[Cari 1.6] wymiana skrzyni biegów i problem z licznikiem |
Autor |
Wiadomość |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-05-2012, 23:52 [Cari 1.6] wymiana skrzyni biegów i problem z licznikiem
|
|
|
Witam, kupiłem skrzynie do mojej carismy 1.6
Oddałem do kolegi, który zna się na rzeczy, lecz nigdy nie wymieniał skrzyni w mitshubishi.
No dobra wymienił wszystko, działa, wszystko chodzi jak należy, tylko mam problem z licznikiem, wogole nie reaguje. poprostu nie dziala. Jaka może być przyczyna? |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 26-05-2012, 06:11
|
|
|
W Carismie były dwa rodzaje napędu, na linke i elektroniczny, może masz zamienione i to jest przyczyna? |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-05-2012, 12:41
|
|
|
w tej starej miałem na linke, i w tej co kupilem tez na linke . I nie wiadomo co jest , ze nie dziala ;/ |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 26-05-2012, 14:06
|
|
|
A jakbyś spróbował założyć stary napęd może by coś pomogło? |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-06-2012, 19:33
|
|
|
Już wiem jaka jest przyczyna.
Gdy kupowałem skrzynie nie zwróciłem uwagi na to gniazdo gdzie się wkłada tą linkę. Gdy wkręciłem tą skrzynie to tą główkę od linki włożyłem i myślałem że dobrze.
A jednak gdy kupiłem tą skrzynie, to właściciel ze szrotu musiał ją najpierw wykręcić z carismy. Pewnie gdy wykręcał pociągnął i urwał ją.
I teraz właśnie zauważyłem że został ten ubytek ze starej linki. Ta główka. I jest problem z wyciągnięciem jej ;/ Nie mam pojęcia jak ten ubytek wyciągnąć. Dosyć że mało dostępu jest od strony klapy, ledwo rękę można włożyć. Nawet po wyciągnięciu filtra. Bo wykręcać jeszcze raz skrzynie, to jest męczarnia. Co tu zrobić? |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 07-06-2012, 21:17
|
|
|
TrzecI,
jak coś zdziałasz to opisz na forum, mam to samo, jednak chyba gorzej, bo u mnie jeszcze jest wewnątrz skrzyni ułamana tulejka aluminiowa z linki - ta co jest zakończona gumowym pierścieniem. Ta tulejka złamała się na zwężeniu i siedzi w skrzyni zarąbiście mocno.
Ja nic nie zdziałałem przez ponad 2 lata a miałem kilka ambitnych podejść. W tym roku jak pozwoli czas i chęci to prawdopodobnie wywalam na zewnątrz skrzynie biegów. |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-06-2012, 10:49
|
|
|
Dzisiaj biorę się za to, Jadę za jakąś godzinkę do kolegi na kanał, postanowiłem że nie będę wykręcał jeszcze raz skrzynie, tylko kolektor, to odrazu doda mi dostęp do tego otworu. Myślę że jak wezmę małe wiertełko i bedę tak stopniowo wwiercał to będzie się odłamywać ten ubytek |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-06-2012, 21:37
|
|
|
Tego elementu nie można wykręcić i wziąć ze sobą? Powinien być przykręcony, jak impulsator elektroniczny 1 śrubą 10mm. Powinien wyjść z całym mechanizmem i poliamidową zębatką napędzającą linkę.
edit: Znalazłem coś takiego, w manualu Carismy z 1996r, jest jak w Lancerach CB0 wyciągasz zawleczkę 1 i potem wychodzi cały napęd.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 11-06-2012, 23:44
|
|
|
wichura1, to nie jest napęd. Po wyciągnięciu zawleczki wychodzi jedynie linka. Na obrazku zaznaczona nr 2. W tej tulejce (część linki) chodzi sama linka (kwadracik wchodzący w napęd). U mnie właśnie odłamała się ta tulejka i została w skrzyni razem z tym kawałkiem linki. Odłamała się w miejscu gdzie trzyma ja zawleczka. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 12-06-2012, 13:03
|
|
|
Tak sie raczej nie da (sprawdzalem). Ta tulejka jest totalnie zapieczona, a bezposrednio w jej srodek tez sie nie wkrece bo jest tam plastikowy element napedu linki. |
|
|
|
 |
|