[EAxW] nie działająca wycieraczka tył |
Autor |
Wiadomość |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-07-2015, 10:32 [EAxW] nie działająca wycieraczka tył
|
|
|
Mam pewien problem: nie działa mi wycieraczka z tyłu... tzn działa tylko przy spryskiwaczu a jak włączam tryb przerywany lub stały to nie działa. Manetka oraz silniczek profilaktycznie podmienione na inne i nadal nic.
Ma ktoś jakieś pomysły?? |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-07-2015, 12:42
|
|
|
Może warto sprawdzić czy nie przetarły się jakieś przewody pomiędzy klapą a budą . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-07-2015, 13:04
|
|
|
Bizi78, to wtedy przy spryskiwaniu też by chyba nie działało takie mam wrażenie
Podejrzewam "jakiś" przekaźnik bo przerywacz z tego co kojarzę (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) jest w tym samym module co przerywacz kierunkowskazów. Z kolei jeśli działają przednie to... dziwna sprawa Trzeba by oblecieć schemat dokładnie i sprawdzać każdy element. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-07-2015, 13:08
|
|
|
Bizi78, tylko wtedy chyba w ogóle silniczek by nie działał a ze spryskiwaczem działa...
No nic, rozbieram pokolei tapicerkę i szukam po kablach czy są całe
Przednie wycieraczki działają i kierunkowskazy też... |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-07-2015, 13:12
|
|
|
A tak apropo to ile dochodzi przewodów do silniczka
[ Dodano: 22-07-2015, 13:27 ]
Wygląda na to, że przerywacz, przekaźnik nr.12 znajduje się na tylnej klapie poniżej silniczka, może on zaniemógł .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-07-2015, 13:50
|
|
|
Pewnie do silniczka tylnej wycieraczki dochodzą dwa plusy i minus. Na jednym plusie powinno być napięcie po przekręceniu na zapłon a na drugim sterującym powinno się pojawiać po włączeniu wycieraczki przerywane po włączeniu na pozycję czasową i ciągłe po włączeniu na pracę ciągłą. Oczywiście po wciśnięciu spryskiwacza napięcie pojawia się także na tym sterującym. Nie jestem pewien ale pewnie podczas działania spryskiwacza napięcie na ten drugi przewód sterujący podawane jest z przekaźnika silnika spryskiwacza więc najprawdopodobniej jest jakiś problem z dojściem napięcia do przełącznika przy kierownicy który rozdziela napięcie podając albo bezpośrednio na ten sterujący albo przez przekaźnik czasowy realizujący funkcje przerywaną. |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-07-2015, 14:03
|
|
|
Przy silniczku są 4 kable.
W jedynym przekaźniku w klapie jest 7 kabli...
Manetka przy kierownicy jak i silniczek wymienione na inne sprawne.
Szukam po kablach czy są całe
[ Dodano: 22-07-2015, 16:12 ]
Wygrywa Bizi78
Dwa kable przetarte (a w zasadzie to wyglądające na przecięte co jest dziwne bo dawniej działało wszystko normalnie a nikt tam nie grzebał) ale nie przy przejściu klapa nadwozie tylko w samej klapie niedaleko kostek, w miejscu tak nie wygodnym, że szkoda gadać...
Prawdopodobnie gdyby tylko jeden się przetarł to nie działała by jedna z funkcji?!?
Dzieki wszystkim za zainteresowanie
Liczyłem, że problem będzie poważniejszy |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
|