?
pytam bo wymieniłem całą elektronikę(kluczyk, stacyjkę, kompa, immo, kompa pod maską na ścianie grodziowej i jakiś relay co jest koło niego) od innego auta i efekt jest ten sam.
pomysły? |
jak immo, to immo - trzeba było spróbować innym kluczykiem, bo może wyczerpała się bateria (albo np. spadł i zmieniła się częstotliwość na której nadaje - miałem tak, musiałem dostroić trymerem w środku)
wrzucając nową stacyjkę z immo trzeba też wprowadzić je do komputera - no chyba, że masz osobny komp od immo - to jego też musisz wymienić |
|
|
|
 |
Grandka
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1999 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 26-04-2012, 00:19
|
|
|
ale wymieniając immo wymieniłem też komputer (tak jak napisałem) więc chyba nie muszę nic wprowadzać prawda? |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-04-2012, 06:11
|
|
|
Jeśli cały komplet, to powinno działać. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-04-2012, 06:37
|
|
|
Grandka napisał/a: | więc chyba nie muszę nic wprowadzać prawda? |
zapytałbym w serwisie - powinni mieć wiedzę odnośnie tego, czy w tym egzemplarzu ECU jest spięte z immo
wg mnie jest, skoro wskazuje na to wymrugany błąd a auta nie udaje się odpalić |
|
|
|
 |
|
|