Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc . Zawieszenie ?
Autor Wiadomość
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 14-02-2015, 10:39   Prośba o pomoc . Zawieszenie ?

Witajcie. Jako że nie chcę też dać się naciągnąć mechanikom z braku wiedzy pytam więc was. Otóż wiem że szarpaki itp ale nie raz jest tak że na tym nic nie wykryją. Coś mi dziwnie puka na dziurach do tego jadąc przez progi zwalniające słychać tak jakby sprężynę uginać. [edit] Przy 120-130 też to odczuwam. A mianowicie jadę np te 120 czasem nawet 110 i tak jakby zawieje albo coś podobnego i czuję jak mi auto leci na lewo troszkę na prawo. Trzymam kierę normalnie a ona mi ucieka i muszę korygować kierownicą tor jazy. Maglownicę bym wykluczył. Ale też sprawdzę. Panowie ostatnio co wymieniałem to sworzeń wahacza jakieś pewno10-15 tyś km temu. Dużo jeżdżę cari robi przebiegi dość spore . Ale nie wiem. Panowie drążki kierownicze ? Może ktoś z was coś pomoże , doradzi. Tak było ze sworzniem. Mówiłem proszę mi go wymienić bo tam na forum wyczytałem . Mechanicy że nie dobre pojeździłem troszkę i trzeba było jednak to zrobić. Dlatego ufam wam i proszę o porady. Oczywiście szukałem ale nic nie mogę znaleźć . Jeżeli jakieś drążki czy coś to proszę podajcie jakąś dobrą nazwę firmy . Jakiego producenta kupić części. Nie pcham złomu do mojej cari. Oczywiście też aby to nie zbyt drogie było. Dzięki wam z góry :biggrin:

regulamin pkt 10
Ostatnio zmieniony przez glina 14-02-2015, 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-02-2015, 11:05   

Stach napisał/a:
Trzymam kierę normalnie a ona mi ucieka i muszę korygować kierownicą tor jazy.

Ustaw zbieżność kół
Stach napisał/a:
Otóż wiem że szarpaki itp ale nie raz jest tak że na tym nic nie wykryją

To jasne
Stach napisał/a:
Coś mi dziwnie puka na dziurach do tego jadąc przez progi zwalniające słychać tak jakby sprężynę uginać.

Sprawdz czy czasem nie masz pękniętej sprężyny i nie masz luzów na łącznikach drążka stabilizatora
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-02-2015, 12:24   

Taki dźwięk uginanej sprężyny to nie wróży nic dobrego nie chce tutaj ciebie przestraszyć ale mogła pęknąć sprężyna i zwoje mogą wyskoczyć z górnego mocowania i zaprzeć się o kielich to powoduje że kierownica może nie wracać samoczynnie do położenia neutralnego i stuka podczas skracania w miejscu a samochód nie zachowuje się stabilnie.
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-02-2015, 13:00   

Jak można poginać 180-190 jak czuje się,że z autem jest cos nie tak...
_________________
03262/KMM
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 14-02-2015, 13:35   

zico81 napisał/a:
Jak można poginać 180-190 jak czuje się,że z autem jest cos nie tak...


Typowo . Jeszcze coś chcesz ocenić powierzchownie? Albo kogoś. Nie znasz mnie w żadnej kwestii nie wiesz jaka to była sytuacja itp. Dlatego lepiej abyśmy się nigdy nie spotkali...


Reszcie kolegom bardzo dziękuję za porady. Na kanał wjadę zobaczę poruszam . Ale do diagnosty też podjadę . Co jak co ale z tymi sprężynami to mnie przestraszyłeś.

A te stuki to czy skręcam czy prosto to i tak je słychać. No nic zobaczymy. Dziękuję wam za pomoc bynajmniej wiem od czego zacząć. Jeszcze prośbę mam do was. A może ktoś z was polecić mi producenta drążków kierowniczych? Febi ? Pytam was ponieważ macie więcej doświadczenia i zapewne ktoś wymieniał już w swojej cari jak choćby same drążki. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam :p
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-02-2015, 15:12   

Zobacz też górne mocowania amora.Tak przy okazji. :)
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 14-02-2015, 16:26   

zico81 napisał/a:
Jak można poginać 180-190 jak czuje się,że z autem jest cos nie tak...

To akurat trafne spostrzeżenie. Wyrwie się sworzeń albo końcówka i pozamiatane. Ja wiem, że to Twoje życie, ale na autobanie też jeżdżą inni. Po za tym nieznajomość zasad szkodzi i chwalenie się łamaniem przepisów nie jest mile widziane. Tu akurat nie jest moje podwórko wiec nic z tym nie zrobię. Nie mając pojęcia co się w aucie dzieje, a mając świadomość, że nie od dziś jest coś nie tak (co sam przyznałeś) narażasz innych na niebezpieczeństwo. Jak sam się zabijesz to trudno nawet mi szkoda nie będzie, żal niestety jak ucierpi ktoś niewinny.
Ale do meritum tematu, zanim wyleci do kosza, było o tym setki razy. Zawieszenie przednie jest proste jak budowa cepa. Wahacz, dwie tuleje sworzeń. Przeważnie pada sworzeń ale jak jest licha tuleja to w cenie tulei i sworznia dostaniesz cały wahacz. Najrozsądniej pojechać na szarpaki, zaoszczędzi to czas. A że diagnosta człek nie głupi to powinien wyczaić. Tylko szarp i przód i tył nawet jak będziesz chciał tę dyszkę zaoszczędzić i zrobisz to samemu . Bo coś mi mówi, że stukanie i znoszenie auta to dwa osobne przypadki. Co do firm to ilu użytkowników tyle głosów. Ja kupuję to co mają akurat na magazynie, bym mógł w razie W szybko zwrócić i zamówić coś co jednak będzie pasowało.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-02-2015, 18:15   

Za dużo częsci w zawieszeniu i układzie kierowniczym aby trafnie wytypowac winowajce po tych objawach, napewno nalezy sprawdzić wszelkie sworznie, końcówki, tulejki, spręzyny zawieszenia, podpory amorow, etc. Ściezka diagnostyczna tez powinna dac jakaś podpowiedź.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 14-02-2015, 18:22   

robertdg masz racje ja oprocz tego staje na kanale mały łomik w reke i naginam oraz patrze gdzie sie kaszani
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16-02-2015, 06:13   

Stach napisał/a:
Dlatego lepiej abyśmy się nigdy nie spotkali...


:lol:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 16-02-2015, 06:34   

Stach napisał/a:
zico81 napisał/a:
Jak można poginać 180-190 jak czuje się,że z autem jest cos nie tak...


Typowo . Jeszcze coś chcesz ocenić powierzchownie? Albo kogoś. Nie znasz mnie w żadnej kwestii nie wiesz jaka to była sytuacja itp. Dlatego lepiej abyśmy się nigdy nie spotkali...

Ależ przedstawiłeś się już wystarczająco.
Ja już Cię znam na wylot i także uważam, że "lepiej abyśmy się nigdy nie spotkali", bo usłyszałbyś to czego na tym Forum napisać nie mogę, bo zasady trzymają.

Sprawdź sobie jeszcze indeks prędkości na oponach (o ile wiesz co to jest), bo może się okazać, że oprócz niesprawnego zawieszenia, masz jeszcze indeks niższy od prędkości, które starasz się rozwijać, a A4 (cały czas zastanawiam się nad kondycją intelektualną "chwalipięt", które nie mogą sobie darować i przy rażącym łamaniu ograniczeń prędkości podają miejsce gdzie to się odbywało :roll: ) do najrówniejszych nie należy...

Na tym zakończmy OT.
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 16-02-2015, 22:40   

Co do stukania to sprawdź jeszcze te "miseczki" gdzie sprężyna się opiera. U mnie te stuki wynikają z tego, że sprężyna minimalnie się w niej przesuwa, co w połączeniu z zanieczyszczeniami drogowymi (w miejscu: miseczka-piach-sprężyna) daje stuki i zgrzyty, podczas jazdy po nierównościach.
W najbliższym czasie zabieram się za naprawę.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 17-02-2015, 00:40   

Wystarczy trochę wyobraźni, przy 180 rozerwie ci oponę na przedniej osi i nie będziesz miał najmniejszej szansy, na wyprowadzenie auta.
 
 
Stach 
Forumowicz

Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 79
Skąd: wła-wa
Wysłany: 17-02-2015, 07:07   

Chce tylko zobaczyć dodatkowo jak każdy z was nigdy nie jechał szybciej .Chodzi mi oczywiście o te osoby które zawsze wszędzie jeżdżą przepisowo . . . Poza tym. Jechałem sam. Pora była taka że ruch był znikomy. I to w dodatku po drugiej stronie. Oczywiście nie pisze że to było mądre itp. Tylko gdyby w takiej sytuacji był ktoś w was. Już widzę jak jedziecie 100km/h poza tym opony zawsze kupuje nowe. I proszę nie oceniać kogoś kogo nawet nie widzieliście. Ale to jest tak zawsze. Zawsze ci co jeżdżą najlepiej najbardziej muszą oceniać innych. Jak wam się coś przydaży wtedy pogadamy. Miało nie być ot a sami go robicie i nakręcacie. Ja się też powstrzymam bo co mnie obchodzi jakiś ... Zaglądam tu dla wiedzy i ludzi z którymi da się pogadać. Dzięki wielkie za rady. Sprawdze to w sobotę bo niestety nie mam czasu teraz. Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi a mod któryś jeżeli by mógł nie wywali ten śmietnik bo nikt nic z tego nie wyciągnie . Bo już no musieli ci co najlepsi są na tym świecie wylać swoje flustracje. 3m cię się
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-02-2015, 12:34   

A do soboty jeździj wolniej, ze świadomością, że masz niesprawne auto (cały czas nie wiesz czy to drobiazg czy coś poważniejszego) - zrobisz auto jeździj jak chcesz tylko się tym publicznie nie chwal :wink:

Sprawdż jeszcze górne śruby na amortyzatorach - jak się delikatnie poluzuje nakrętka to też "stuka", a dość ciężko to na szarpakach lub podnośniku wychwycić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.