Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło
Autor Wiadomość
tanatlock30 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sanok
Wysłany: 02-02-2012, 08:35   Sprzęgło

Witam
Panowie mam pytanko do szanownych forumowiczów dziś rano przy siarczystym mrozie aby wrzucić wsteczny bieg wcisnąłem kilkakrotnie pedał sprzęgła który chodził przy wciskaniu ciężko (wiadomo mróz),ale po pau razach coś sie stało z pedałem tzn.do 3/4 wciśnięcia wchodzi jak w masło a totem czuje dopiero opór.Nie miałem tak wcześniej.Dodam że wczesniej chodziło b.dobrze.Aha oczywiści da się jeżdzić. Zastanawiam się jaka może być tego przyczyna.Proszę o sugestie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2012, 08:48   

Wymień płyn i odpowietrz, masz hydrauliczny układ wysprzęglika.
 
 
tanatlock30 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sanok
Wysłany: 02-02-2012, 09:29   

Kolego dzięki za odpowiedz ale mógłbyś sprecyzować mechanikiem nie jestem.
Jaki płyn zakupić i gdzie jest wlew tego płynu do układu sprzęgła.Czy dam rade zrobić to sam pod blokiem?Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2012, 09:50   

Płyn jak do hamulców DOT4, zbiorniczek jest na pompie od sprzęgła na ścianie grodziowej w komorze silnika na wysokości pedału sprzęgła. Jak dokładnie wypuścić płyn tego dokładnie nie wiem, bo nie robiłem tego w aucie. Odpowietrza się podobnie jak układ hamulcowy.
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-02-2012, 10:22   

Jak stało się to nagle to może być jeszcze sytuacja w której z wysprzęglika poleciało trochę płynu. Wysprzęglik masz na skrzyni (z taką gumową harmonijką) - zobacz czy nie jest mokry (powinien być całkiem suchy). Jak poleciało to trzeba kupić zestaw naprawczy uszczelek i wtedy wymienić, dolać płynu i odpowietrzyć.
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
tanatlock30 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sanok
Wysłany: 02-02-2012, 13:31   

Panowie wysprzęglik jest suchutki nie widziałem żadnego wycieku.
Za to płynu jest jak na lekarstwo mniej niż min.Zakupie doleje i zobaczymy czy się poprawi.Aha korek od odpowietrzenia jest przy wysprzęgliku?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 02-02-2012, 15:02   

Dodam od siebie. Żeby wymienić płyn w instalacji hydraulicznej sprzęgła to trzeba wpierw wypuścić stary odkręcając odpowietrznik na wysprzęgliku i odczekać jak cały płyn wyleci. Potem zakręcić odpowietrznik i zalać świeżym płynem i odpowietrzać tak jak układ hamulcowy. Jeśli nie mamy nikogo do pomocy to można zrobić to w ten sposób że luzujemy odpowietrznik i wlewamy płyn do zbiorniczka i czekamy aż się przeleje przez cały układ. Oczywiście cały czas obserwujemy poziom w zbiorniczku nie dopuszczając do tego aby całkowicie spłynął z niego do instalacji. Jak się przeleje przez odpowietrznik wtedy zakręcamy go i uzupełniamy do wymaganego poziomu i już jest po robocie. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
skaleq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Bydoszcz
Wysłany: 07-02-2012, 01:28   

Witam,

ja też przy okazji tej dyskusji skorzystam i chciałbym zasięgnąć porady. Otóż mam podobny problem ze sprzęgłem jak kolega, który zapoczątkował temat. W mrozie przestało reagować sprzęgło. Wciskam w podłogę i ZERO oporu. Nie mogę wrzucić żadnego biegu. Tak jest na chwilę obecną. Moje spostrzeżenia jak to się stało:

Otóż tak ...

Pierwszego dnia odpalam Cari, wszystko gra i buczy do chwili kiedy chce ruszyć. Żaden bieg nie wchodzi. Pomyślałem, że może coś zamarzło, więc dałem sobie czas i auto chodziło ponad godzinę, rozgrzałem silnik, pompowałem to sprzęgło (przy szybkim pompowaniu był odczuwalny opór) i w końcu udało się wrzucić jedynkę. Ruszyłem i jakoś poszło, zrobiłem kilka kilometrów (max 10) i wszystko było ok.

Dnia drugiego, sytuacja się powtarza. Na zewnątrz -17, autko odpala, ale znowu brak biegów. Więc analogicznie, grzeje autko, po jakimś czasie wrzucam wsteczny, słychać zgrzytanie, ale wszedł. Ruszam. Biegi wchodzą ciężko, ale jadę. Dojechałem do celu i koniec. Pedał sprzęgła znowu "flak", zero oporu i nie mogę wrzucić żadnego biegu.

Piszecie o wysprzęglikach, dolewaniu płynów i wszystko ładnie pięknie, ale mam prośbę. Może ktoś mi wskazać na poniższych zdjęciach mojego silnika, co mam sprawdzić i gdzie ewentualnie dolać ? Ewentualnie odnieść się do opisanej sytuacji co jeszcze mogło trzasnąć? Nie chciałbym od razu lecieć do mechanika bo zaraz mnie skroją na wymianę sprzęgła, a może to jakaś pierdoła - uszczelka albo coś podobnego. Dopiero co odebrałem ją po wymianie świec i nowego ako, więc chce maksymalnie zrobić co w moim zasięgu bo mój portfel błaga o litość.

Dodam, że Cari to 1.9 TD, 66 KW, 1996 r.

Pozdrawiam :)








 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2012, 07:14   

U ciebie płyn zamarza w pompce lub z powodu mrozu przepuszczają uszczelnienia w pompce sprzęgłowej. Najlepiej rozgrzej auto aż sprzęgło zacznie działać, wypuść cały płyn poprzez odpowietrznik w siłowniku wysprzęglika, zalej nowy płyn i odpowietrz układ.
Jeśli to nie pomoże to trzeba wymienić wszystkie uszczelniacze pompy.
 
 
skaleq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Bydoszcz
Wysłany: 07-02-2012, 09:02   

Dziękuję za szybką odpowiedź. Możesz mi wskazać na w/w zdjęciach gdzie znajduje się wysprzęglik i pompka ? Czy na tych zdjęciach to jest w ogóle widoczne ?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-02-2012, 09:03   

jakoś na tych fotkach nie widać zbiorniczka od sprzęgła, w wersji TD nie było czasem na linke?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2012, 09:23   

Na tych zdjęciach nie widać tycz elementów. Jeśli w tym aucie jest układ hydrauliczny, To pompa wraz ze zbiorniczkiem na płyn powinna być obok pompy hamulcowej na przeciwko pedałów w kabinie a wysprzęglik powinien być przy skrzyni biegów.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 07-02-2012, 11:09   

W carismie TD jest układ hydrauliczny sprzęgła. Na tych zdjęciach tego nie widać. Jak mi się uda to dziś wieczorem wstawię zdjęcia pompki hydraulicznej i wysprzęglika.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2012, 11:15   

Czekałem na twoją odpowiedź :)
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 07-02-2012, 11:23   

No w końcu jeździ się tym modelem :wink:
skaleq, Zbiorniczka szukaj za skrzynką bezpieczników i przekaźników a wysprzęglik znajduje się na połączeniu skrzyni biegów i silnika mniej więcej pod puszką odmy silnika. Tak jak powiedziałem zdjęcia wrzucę wieczorkiem.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.