Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpryski na tarczy hamulcowej
Autor Wiadomość
dominlife 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: World Wide
Wysłany: 13-05-2012, 15:36   Odpryski na tarczy hamulcowej

witam.
zmieniam wczoraj fele z zimowych na letnich a tu taki cos :(

http://www.fotosik.pl/u/dominlife/album/1186761

1,5 roku temu wyminialme tarcze mikoda na klockach bosch'a przy okazji wymiany amortyzarow. wymienialem bo mialem delikatne zlobienia. po drodze wymienilem fele bo dosiwadczalem bicia przy predkosci 100km (teraz jest ok). ale prawa tarcza (obie nowe) zaczela miec zlobienia (delikatne). pozniej chwycila ja rdza, koncentrycznie na wiekszej powierzchni niz 50% tarczy. kilku mechanikow rozlozylo rece przy prosbie o naprawe tego. jeden podjal sie czyszczenia/rozruchu prawego zacisku - stwierdzil ze jest ok. zalecil stopniowa wymiane plynu hamulcowego (to bylo zima jak lezal snieg). teraz mam takie cos. chce dac poprzednie tarcze oryginalne do przetoczenia (jest jeden gosc ktory ponoc umie to dobrze zrobic) i wstawic te co mialem ostatnio plus ewentualnie nowe klocki.

co jest przyczyna tych odpryskow? dlaczego pojawiaja sie zlobienia na nowej tarczy jezeli wymienialem tarcze z klockami?
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-05-2012, 17:14   

dominlife napisał/a:
co jest przyczyna tych odpryskow? dlaczego pojawiaja sie zlobienia na nowej tarczy jezeli wymienialem tarcze z klockami?

Jeśli chodzi o żłobienia to podejrzewam że kombinacja twardości tarczy i klocka nie jest zbyt dobra w Twoim przypadku - masz za twardy klocek, który wyrzeźbił tarczę.
Odpryski mogą być spowodowane defektami struktury tarczy które ujawniły się po wygrzaniu tarczy w trakcie użytkowania. Tarcze mikody jak by nie patrzeć do drogich nie należą ;-)

W moim aucie mam tarcze ATE + klocki Ferodo Premier wymieniane około 2 lat temu i wyglądają dużo lepiej.
 
 
 
dominlife 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: World Wide
Wysłany: 13-05-2012, 17:31   

a czy sa jakies inne przyczyny zlobienia i czy to jest duzy problem jak sie ma pozlobiona tarcze.
wymontuje te, sprawdze grubosc i ewentualnie tez dam do szlifowania, powinny na rok starczyc jak wyjezdze poprzednie, ktore tez zamierzam oszlifowac.

jakie klocki powinienem dac, jakies miekkie polcacie? rozumiem ze miekki klocek = lepsza skutecznosc hamowania?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-05-2012, 18:00   

najlepszy zestaw wg mnie to tarcze Brembo 256mm oraz klocek ferodo premier.Używam i nie narzekam nie piszcza i nic im sie nie dzieje.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 14-05-2012, 18:39   

radek8622, miałem i się nie zgodzę. Zestaw ate+ate o wiele trudniej jest przegrzać niż brembo+ferodo. Dodatkowo tarcze ate mniej się "wyżłobiają" niż brembo. Miałem też mikody+ashika (dałem się głupi namówić mechanikowi). Po tygodniu zestaw wrócił do mechanika z sugestią, żeby to sobie założył :twisted:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 14-05-2012, 19:11   

Dwa tygodnie temu wymieniłem Ww moim miśku tarcze 256mm TRW-LUKAS , ponieważ wymieniałem koła na letnie alusy i najprawdopodobiej tarcze były oryginale bo bardzo skorodowane ,gdy zmieżyłem miała 18mm grubości aż strach pomyśleć bo z doświadczenia wiem że kończący się klocek wysunął się przez szczelinę blokując felgę - tak miałem w Polonezie na szczęście nie było ślisko . Jest to poważna sprawa.Na nowych tarczach zrobiłem ok 2tyś km bez wymiany klocków i jest wszystko ok.
_________________
Ross
 
 
dominlife 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: World Wide
Wysłany: 04-06-2012, 16:59   

a mozna jakos sprawdzic producenta tarcz ktore sie wykrecilo z auta?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2012, 18:29   

dominlife napisał/a:

jakie klocki powinienem dac, jakies miekkie polcacie? rozumiem ze miekki klocek = lepsza skutecznosc hamowania?


TRW Lukas... Jedne z miększych.... Dużo osób je stosuje. Pylą (jak jest wilgotno do syfią felgi) ale przynajmniej tarczy nie zarzynają... A ta tarcza Twoja to makabrycznie wygląda. Możesz pomierzyć, jak się da to przetoczyć i załóż TRW Lukas.

Ja macie problem z przegrzewaniem się tarcz (a pewnie macie bo tarcze mniejsze, a waga niewiele mniejsza niż u mnie) to jedynie np. tarcze ATE + klocki TRW (klocki ATE są twardsze)... A z miękim klockiem i lepszą skutecznością to nie jest tak. Na to składa się wiele czynników... I zależy kiedy tą skuteczność chcesz mieć... Jak dużo i często hamujesz to najlepiej wziąć pseudo wyczynowe klocki, ale one skonsumują większość zwykłych tarcz i lepiej hamują jak się rozgrzeją... Do normalnej jazdy TRW są super, przeżyły spokojnie hamowanie z 150km/h do 0.... Parę hamowań pod kolej... Nie widzę potrzeby stosowanie twardszych klocków.
 
 
dominlife 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: World Wide
Wysłany: 04-06-2012, 18:49   

przetoczylem swoje poprzednie tarcze (80pln), ale nie wiem co tam bylo. ja ich tam nie montowalem. wiem tylko ze kilka razy ostro hamowalem i nic dziwnego sie nie dzialo. klocki to mysle o tych ferodo - premier. kazdy pisze ze rewelka. moze wezme trw to chyba tylko kilka zl roznicy. bynajmniej na boscha chyba nigdy nie zdecyduje sie. swoja droga znacie jakis tani e sklep (znazlem eauto parts wydaje sie tanio). do tego zamowilem tylne flaki od volvo v40 '00. wiec z tylu zamienie sobie bebny na tarcze, jezeli uda sie to przelozyc. jak trzeba bedzie to znowu bede toczyl i ewentualnie klocki nowe dawal.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-06-2012, 23:46   

dominlife napisał/a:
mysle o tych ferodo - premier. kazdy pisze ze rewelka
Ja również potwierdzam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.